2787
Sök

Hundai accent-95 motorn varvar när kopplingen hålls ned och motorn dör på kortare sträckor.?!

3 Inlägg
14 augusti 2009
Trådstartare
jag har en Hundai Accent 95, direktinsprutning, som startar bra, men går på högvarv växelvis normalt. Lever sitt egna liv vad det gäller gasen(,ökar farten plötsligt utan att jag gasar). När jag kört en stund (inom 2-6 km.) tänds motor-lampan, och sedan slocknar motorn. Har jag tur får jag startat den igen i farten, men ofta får jag stå en stund innan den går att starta igen. När detta skett brukar den ofta gå bra igen resten av körningen, ibland upprepas det ovanstående 2-3ggr....?!
Tidigare ägare har sagt att problemet uppstod efter att alarmet blev urkopplat..-?!
Någon som anar vad detta kan vara? Har det ett samband?
Senast redigerat av jahw (15 augusti 2009)

3 714 Inlägg
14 augusti 2009
Någon startspärr som spökar?

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM

86 Inlägg
15 augusti 2009
Känner en med samma bil, han hade också problem med att varvtalet vandrade uppåt, även om spjället var stängt. Samma sak med motorlampan. Visade sig efter lite knackning på tomgångsmotorn att det var den som levde loppan.. Vet dock ej hur dom gjorde för att lösa det, om det var byte, eller om det var någon slang som var paj.

3 Inlägg
15 augusti 2009
Trådstartare
tack för svar, ska undersöka det här med startspärr och tomgångsmotorn.

Vill tillägga att motorn rusar när kopplingen trycks ner, som om jag skulle växlat ner från 5.ans växel till 2.an? Detta är oxå bara på dessa mindre körsträckor som är tja, under två mil.
Alltså kortfattat: -Motorn rusar när kopplingen trycks ner,
-den styr hastigheten på gasen själv, om jag släpper gaspedalen.
-den slocknar plötsligt och dör utan ett ljud-allt blir bara svart.

Som sagt, när bilen kommit över två mil brukar den ha stabiliserat sig och kör jämnt och normalt.
Men varje resa till jobbet är oförutsägbar-..!!hmm
Senast redigerat av jahw (15 augusti 2009)

3 Inlägg
15 augusti 2009
Trådstartare
Den har varit inne två gånger för detta, inget fel kom upp på datorn-
och problemet är kvar...

Sök