hejsan, jag har en saab 900 års:84 som inte startar går inte ens runt. han jag fick den av sa att det kunde vara hallgivaren men då tycker jag motorn borde gå runt iaf, det finns larm med startspärr på den också, larmet är ur funktion kan det vara felet? alla hjälp tas emot med stor tacksamhet
Mät vilken spänning det är på startmotorns solenoid där batteripluskabeln sitter fast, mät även där den tunna kabeln sitter fast. Båda mätningarna ska göras när nyckeln vrids till startläge, var dock försiktig ifall motorn helt plötsligt skulle starta.
nä de klickar i reläet för tändningslåset. ja jag får prova att mäta imorn tack så mkt all hjälp tas emot med tacksamhet då jag är i behov av att få igång bilen
kolla så lilla kabeln till startmotorn sitter fast. du kan dra en kabel från tändspole + till batteriet + och putta igång bilen ( ta bort kabeln direkt efter start) funkar den då = kolla tändlås,startmotorn
tack så mkt jag ska prova allt så fort jag kan ( blir lite tajt med tid då jag börjar skolan imorn..) men skriv gärna mer tips allt tas mot tacksamt tack på förhand
ska sätta i ett bättre batteri imorn och prova hoppas det går kommer kanske lite bilder på bilen imorn också men fortsätt skriv jag behöver all hjälp jag kan få
jag har satt i ett bra batteri men det händer inget iaf men jag tänkte.... ingen som tror att det kan vara larmet/startspärren som gör det eller borde motorn gå runt iaf?