3595
Sök

Sveriges värsta N/A Renault 5. Nya motorn kompestad. uppstart väntar !

hbxservice.com
1 471 Inlägg
3 oktober 2009
blir bara bääääääättre och bättre:P

god gave us turbo lag to give the v8 suckers a slight chanse

Renaultskadad
694 Inlägg
3 oktober 2009
Trådstartare
fan va många saabälskare det är här i tråden då xD hahaha, alla som har saab vill ha en renault ,D japp, blir så jääääävla bra ! smile

T5 & R Fantast
1 279 Inlägg
3 oktober 2009
bara en liten fråga defcon! ska du sätta på plast på den eller? för ni som inte vet vad jag menar så är det det sk rallybodykitet som fanns på dessa bilar då dom tävlades med.

Erik H

1 432 Inlägg
3 oktober 2009
Måste säga att detta är ju onekligen bland de stilrenaste motor jag sett på länge.. ska bli kul att följa projektet.

Tro inte att du undkommer döden bara för att du slutar leva!
..::[Kör det som gör dig lycklig
]::..
Touch by U - Då du söker vinyler/dekaler till rätt pris.

hbxservice.com
1 471 Inlägg
3 oktober 2009
Defcon skrev:
fan va många saabälskare det är här i tråden då xD hahaha, alla som har saab vill ha en renault ,D japp, blir så jääääävla bra ! smile

tävlar bara med saab annars har jag golf:P

god gave us turbo lag to give the v8 suckers a slight chanse

Renaultskadad
694 Inlägg
4 oktober 2009
Trådstartare
v80_ecke skrev:
bara en liten fråga defcon! ska du sätta på plast på den eller? för ni som inte vet vad jag menar så är det det sk rallybodykitet som fanns på dessa bilar då dom tävlades med.

åååh va du är jobbig. nu måste jag ju förklara -____-
Shär ligger d till; nej, inge plast på bilen ! den skall hållas originalfräch på utsidan. blir nog inte ens K-tec's kitt.

Du tänker på Kittet som satt på R5 Turbo 2, det finns inte till denna, då det hör till den tidigare karossen, men det finns ett kitt som DP sport i frankrike har tagit fram som e snarlikt turbo 2ans kitt. kallas Evo 2.
dessa bilarna (mk2(min)) har bara haft ett bodykitt avsett för tävling och det är F2000 kitttet har jag för mig att d hette, och d e så jääävla gräsligt. har runda skärmbreddare och är allmänt hemskt... och i övrigt så kör dem flesta med original kjolpaket
hoppas jag inte rörde till d mer än nödvändigt nu =P
men har ju gått i tankarna på att bredda min med Evo 2 kittet... men blir inte så på denna bilen. den skall va clean och fräch.
brutalt breddad kommer meganen bli om jag får som jag vill.
Tackar för frågan iaf =P

https://www1.garaget.org/gallery/archive/45242/776784_4yajuf.jpg
En R5 Turbo 1/2

https://www1.garaget.org/gallery/archive/45242/776786_yon6vp.jpg
En R5 mk 2, den senare karossen med Evo 2 kitt på

hittar ingen bild på d andra kittet då jag inte sparat ngt pga av att d e för fult =P

SpeedOfLight skrev:
Måste säga att detta är ju onekligen bland de stilrenaste motor jag sett på länge.. ska bli kul att följa projektet.

ooh tack ! det var nog d bästa betyget jag kunde få på motorn ^^ clean e precis det jag är ute efter

saablover_1 skrev:
tävlar bara med saab annars har jag golf:P

åhfan tongue säger inte att saab e skit. dem gör bra bilar som alla andra.

Renaultskadad
694 Inlägg
4 oktober 2009
Trådstartare
Lite bättre bild på Evo 2 kittet;
https://www1.garaget.org/gallery/archive/45242/776817_tls9sg.jpg

Filkörning?
852 Inlägg
4 oktober 2009
Evo 2 kittet ser ut som crap... bra du håller den orginal... det första kittet va däremot rätt brutalt. kantigt ska de va smile

Renaultskadad
694 Inlägg
4 oktober 2009
Trådstartare
aah, d e inte vackert.. jo men den svart/gula är ju den gamla karossen vetty. passar inte alls på min.

1 432 Inlägg
4 oktober 2009
Kul att du uppskattade min kommentar så pass at du ansåg att det va det bästa betyg du kunde få smile
En fundering jag har haft sen jag skrev sist dock... skulle det inte ha varit snyggare om du coatade grenröret, och ev lackade dem i värmetålig svart?

Renaultskadad
694 Inlägg
4 oktober 2009
Trådstartare
mjo. jag har funderat på d me.. men har ingen koll på coating.. funderade på att galva och linda med svart bandage istället... blev inte riktigt 100 med silvrigt...

Team ZimpTech
100 Inlägg
4 oktober 2009
Ja linda det med svart bandage ist smile

246 Inlägg
5 oktober 2009
SNYGG motor! Tyckte först att grenröret blev bra men sen när man ser resten så passar inte folie ihop med det andra snygga ju. Fortsätt så kommer det bli en ball bil iaf.

Halvfinsk Norrman från Sverige
586 Inlägg
5 oktober 2009
Inte för att jag är nån renault-snubbe, men evo 2 skulle nog sitta rätt fint ifall du typ gör om blinkers/positionsljusen som är under strålkastarna så dom inte blir så insjunkna smile
Ser lixom lite... hmm... missanpassat ut när bodykitet bara avbryts pga det

Ableton Live

1 432 Inlägg
5 oktober 2009
Svart avgasband skulle vara snyggare än folie, helt klart, men jag tror coating skulle rocka smile

1 432 Inlägg
5 oktober 2009
Mmmm Svart coating.. Nice..

Renaultskadad
694 Inlägg
5 oktober 2009
Trådstartare
nej ! evo 2 kitt = blä ! tongue oavsett typ. d passar inte riktigt på bilen.. skall försöka klura rätt på en återfärsäljare av coating då jag har liite kontakter i ytbehandlingsbranchen.. så kanske man kan börja coata själv hemma ,) skall klura lite på d så får vi c ! men det blir nog coating. men då hade jag ju inte tackat nej till ett lite grövre grenrör först...
har en annan rolig sak på g i frankrike. får se om min ekonomi tillåter det bara..
AP Racing dubbelskivig koppling med Alu-svänghjul..

1 432 Inlägg
5 oktober 2009
*tackar gudarna för att du inte vill förstöra bilen med något EVO2 kit*
Ska man ha breddarna på en 5'a så ska det vara en Turbo 5'a som har dem orginal, annars går det fetbort.

Intresseklubben
673 Inlägg
6 oktober 2009
Ta mig bakifrån va snyggt det blev med motorn big_smile fan va kul det va att logga in på garaget igen och kolla updaten ;D haft lite probs med nätet så inte kunnat vara inne så mycket big_smile detta kommer ju bli så jävla guld big_smilebig_smile nu måste du ju vara riktigt glad? ? Keep going man.. blir ju bara bättre..

Och någon som skrev att inte R5 är en rolig bil? kör bilen och du kommer älska den big_smile det är fransk kärlek i dom här kärrorna big_smile Haft 2 st, och blev av med dom för 2 år sedan, och saknar dom fortfarande smile

/Mvh Andreas

Sök