Köpråd: japanks importbil

gzon
1 oktober 2009 · 50 Inlägg

Janken skrev:

Frasse1 skrev:
men ja tror ja har bestämmt mej för supra twin turbo, skyline är ju ganska så tung, evo är rätt dyr, så supran verkar duga fin fint smile

Curb weight - Med oljor,bensin osv utan förare last/passagerare.

R33 GTS25T (Bakhjulsdriven) 1360kg
R33 GTR (Fyrhjulsdrift) 1530kg
R34 GTR (Fyrhjulsdrift). 1540kg  VS Supran 1581kg

Poängen var, jämför du med en supra är inte en skyline tung. Som du ser är de närmaste du kommer R34GTR och då har du som sagt fyrhjulsdrift o en modernare bil.

MVH Janken

Eftersom jag inte har regbevis till de andra orkar jag inte gå o kolla vad de står i mitt. Meningslöst.

Skylinen är lite tyngre än så faktiskt. Jag väger in min BNR34a med full tank och mig (75kg) i bilen på 1700kg med då 18" Volk fälgarna sitter på (Så jag kör vid Time-Attack events) och 1730kg med 19" LeMans.

En RX-7 FD3s RHD Type-R viktar in sig med förare och full tank (80L) på 1340kg. Det är en av de lättare japanarna. Hjulupphängningen original på 7orna är helt klart överlägsen de övriga konkurenterna. Bilen man köper om man gillar krokiga vägar.

//Martin
Gzon Tuning AB
Mazda RX-7 "Pro Street TAnu Winner 2016" (1987)
Lalla78 Drifttekniker VA
1 oktober 2009 · 580 Inlägg

Frasse1 eftersom du bor i deje så varför tar du dig inte en tur till jspec. Ligger ju bara 3 mil från dig. Dom om några kan ju hjälpa dig. Där har du ju ett ordentligt urval av bilar att provköra och klämma och titta på. Då får du dig en ordentlig uppfattning och som sagt dom har svaret på alla dina frågor då dom är väldigt kunniga på området. Finns där ingen bil som skulle falla dig i smaken så fixar dom fram en till dig.

Senast redigerat av Lalla78 (1 oktober 2009)

Lexus Is250 (2009)
Honda Prelude "bb6" (1998)
Honda S2000 "AP1" (2000)
starionen
3 oktober 2009 · 2 Inlägg

Mitsubishi Starion...smile
Bakhjulsdrift och turbo

dahboy
3 oktober 2009 · 1 002 Inlägg

Frasse1 skrev:
Hej!
ska väll snart ta och köpa mej en ny bil, bara man blir av med volvosarna tongue
då jag är väldigt sugen på en japansk import bil så tänkte ja att ägare till evo, skyline, supra osv. osv kunde ge lite info om sånna bilar här, vilken som är billigast i drift o sånt, o sen såklart lättast att styla och trimma skiten ur wink

tacksam för svar smile

mvh frass1

okej  ja ska väll ha den o åka i ibland, men mest för o busa på gatorna os en dra till strippen o drifting o allt sånt ja  så en bil ja kan ha som vardagsbil och bus bil, men ändå kunna gå o styla o trimma.

Hittar du en bil som stämmer in på allt det så ska jag köpa en lika dan..

...
FKnutsson
26 april 2010 · 1 051 Inlägg

Nån som kan säga en japansk hemsida som blocket elelr ebay, som dem såklart har skrivit på engelska så man kans e vad där finns i japan? tongue

Toyota Supra Ma70 "2JZ GT45" (1990)
Crl
26 april 2010 · 194 Inlägg

Skyline R32 GTS eller GTR
Supra MkiV TT

de är det som gäller om man ska vara "ekonomisk" och vill ha pålitliga bilar som folk känner till iaf smile

Annars kan en toyota soarer eller en mazda rx-7a va något wink

BMW 320i Touring "Bruksbilen" (1998)
FKnutsson
26 april 2010 · 1 051 Inlägg

Crl skrev:
Skyline R32 GTS eller GTR
Supra MkiV TT

de är det som gäller om man ska vara "ekonomisk" och vill ha pålitliga bilar som folk känner till iaf smile

Annars kan en toyota soarer eller en mazda rx-7a va något wink

Rx-7 är ju riktigt coola big_smile Inget man ser varje dag, men t.ex en supra ser man varje dag nästan tongue

Toyota Supra Ma70 "2JZ GT45" (1990)
Skumpen
27 april 2010 · 6 Inlägg

Kan rekomendera www.Superiorimports.se! Dom har en R32 gtr hemma nu vet jag. Annars tar dom hem vad du vill från japan!

Saab 9-5R (1999)
Levinsson Brap Brap Brap
28 april 2010 · 149 Inlägg

Skumpen skrev:
Kan rekomendera www.Superiorimports.se! Dom har en R32 gtr hemma nu vet jag. Annars tar dom hem vad du vill från japan!

Dom har sjuor också wink

FKnutsson
28 april 2010 · 1 051 Inlägg

Skumpen skrev:
Kan rekomendera www.Superiorimports.se! Dom har en R32 gtr hemma nu vet jag. Annars tar dom hem vad du vill från japan!

Dem har man hörttalas om smile Blir att importera med deras hjälp nån gång wink

Toyota Supra Ma70 "2JZ GT45" (1990)
sandzoo
28 april 2010 · 2 071 Inlägg

satsa på supra tt.. de ska jag me göra smile
vad går försäkringen på en supra.. cirka pris?

Sandzoo i da house
DanneJ
28 april 2010 · 642 Inlägg

sandzoo skrev:
satsa på supra tt.. de ska jag me göra smile
vad går försäkringen på en supra.. cirka pris?

Beror helt på ålder, vart du bor, om du ska ha den på dig själv eller "någon" annan, hur lång tid du har haft körkort, finns en hel drös med aspekter man måste ta hänsyn till innan man kan få ett uns om vad premien kommer landa på. Jag satte mig ner och ringde runt, den dyraste låg på 98 000 om året och den billigaste runt 15 000 så vad din premie hamnar på kan nog ingen svara på förutom försäkringsbolagen.

Toyota Supra MkIV TT "HKS TwinTurbo" (1993)
FKnutsson
28 april 2010 · 1 051 Inlägg

sandzoo skrev:
satsa på supra tt.. de ska jag me göra smile
vad går försäkringen på en supra.. cirka pris?

Finns ju "Bil, Psort och MC" Där had emin pappa sin(mk3 då), och de var riktigt billigt där, för försäkringen kunde bli hög även på den modellen, men där behöver man vara minst över 30 (enligt min goda far).

Toyota Supra Ma70 "2JZ GT45" (1990)
sandzoo
28 april 2010 · 2 071 Inlägg

DanneJ skrev:

sandzoo skrev:
satsa på supra tt.. de ska jag me göra smile
vad går försäkringen på en supra.. cirka pris?

Beror helt på ålder, vart du bor, om du ska ha den på dig själv eller "någon" annan, hur lång tid du har haft körkort, finns en hel drös med aspekter man måste ta hänsyn till innan man kan få ett uns om vad premien kommer landa på. Jag satte mig ner och ringde runt, den dyraste låg på 98 000 om året och den billigaste runt 15 000 så vad din premie hamnar på kan nog ingen svara på förutom försäkringsbolagen.

7 år körkort och 26år gammal.. kanske kan lägga bilen på farsan om de skiljer rätt mycket..i premie..

Sandzoo i da house
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang