Vad är värst, att besöka Bilprovningen eller tandläkaren?

Black Knight
13 mars 2005 · 711 Inlägg

Som rubriken lyder, ibland är jag mer nervös inför en besiktning än när jag ska till tandläkaren. De flesta besiktningsmän än riktiga &¤%#/(")¤ tycker jag faktiskt.

Kommer man in med en fräsch bil så verkar det som om de gör allt för att kugga en, roligare är när de inte hittar någon fel hur de än försöker, kommer du med en skrot-bil, behöver du inte ens stanna i hallen mer än 3 minuter innan allt är klart dessutom godkänd. Är besiktningsmän avundsjuka tro?

Vad tycker ni tandläkaren vs bilprovningen, vem väljer ni? Jag väljer faktiskt tandläkaren även tandläkaren är dyrare. smile

Senast redigerat av Black Knight (13 mars 2005)

Oo=00=oO
http://www.garaget.org/?car=1182
Blow My Whistle
mrcelica
13 mars 2005 · 1 639 Inlägg

Själv har jag 5 blanka papper sedan jag tog hem bilen till Sverige..
När jag kommer brukar dom fråga "vad gör du här ?" och efter 2 min är jag på väg hem... Har aldrig upplevt att dom letat fel när dom inte hittar några men det kanske är annorludna på en BMW, vet själv att dom var tjruiga när jag hade min 325'a. Men men, statistiken ljuger inte när det gäller TOYota..
wink
Tandläkaren däremot brukar inte vara så kul...

Senast redigerat av mrcelica (13 mars 2005)

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
Chrille79
13 mars 2005 · 70 Inlägg

Lika nervös varje gång innan bes.
Aldrig nervös inna tandläkaren.

Fast det borde ju vara tvärtom igentligen smile

Christian Roskjaer, Helsingborg
Honda Crx "Glassbilen" (1988)
Black Knight
13 mars 2005 · 711 Inlägg

mrcelica skrev:
Själv har jag 5 blanka papper sedan jag tog hem bilen till Sverige..
När jag kommer brukar dom fråga "vad gör du här ?" och efter 2 min är jag på väg hem... Har aldrig upplevt att dom letat fel när dom inte hittar några men det kanske är annorludna på en BMW, vet själv att dom var tjruiga när jag hade min 325'a. Men men, statistiken ljuger inte när det gäller TOYota..
wink
Tandläkaren däremot brukar inte vara så kul...

Inte oväntat så går Celica under kategori 2, hehe, nej skämt åsido, jag har aldrig haft anmärkning på min BMW men de vill gärna sätta dit en för att man åker lyx.

Oo=00=oO
http://www.garaget.org/?car=1182
Blow My Whistle
Attenator
13 mars 2005 · 404 Inlägg

Bilprovningen är mycket mer nervöst!

Får se om man får igenom camaron till våren, de brukar gilla att racka ner på ljudnivå och däckstorlek på den.. sen kanske det inte underlättar att man byter från automat till manuell utan att reg.besikta...

BMW 2002 (1972)
fr3drik
13 mars 2005 · 342 Inlägg

Bilprovningen är värst helt klart! Där kan man ju få föreläggande om regbesiktning, det kan man inte hos tandläkaren.
Plus att tandläkaren är billigare! wink 280:-/år abbonemang! big_smile

Audi S4 2.2T -92 | BW S375, AutoVerdi, JE Pistons, CatCams, 034 Motorsport, CP-S, Weldon, NIRA, Nitrous Express
Humlan
13 mars 2005 · 238 Inlägg

Skicka damen med bilen, kanske iklädd lagom mycket kläder. Brukar inte bli problem då!

Tandläkaren är absolut värst av allt, inklusive SBP och BB...

A B E C E D E
bear_whitout_fear s40 t4
13 mars 2005 · 10 Inlägg

hehe jaja det beror ju på vilken bil man har=) men visst är det läskigt båda sakerna.... Elmia elelr ha de...

Bear_Whitout_Fear
Volvo s40 (2000)
Martin83 Kadett Freak
14 mars 2005 · 129 Inlägg

bil besiktningen verkar fan värre:D

Kadett GSi 16v
V8Rules
14 mars 2005 · 76 Inlägg

det beror mycket på vad man har för attityd när man kommer in på besiktningen... har man attityden att "min bil e det fan inget fel på" som kommer dom att hitta nåt som dom kan anmärka på... om man däremot inte e så stöddig, utan e trevlig istället och passar på att kolla efter fel själv så brukar dom bli snällare... eller om man lyckas hitta nåt gemensamt intresse att småprata om! tro mig! det funkar! :p

Kimmen
14 mars 2005 · 245 Inlägg

Utan tvekan Tandläkaren är värst!
Hade inte vart hos tandläkarn på 4år, i vintras gick jag dit och det kostade mig 2200:- ...*blääh*
Och i höstas besiktade jag Pontiacén utan anmärkning i 2år framöver, jag sa till besiktningskillen att det var kul att en 33år gammal bil går igenom utan anmärkning när nya bilar som bara är 5år kuggar på rejäla fel!

Sen är det ju aldrig fel o känna två besiktingskillar på samma station heller... big_smile

Pontiac Firebird Formula 400 -72
Volvo 940 SE 2,3 Ltt -97
Styrelsemedlem i Teddy Boys Car Club, Västerås
ola@thomasson.nu
14 mars 2005 · 31 Inlägg

Tandläkarn, för jag vet att den rackarn kommer att hitta något fel. Det gör de inte på mina bilar.

Mvh
Ola Thomasson
Alea Iacta Est, The Dice Is Rolled
bear_whitout_fear s40 t4
14 mars 2005 · 10 Inlägg

haha jo det var ett kaxigt men bra svar Ola... jaja vad säger ni blir det vinterbilen till elmia eller???

Bear_Whitout_Fear
Volvo s40 (2000)
Lizzardo
14 mars 2005 · 130 Inlägg

Har inte vart hos bilprovningen med någon av mina bilar än men när det väl är dags så kommer nerverna sätta fart.
Speciellt nervig är jag för sommarbilen  sad

Opel Astra GSI "Saab B204" (1993)
Opel Astra OPC "Borg Warner EFR" (2006)
bear_whitout_fear s40 t4
15 mars 2005 · 10 Inlägg

heheh jasså varför e du nervös för din sommarbil då e den olaglig eller??smile ha de gött....;P

Bear_Whitout_Fear
Volvo s40 (2000)
Lizzardo
15 mars 2005 · 130 Inlägg

bear_whitout_fear skrev:
heheh jasså varför e du nervös för din sommarbil då e den olaglig eller??smile ha de gött....;P

Man kan väl kalla den för lite modifierad smile

Opel Astra OPC "Borg Warner EFR" (2006)
Opel Astra GSI "Saab B204" (1993)
Tuck
15 mars 2005 · 52 Inlägg

Jag skickade iväg tjejen förra veckan på besiktningen iförd djup uringning & kort kort kjol....*skämt*
Jag skickade tjejen dit och den gick igenom UA. Dom klagade inte ens på solfilmen på sidoframrutorna....smile

Volvo V70 2,4D "Baip" (2010)
Lizzardo
15 mars 2005 · 130 Inlägg

Tuck skrev:
Jag skickade iväg tjejen förra veckan på besiktningen iförd djup uringning & kort kort kjol....*skämt*
Jag skickade tjejen dit och den gick igenom UA. Dom klagade inte ens på solfilmen på sidoframrutorna....smile

He he, hemligt wink

Opel Astra OPC "Borg Warner EFR" (2006)
Opel Astra GSI "Saab B204" (1993)
bear_whitout_fear s40 t4
15 mars 2005 · 10 Inlägg

ok vad har du då gjort med den da ha de...

Bear_Whitout_Fear
Volvo s40 (2000)
Lizzardo
15 mars 2005 · 130 Inlägg

bear_whitout_fear skrev:
ok vad har du då gjort med den da ha de...

Bara o kolla på min länk......

Opel Astra GSI "Saab B204" (1993)
Opel Astra OPC "Borg Warner EFR" (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang