2325
Sök

Saab 900 84 startar ej, går ej runt.

528 Inlägg
16 augusti 2009
Trådstartare
hejsan, jag har en saab 900 års:84 som inte startar går inte ens runt. han jag fick den av sa att det kunde vara hallgivaren men då tycker jag motorn borde gå runt iaf, det finns larm med startspärr på den också, larmet är ur funktion kan det vara felet? alla hjälp tas emot med stor tacksamhet smile

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
16 augusti 2009
Slut batteri?

lyser lampor med tändningen på eller är allt dött? klickar det när du drar till startläge?

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

528 Inlägg
16 augusti 2009
Trådstartare
batteriet är inte slut, alla lampor lyser och fläkten startar, och det klickar till när jag kommer till startläget hmm

Supraman
2 300 Inlägg
16 augusti 2009
kan va så enkelt att startmotorn e slut om det e i den det klickar

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

21 761 Inlägg
16 augusti 2009
Mät vilken spänning det är på startmotorns solenoid där batteripluskabeln sitter fast, mät även där den tunna kabeln sitter fast. Båda mätningarna ska göras när nyckeln vrids till startläge, var dock försiktig ifall motorn helt plötsligt skulle starta.

528 Inlägg
16 augusti 2009
Trådstartare
nä de klickar i reläet för tändningslåset. ja jag får prova att mäta imorn tack så mkt all hjälp tas emot med tacksamhet då jag är i behov av att få igång bilen

267 Inlägg
16 augusti 2009
kolla så lilla kabeln till startmotorn sitter fast.
du kan dra en kabel från tändspole + till batteriet + och putta igång bilen  ( ta bort kabeln direkt efter start)
funkar den då  = kolla tändlås,startmotorn

528 Inlägg
17 augusti 2009
Trådstartare
tack så mkt jag ska prova allt så fort jag kan ( blir lite tajt med tid då jag börjar skolan imorn..) men skriv gärna mer tips allt tas mot tacksamt big_smile tack på förhand

Stabil som fan
304 Inlägg
17 augusti 2009
Jag tror på startmotorn, antingen att den har gjort sitt eller att den får för dåligt med kräm.

528 Inlägg
17 augusti 2009
Trådstartare
ska sätta i ett bättre batteri imorn och prova hoppas det går smile kommer kanske lite bilder på bilen imorn också smile men fortsätt skriv jag behöver all hjälp jag kan få

528 Inlägg
18 augusti 2009
Trådstartare
jag har satt i ett bra batteri men det händer inget iaf hmm men jag tänkte.... ingen som tror att det kan vara larmet/startspärren som gör det eller borde motorn gå runt iaf?

Sök