4309
Sök

Nissan 200sx '99 Avgasläkage vid motorn

111 Inlägg
12 augusti 2009
Trådstartare
Hej! Skaffade mig en Nissan 200SX '99 i mars i år. Bilen har bl.a. Megan racing grenrör, turbo elbow och mongoose avgassys. Original turbo.
Har fått ett avgasläckage någonstans mellan motorn och turbon. Packning som släppt?
Tappat turbotryck. Är det möjligt att byta packningar mellan motorn och grenröret samt mellan grenröret och torbon utan att lyfta motorn?
Tacksam för bra svar.
Senast redigerat av unixbird (13 augusti 2009)

1 948 Inlägg
12 augusti 2009
aldrig skruvat på en s14 men det vore vääääldigt konstigt om det inte gick smile en av få bilar i världen isånna fall big_smile har du öppnat motorhuven och tittat själv än? wink

111 Inlägg
13 augusti 2009
Trådstartare
Skall man använda avgaspasta eller räcker bara packningarna?

NissanMotorsport
13 augusti 2009
ja du kan byta packningar utan att ta ur motorn, kolla packningen under turbon som sitter med tre bultar tror jag, den har gett upp ett antal gånger på min, den är just nu inne på verkstad för just det.. dom planar grenröret och sätter dit alla nya packingar.. orkar inte göra det själv längre..hehe, så kolla om det är plant när du ändå byter packning smile

men det är väldigt krångligt att få ut grenröret.. trångt som attaans smile avgaspasta eller ej, törs jag inte svara på..

111 Inlägg
13 augusti 2009
Trådstartare
MIG1408 skrev:
inne på verkstad för just det.. dom planar grenröret och sätter dit alla nya packingar.. orkar inte göra det själv längre..hehe

Vilken versktad anlitar du för att göra jobbet?

NissanMotorsport
13 augusti 2009
unixbird skrev:
MIG1408 skrev:
inne på verkstad för just det.. dom planar grenröret och sätter dit alla nya packingar.. orkar inte göra det själv längre..hehe

Vilken versktad anlitar du för att göra jobbet?

Avesta motorcenter.. http://www.kmc-motor.se/ tar främst amrikanare, men dom kunde göra jobbet ändå smile vet inte när jag får tillbaka bilen.. skulle bli runt 4000 kr
Senast redigerat av MIG1408 (13 augusti 2009)

111 Inlägg
13 augusti 2009
Trådstartare
MIG1408 skrev:
Avesta...

Hehe, lite långt att köra dit för mig. Tack ändå för infon.

NissanMotorsport
13 augusti 2009
unixbird skrev:
MIG1408 skrev:
Avesta...

Hehe, lite långt att köra dit för mig. Tack ändå för infon.

lugnt smile finns nog andra firmor nära dig som tar sig an jobbet, olika pris nästan överallt, en verkstad erbjöd 6000.. så finns nog billligare ställen som tar mindre än 4000, bara att leta lite smile jag orkade inte leta, tog första bästa big_smile

Sök