DÅ börjar vi bygga upp fästen för stötfångaren bak då. tänkte att jag skulle göra d snyggt.. men insåg rätt snart att jag SKITER i om det e snyggt gjort för d va fan tajt som helvete att få till fästena, så jag e NÖJD om den sitter rakt när allt är klart =P på den nivån la jag fästena, så känsliga tittare varnas
Köpte material på sällfors. 15mm fyrkantsrör och plattjärn. bilen skall ju inte till månen så höll d simpelt
jävla inpassande av kjol -____-
men fick la te'et tillslut
maskeringstejp e fiiina grejjer d låt d inte sitta för länge bara (;
första fästet klart. jävla pill att bygga fästet på baksidan av stötfångarn när den sitter på bilen
båda övre klara.
högre nedre fästet klart. här var d fan ÄNNU jävligare
mjaa.. ha överseende med fästplattan var förbannad efter att en jävla tölp hade gått förbi med sitt motbjudande lilla barn på axlarna och sagt; här lagar vi bil. varpå jag svarade; nä här BYGGER vi bil. GISSA vad mannen med humor säger då... men det är väl en renault va ? -ja d är en renault. -fast då blir d väl inte en bil ändå va.. fan jag hade lust att kasta svetstången på den jäveln. HAHA HA, så jävla roligt han var..
måste duscha snabbt som fan ! så får ladda upp rästen sen, skall på Green zone vid 9 =P så håll ut tills senare !
Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 584 Inlägg
13 mars 2010
Snyggt jobbat & tur du har koll på maskeringstejpens livslängd man lär sig av misstagen va? själv glömde jag maskeringstejp i en vecka på en fönsterkarm på huset i somras *inte rooligt*
hahha, bara kasta stången på han ;D haha.. men ser ju riktigt bra ut snyggt med baken
ah fick fan go lust... yes
Shady_killen skrev:
Defcon skrev:
Shady_killen skrev:
Nu har jag gått igenom del 1 och del 2 av trådarna och jag är förvånad över hur fin denna r5an är.
snygg som fan. keep the good work!
jag prenumererar på denna tråd nu
haha sedär härligt att höra ! i sommar, då jääääävlar !!!
aa, längtar till sommaren jag med då ska jag allt ta bilder på din bil
haha yees ,D
farbrorbozze skrev:
Snyggt jobbat & tur du har koll på maskeringstejpens livslängd man lär sig av misstagen va? själv glömde jag maskeringstejp i en vecka på en fönsterkarm på huset i somras *inte rooligt*
mmmm, man skall inte låta maskerinstejp sitta mer än ett par dagar maaax. livsfarligt
klart det inte tar i, blir lite skillnad med sänkning och 17"
mjoo, men dessa e rätt stora ändå, har ju kapat bort en cm på bakkjolen, gick inte ens få på kjolen innan jag kapade ur. hade tagit i som fän. men skall sänka en spline till
mjoo, men dessa e rätt stora ändå, har ju kapat bort en cm på bakkjolen, gick inte ens få på kjolen innan jag kapade ur. hade tagit i som fän. men skall sänka en spline till
tänk på att 5mm kan vara ett halvt varv eftersom det är olika splines inne och ute.. så en kugg kan bli 30mm sänkning
Ser ju riktigt sjysst ut Skall du dra upp till Kristian och blästra och lacka fästena sedan eller?
nä, allt skall kromateras svart. fästen och skruvar o heeela skit'n
volymmannen skrev:
Defcon skrev:
volymmannen skrev:
tänk på att 5mm kan vara ett halvt varv eftersom det är olika splines inne och ute.. så en kugg kan bli 30mm sänkning
hummmmmm. får kolla på d.. men lägre måste den. min röda me bur är lägra än va min är. där försvinner 13" fälg upp under breddaren. får prova mig fram
Fästena borrade. nu börjar d krångliga, leta reda på vart jag skall borra.
första fästet på plats
Bulls eye. klockrent
nu hänger den av sig själv i två fästen
fick dock lägga imellan lite brickor nertill, men fan så bra d blev ! hade inte hålen i stötfångaren funnits så hade detta fan inte vart möjligt =S
passformen hålls
båda övre fästena klara
passformen hålls även på vänstersidan. skall justeras in d sista sen när allt kommer tillbaka från galven och d skall slutmonteras då är ju lacken klar på stötfångarna med
nu hänger den i alla fyra fästena. skall tillverkas två till som sitter ute på sidorna. skall ner och fixa detta idag ! samt att gå lös på fram och.
så. skall ner nu dir och fortsätta. ha d gött tills sen ! tjao