Köpråd: japanks importbil

franssonJr
8 augusti 2009 · 214 Inlägg

Hej!
ska väll snart ta och köpa mej en ny bil, bara man blir av med volvosarna tongue
då jag är väldigt sugen på en japansk import bil så tänkte ja att ägare till evo, skyline, supra osv. osv kunde ge lite info om sånna bilar här, vilken som är billigast i drift o sånt, o sen såklart lättast att styla och trimma skiten ur wink

tacksam för svar smile

mvh frass1

Bakhjulsdrift o kjolar på volvo ska de va ;)
_lee_jr TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
8 augusti 2009 · 1 123 Inlägg

toyota supra non turbo de e billigt att köpa,äga,leka o stylad, går bra att drifta med

Toyota Supra MKIV N/A "Naturally Aspirated" (1993)
Toyota Supra MKIV "DESIREE" (1995)
Rinnegan Malleus Malificarum
8 augusti 2009 · 2 401 Inlägg

Billigast att äga, samt lättast att styla och trimma skiten ur passar nog in på Supra TT med 6växlade lådan. Sen kommer Skyline, därefter Evo under dom kategorierna.

Men jag tycker att du skulle hellre skaffa en lite udda bil. Typ Toyota Soarer. Samma motor som i Supran, men den är ovanligare, samt snyggare i mitt tycke.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
franssonJr
8 augusti 2009 · 214 Inlägg

vill ju hellst då ha en bil med turbo smile

Bakhjulsdrift o kjolar på volvo ska de va ;)
Rinnegan Malleus Malificarum
8 augusti 2009 · 2 401 Inlägg

Frasse1 skrev:
vill ju hellst då ha en bil med turbo smile

Hm, Nissan Sunny GTI-R är ju riktigt trevliga. 230hk, fyrhjulsdrift samt väger runt 1000kilo. smile

Btw, dom har ju dyno testa en Supra till 1031rwhp med orginal kolvar och stakar. Så Supra är nog det säkraste du kan sikta på om du vill trimma skiten ur dom. Större spridare, avgassystem, insug, IC, ställ upp laddet så har du runt 450 - 500hk.

Senast redigerat av Siarnaq (8 augusti 2009)

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
Anubis
8 augusti 2009 · 1 255 Inlägg

Siarnaq skrev:

Frasse1 skrev:
vill ju hellst då ha en bil med turbo smile

Hm, Nissan Sunny GTI-R är ju riktigt trevliga. 230hk, fyrhjulsdrift samt väger runt 1000kilo. smile

Btw, dom har ju dyno testa en Supra till 1031rwhp med orginal kolvar och stakar. Så Supra är nog det säkraste du kan sikta på om du vill trimma skiten ur dom. Större spridare, avgassystem, insug, IC, ställ upp laddet så har du runt 450 - 500hk.

nä dom väger en bit över 1200 kg original

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D
Rinnegan Malleus Malificarum
8 augusti 2009 · 2 401 Inlägg

Anubis skrev:
nä dom väger en bit över 1200 kg original

Fortfarande jävligt mycket mindre än R33/R34 samt en Supra. tongue

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
toycrew
8 augusti 2009 · 97 Inlägg

Mazda cosmo 20b wankel med dubbelturbo. Där har du grejor, dock inte billigast att äga, trimma eller lita på men jävel så tuff den är. Blir nog mitt nästa köp.

Men mycket beror ju på vad du ska ha bilen till, skulle jag satsa mycket på bana skulle jag köpa rx7 eller fyrhjulsdrivet, ska man köra strippen skulle jag nog helst köra supra eller så petar skyline gtr på ganska bra för en liten summa. Drifting så går det ju bra med vilken bakhjulsdriven bil som helst.

Senast redigerat av toycrew (8 augusti 2009)

franssonJr
8 augusti 2009 · 214 Inlägg

hehe okej, meen supran verkar ju då vara ett säkert kort, en toyota supra mkiv elr nått sånt då åsså? för ja vill ha den nya karossen o INTE den gamla fyrkantiga tongue

Bakhjulsdrift o kjolar på volvo ska de va ;)
Rinnegan Malleus Malificarum
8 augusti 2009 · 2 401 Inlägg

Frasse1 skrev:
hehe okej, meen supran verkar ju då vara ett säkert kort, en toyota supra mkiv elr nått sånt då åsså? för ja vill ha den nya karossen o INTE den gamla fyrkantiga tongue

MKIV ja, verkar passa in bra på allting du vill ha när det kommer till en bil. smile

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
franssonJr
8 augusti 2009 · 214 Inlägg

billigast att satsa på med styling, trimning och sånt skulel väll isåfall bli en toyota supra mkiv singel turbo, såg att pris skillnaderna på singel och twin turbo inte var så stora men en twin turbo låter ju dyrare i drift och sånt

Bakhjulsdrift o kjolar på volvo ska de va ;)
Rinnegan Malleus Malificarum
8 augusti 2009 · 2 401 Inlägg

Frasse1 skrev:
billigast att satsa på med styling, trimning och sånt skulel väll isåfall bli en toyota supra mkiv singel turbo, såg att pris skillnaderna på singel och twin turbo inte var så stora men en twin turbo låter ju dyrare i drift och sånt

Dom kom orginal som twin turbo, singel turbo är eftermarknads trim. smile

Om du vill ligga på säkra sidan, så köp en orginal twin turbo och trimma själv. Då vet du att det håller.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
franssonJr
8 augusti 2009 · 214 Inlägg

okej

Bakhjulsdrift o kjolar på volvo ska de va ;)
Levinsson Brap Brap Brap
9 augusti 2009 · 149 Inlägg

toycrew skrev:
Mazda cosmo 20b wankel med dubbelturbo. Där har du grejor, dock inte billigast att äga, trimma eller lita på men jävel så tuff den är. Blir nog mitt nästa köp.

Jag skulle nog vilja påstå att en Cosmo ska krabben i fråga inte välja. Även om jag också tycker den är tuff så finns det nog inte en uppsjö av styling trim m.m om man jämför med supra, skyline eller Rx-7 FD.

Tänker använda bilen till vardags eller som "söndags åk"? Vill du göra något mer än stå vid din bil? Strippen? Bankörning? Drifting? Det är dom frågorna du ska ställa dig själv och sedan välja utefter det...

Det finns en uppsjö av trådar som handlar om att köpa 200sx, supra, eclipse, evo, skyline, Rx-7 m.m så det är bara börja gräva wink

/Levinsson

Senast redigerat av Levinsson (9 augusti 2009)

franssonJr
9 augusti 2009 · 214 Inlägg

okej smile ja ska väll ha den o åka i ibland, men mest för o busa på gatorna os en dra till strippen o drifting o allt sånt ja smile så en bil ja kan ha som vardagsbil och bus bil, men ändå kunna gå o styla o trimma.

Bakhjulsdrift o kjolar på volvo ska de va ;)
alexxe En gång till nu
9 augusti 2009 · 760 Inlägg

låter som du vill ha allt mellan himmel och jord i bilen hehe smile. klart allt går ju att kompromissa sig fram till, men bara till en gräns.

Jag tror att alla mår gott av att unna sej en Nissan av och tillS14a
franssonJr
9 augusti 2009 · 214 Inlägg

men ja tror ja har bestämmt mej för supra twin turbo, skyline är ju ganska så tung, evo är rätt dyr, så supran verkar duga fin fint smile

Bakhjulsdrift o kjolar på volvo ska de va ;)
Aerodynamik ...
9 augusti 2009 · 7 120 Inlägg

Frasse1 skrev:
men ja tror ja har bestämmt mej för supra twin turbo, skyline är ju ganska så tung, evo är rätt dyr, så supran verkar duga fin fint smile

Skyline R32 GT-R väger mindre än Supra trots 4WD, R33 väger ungefär som Supran men har ju också 4WD..

franssonJr
9 augusti 2009 · 214 Inlägg

okej, men r32 har väll bakhjulsdrift eller är det r33?

Bakhjulsdrift o kjolar på volvo ska de va ;)
Erick
9 augusti 2009 · 4 767 Inlägg

GTS/GTS-T/GTT är RWD
GTR är 4WD

Det finns även GTS-4 som är 4WD men dom är ovanliga.

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang