Hur kan man skydda nya tatueringen när man ska sova?

Sebbe_
12 augusti 2009 · 109 Inlägg

Tatuerade mig igår och har hunnit ta av skyddsplasten, nu undrar jag hur man ska göra tillväga när man ska sova utan att behöva kladda ner hela sängen med bephanten? (salva) tongue går det att sova med plastfolie eller får tatueringen för lite luft då? har provat sova med tshirt igårnatt men den klibbade fast lite väl hårt i tatueringen så man nästan fick rycka lös den tongue farligtfarligt..

Tacksam för snabba svar, är trött som fan och ska upp å jobba imorrn! big_smile

Hamilton
12 augusti 2009 · 8 865 Inlägg

Sätt på en kompress

Fotograf på tierpidag.se
falloutboy
12 augusti 2009 · 1 723 Inlägg

beror ju på var den sitter, men mina som jag gjorde på framsidan av axlarna smorde jag bara in med helosan och struntade i plasten. sov på rygg. Man får inte vända sig wink

annars funkar det med plast. tshirten kan ju torka fast i såret och det är inte det bästa för tatueringen

Senast redigerat av falloutboy (12 augusti 2009)

Sebbe_
12 augusti 2009 · 109 Inlägg

Okey.. jofan glömde säga, överarmen vänstersida sitter den på. Nja om det ändå vore så enkelt, rör mig ganska mkt på nätterna tongue

Iam2fast4U
12 augusti 2009 · 1 534 Inlägg

kladda på helosan osen en bit gladpack över tatueringen
lär duga? wink

BMW E34 "538" (1990)
Sebbe_
12 augusti 2009 · 109 Inlägg

Okey blir nog å köra på det då! Det enda jag var lite orolig över var att tatueringen skulle få för lite syre men jag vettefan, provar nog å köra med salva + gladpack!

FireTraXX DFFL
12 augusti 2009 · 9 020 Inlägg

Skippa plasten och sov, kladda TUNT med bepanthen, helosan eller vad du nu använder.
Försök att åtminstone somna med tatueringen fri.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
GSI_TIC
12 augusti 2009 ·

enligt johan och max på evil twins (2 av dom bästa tattuerarna i sverige) så ska man sova med plast och tunt lager helosan salva vara på första och andra natten, sen så ska den ej vara på mer!
det är så jag har gjort under alla mina gånger jag blivit gaddad, och har alltid varit kanon bra läktid på mina gaddningar iaf smile


Mvh

falloutboy
13 augusti 2009 · 1 723 Inlägg

så hur gick det? smile

När det gäller plast eller inte så säger alla tatuerare olika, duktiga eller inte. Endel tycker man ska riva bort plasten direkt när man kommer hem. Jag hade bara plast när jag jobbade för det kletade så på skjortan, all annan tid lät jag den andas och smetade på helosan.

Brandis Diktator
13 augusti 2009 · 968 Inlägg

kör man med plast för länge kan man börja få hud irritationer och infektioner, det hände en polare till mig som körde med plast när han jobbade på jobbet, han va duktig på smörja och tvätta det lätt på varje rast för att det inte skulle ske, men det hände ändå. plast va orsaken

Sebbe_
13 augusti 2009 · 109 Inlägg

FireTraXX skrev:
Skippa plasten och sov, kladda TUNT med bepanthen, helosan eller vad du nu använder.
Försök att åtminstone somna med tatueringen fri.

Bara det att jag kanske somnar med tatueringen fri, men jag rör mig mkt även i sömnen, ingenting att göra åt tongue Därför jag vill ha tips för att slippa kladda ner hela lakanet varje natt big_smile

Sebbe_
13 augusti 2009 · 109 Inlägg

falloutboy skrev:
så hur gick det? smile

När det gäller plast eller inte så säger alla tatuerare olika, duktiga eller inte. Endel tycker man ska riva bort plasten direkt när man kommer hem. Jag hade bara plast när jag jobbade för det kletade så på skjortan, all annan tid lät jag den andas och smetade på helosan.

Jo det gick bra! Jag sov med ett lager gladpack på armen och det funkade bra, däremot undrar jag om man vågar göra samma sak varje natt i 7-8 dagar till?

falloutboy
13 augusti 2009 · 1 723 Inlägg

Sebbe_ skrev:

falloutboy skrev:
så hur gick det? smile

När det gäller plast eller inte så säger alla tatuerare olika, duktiga eller inte. Endel tycker man ska riva bort plasten direkt när man kommer hem. Jag hade bara plast när jag jobbade för det kletade så på skjortan, all annan tid lät jag den andas och smetade på helosan.

Jo det gick bra! Jag sov med ett lager gladpack på armen och det funkade bra, däremot undrar jag om man vågar göra samma sak varje natt i 7-8 dagar till?

om den ska läka fint och fort så är det nog bäst att skippa plasten så fort som möjligt. Mina läkte på bara några dagar. hade som sagt bara plast på jobbet. sen gick jag utan tröja och lät de andas hela tiden.

smörj på mindre å mindre helosan efter hand som den läker, då kladdar det ju inte lika mycket sen heller om du sover utan plast.

annie-a
13 augusti 2009 · 165 Inlägg

jag körde med plast över min tatuering i ca 1 veckas tid, bara för att tongue hehe, va lite nojjig för kompisen hade fastnat med sin tatuering i lakanet och slitit bort massa tongue och eftersom jag rör mig rätt friskt när jag sover så satte jag över plast.. har tatueringen på ena skulderbladet... för mig var det ingen fara att sova med det, blev inte irreterat eller liknande.. men det beror väl på hur kännslig hud man har skulle jag tro? men sedan så "luftade" jag den så mkt som möjligt om dagarna..

RacingBunny
14 augusti 2009 · 508 Inlägg

Nä jag tatuerade större delen av ryggen så hade jag bara plast första natten, sen på morgonen så skippa jag plasten å körde på luftiga tröjor och inget överdrivet lager med salva, gäller ju bara att smöja in den så pass att den inte känns torr. Sen när jag skulle sova igen så va d ju bara försöka sova på mage och utan täcke. Svårt & kallt visserligen men tatueringen läkte ihop jäkligt fort. Men sen så läker ju alla olika smile

ExXtr3me Kiss my palewhite ass
14 augusti 2009 · 1 898 Inlägg

Stå upp och sov big_smile

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
maccswe
14 augusti 2009 · 200 Inlägg

Har kört plast på mina 4 st tatueringar endast första natten, sen har jag bara lagt ut en ren handduk i sängen och sovit på den. Läker fin fint då!

Forshem
14 augusti 2009 · 231 Inlägg

känsliga alla är då smile Aldrig sovit med plast eller liknande runt mina, bara smörjt in dom lite grann innan jag går o lägger mej sen bara sova som vanligt och försöka att inte ligga för mycket på den eller klia sej omedvetet på det stället du tatuerat.

FordeveR www.klockren.nu
14 augusti 2009 · 476 Inlägg

När jag gjorde den på överarmen hade jag plasten på första natten, eftersom jag alltid ligger på sidan och sover.
Men dom på övriga kroppen har jag tagit bort plasten samma kväll precis innan jag lagt mig.
Ta bort plasten så fort som möjligt..

Sen kan jag ju rekommendera en salva som är 100ggr bättre än helosan. JUKON salva, en blå/röd/vit tub som finns i välsorterade livsmedels butiker, typ maxi..

Senast redigerat av FordeveR (14 augusti 2009)

vah, gick de för fort?...nä, de tror jag inte!
andreas_gbg_
14 augusti 2009 · 1 634 Inlägg

De e bara å gilla läget. Har fastnat många gånger när jag sovit wink Men använder du "Jukon"-salvan halverar du nästan läketiden gentemot helosan. Finns på apoteket.

Mvh Andreas

Numera Saab 9-5 Aero -00
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang