Eftersnack: Vallåkraträffen!

HardcoreHunny Solfilmsmontör på Mellby Solfilm
17 augusti 2009 · 605 Inlägg

Hyfsat nöjd som vanligt...tyvär en massa skit bilar, men man får kanske se de som utfyllnad...hade det bara varit nice rides så hade nog området blivit ganska så litet & vi besökare hade fått gå som packade sillar...:-S
Parkeringen var en katastrof att köra in på, vi kom tidigt typ 8.15 å redan då var det uppkört vid infarten, p-vakten sa till oss "undvik de djupa spåren" snacka om att jag asgarvade å tyckte att han måste skojat...det var ju bara en massa djupa spår...
Själv så hoppas jag att de gör om träffen till nästa år, föranmälan som på många andra träffar, så de kan få lite tid för planering iaf. Å då kan de ju planera in plats för dropp in bilarna, men när det e fyllt så får de la samla "resten" på den övre halvan i en salig mix..
Jag vill även se att peoples chosie kommer tillbaka, 1 pappers röst per person som man får när man betalar entrén. Så avancerat kan det la inte vara att räkna samman de...
Å som vanligt så tycker jag även att "girl power" klassen ska skippas, fattar lixom inte varför vi ska ha en egen klass....å skippas den inte så e det kanske dax att införa ett "boy power" pris oxå.....

Ang lörda kvällen kan jag inte såga så mkt, kom till hbg först runt 22.30 & då var det iaf race lite överallt fram tills vi åkte runt 01.00.

Sen hade ju en uppdatering med pristagarna suttit fint på vallåkra-träffens hemsidan under söndags kvällen....

Synes nästa år! :-D

mellbysolfilm.se - monterar solfilm till din bil!
Styling_bruden Skattlösa bergen
17 augusti 2009 · 213 Inlägg

Jag tyckte detta var en kanonträff..
Mycket trevligt folk och en massa trevliga kommentarer mot min bil fast den är nästan helt original

Evets
17 augusti 2009 · 643 Inlägg

Kan ju inte direkt säga att det blev fullt? Var juee ett lika stort fält till som där alla misc bilar stog på uppe vid subaru platserna. Varför inte dela upp så alla volvo bilar står där dem står nu och flytta upp alla misc märken till de andra stora fältet och sen alla matställen mm i mitten ?? Får dem lite struktur i det hela och de blir inte så rörigt smile.

Styling_bruden Skattlösa bergen
17 augusti 2009 · 213 Inlägg

Ja eller sätta de få företag som stod nere vid Swapmeet där uppe? För jag märkte knappt de företagen där nere förrän när det var dags att köra hem nästan.. hmm

MilleN
17 augusti 2009 · 9 108 Inlägg

Jag gillar Vallåkraträffen skarpt! Visst fanns en del pilsnerhäckar men SÅ illa är det ju ändå inte, råkar bara vara så att dom märks lite extra men det är ju det ägarna är ute efter, att provocera er som inte vill se wink

Satt mest och tog det lugnt bakom Brattens bil och Evilaudios baspumpande så jag hade det fint.

Något som klagas på år efter år är ju bedömningen, dock finns det så sjukt många bilar utspridda bland företagsmontrar och märkesmontrar så man kan ju förstå att vissa missas men just klasserna behövs göra något åt.. Konstigt att Japan-bilar ska delas upp till höger och vänter när Opel har en helt egen klass? Kom ju inte så många såvitt jag kunde se. Att det är en Volvoträff i grunden stör mig inte nämnvärt då det finns galet många välbyggda och påkostade Volvosar men tycker synd om Japsarna som sagt.

Lördagkvällen var ju absolut inte dum heller, hängde mest på Väla efter någon tur i stan och det fanns mycket att se!

Eberlund VW Ägare
17 augusti 2009 · 1 011 Inlägg

Från gatbilar.se skrev:
Idag hände en väldigt konstig sak på Vallåkraträffen. Bland finalisterna för Sveriges häftigaste volvo stod det två stycken S40 bilar som var grymma bägge två.

När det sen var dags för prisutdelningen i X40 klassen så delades första priset ut till en Norsk fantastisk bil. Andra och tredje pris gick till två Svenska bilar. Dock ingen av dessa som var finalisterna till Sveriges häftigaste volvo.

Borde inte dessa två bilar som var utvalda till finalister för Sveriges häftigaste Volvobilar varit pristagare i sin klass åtminstone eller tvärt om dessa som tog pris i klassen borde inte dessa  varit kandidater till Sveriges häftigaste volvo?

Jag önskar att någon från bilsport kan kommentera detta och ge en förklaring om vart det gick fel eller om det inte gick fel hur det gick till?

http://www.gatbilar.se/forum/viewtopic.php?id=8550

Senast redigerat av Eberlund (17 augusti 2009)

Henrik Eberlund
scorpion69se
17 augusti 2009 · 77 Inlägg

ja det var ju fin o trevlig men ändå det blir jo sämre o sämre varja år

BMW M6 V10 "V10" (2009)
Ravi Tekniker
17 augusti 2009 · 624 Inlägg

Själv så ställde jag ut min lilla pärla, men det fanns ju några volvo bilar som kunnat stanna hemma om man säger så. lite stil ska det ju finnas men vissa bilar var ju bara skit fula jävla bonna styling.

MrH Det är lättare att prata än att få något sagt.
17 augusti 2009 · 735 Inlägg

Eberlund skrev:

Från gatbilar.se skrev:
Idag hände en väldigt konstig sak på Vallåkraträffen. Bland finalisterna för Sveriges häftigaste volvo stod det två stycken S40 bilar som var grymma bägge två.

När det sen var dags för prisutdelningen i X40 klassen så delades första priset ut till en Norsk fantastisk bil. Andra och tredje pris gick till två Svenska bilar. Dock ingen av dessa som var finalisterna till Sveriges häftigaste volvo.

Borde inte dessa två bilar som var utvalda till finalister för Sveriges häftigaste Volvobilar varit pristagare i sin klass åtminstone eller tvärt om dessa som tog pris i klassen borde inte dessa  varit kandidater till Sveriges häftigaste volvo?

Jag önskar att någon från bilsport kan kommentera detta och ge en förklaring om vart det gick fel eller om det inte gick fel hur det gick till?

http://www.gatbilar.se/forum/viewtopic.php?id=8550

Man kan dela upp Vallåkraträffen i två delar. Som Träff betraktat är det kanontrevligt att gå runt och titta på alla bilar och prata med alla härliga "bilgalningar". Det finns något för alla att titta på! Ser man däremot på Utställningen (dom som tävlar om priserna) så finns det oerhört mycket mer att önska från arrangörshåll. Det minsta man kan begära är att samtliga anmälda blir bedömda......

Även i år så blev flera utställare utan bedömning! Trots att dom funnits vid sina bilar i princip hela dagen, och därmed missat resten av evenmanget, har dom inte fått besök av någon domare. Ta de två S40-bilarna som var uttagna bland dom 10 kandidaterna till Sveriges Häftigaste Volvo till exempel. Dom blev aldrig bedömda i sin klass. Jag håller med Eberlund. Är man uttagen bland Topp 10 bör man ju rimligtvis vara en av pristagarna i klassen också. Eller?
Dessutom fattar jag inte hur man överhuvudtaget kan komma på den befängda idén att dela ut priserna utan att ALLA anmälda bilar är bedömda. Lite som att släppa iväg ett 100-meterslopp innan alla deltagarna kommit in på löparbanan.

En uppmaning till arrangörerna inför kommande år:
Sluta ta emot utställningsanmälningar på plats. Endast föranmälan via hemsidan gäller och placera sedan SAMTLIGA utställningsbilar på en egen del av området. Lämpligtvis framför scenen där Volvo-bilarna brukar stå. De bilar som av en eller annan anledning "måste" stå i företagsmontrar skall köras fram till utställningsdelen mellan bestämda klockslag för bedömning. Om så inte sker stryks dom ur tävlingen.
Alla andra bilar som körs in på träffområdet ställs på annat håll, blandat eller märkesindelat, och kan INTE deltaga i utställningen utan är "bara" träffdeltagre.
Gör man så här slipper domarna lägga tid på att leta efter utställningsbilarna över hela fältet. Dessutom bör risken att x-antal bilar blir utan bedömning minska avsevärt.

Frågan är väl om man från arrangörshåll över huvudtaget bryr sig om det minsta lilla vad utställare och träffbesökare tycker. Vallåkraträffen är sedan länge så etablerad inom svensk bilhobby att det sannolikt ändå alltid kommer att vara gott om bilar och betalande besökare på plats oavsett hur arrangörerna sköter tillställningen.

Volvo C70 2,4T "Westcoast Edition" (2000)
Andreas79
17 augusti 2009 · 3 968 Inlägg

ALLA som har klagomål tycker jag ska maila till Vallåkraträffen annars lär de inte få reda på all kritik!

Det tänker jag göra iallafall.. och hoppas verkligen att ni gör detsamma, skriver precis vad ni tycker!

Honda Accord Coupé "V6 3.0 VTEC" (2001)
Eberlund VW Ägare
17 augusti 2009 · 1 011 Inlägg

Andreas79 skrev:
ALLA som har klagomål tycker jag ska maila till Vallåkraträffen annars lär de inte få reda på all kritik!

Det tänker jag göra iallafall.. och hoppas verkligen att ni gör detsamma, skriver precis vad ni tycker!

Klagomålet har blivit framfört både på plats och genom inlägget på gatbilar som admin på gatbilar har vidarebefodrat.

Misstaget med S40 bilarna upptäcktes innan prisutdelningen men åtgärdades inte på något sätt.

Henrik Eberlund
per-ling
17 augusti 2009 · 161 Inlägg

HardcoreHunny skrev:
Hyfsat nöjd som vanligt...tyvär en massa skit bilar, men man får kanske se de som utfyllnad...hade det bara varit nice rides så hade nog området blivit ganska så litet & vi besökare hade fått gå som packade sillar...:-S
Parkeringen var en katastrof att köra in på, vi kom tidigt typ 8.15 å redan då var det uppkört vid infarten, p-vakten sa till oss "undvik de djupa spåren" snacka om att jag asgarvade å tyckte att han måste skojat...det var ju bara en massa djupa spår...
Själv så hoppas jag att de gör om träffen till nästa år, föranmälan som på många andra träffar, så de kan få lite tid för planering iaf. Å då kan de ju planera in plats för dropp in bilarna, men när det e fyllt så får de la samla "resten" på den övre halvan i en salig mix..
Jag vill även se att peoples chosie kommer tillbaka, 1 pappers röst per person som man får när man betalar entrén. Så avancerat kan det la inte vara att räkna samman de...
Å som vanligt så tycker jag även att "girl power" klassen ska skippas, fattar lixom inte varför vi ska ha en egen klass....å skippas den inte så e det kanske dax att införa ett "boy power" pris oxå.....

Ang lörda kvällen kan jag inte såga så mkt, kom till hbg först runt 22.30 & då var det iaf race lite överallt fram tills vi åkte runt 01.00.

Sen hade ju en uppdatering med pristagarna suttit fint på vallåkra-träffens hemsidan under söndags kvällen....

Synes nästa år! :-D

Tycker också "Peoples Choise" ska finnas även en klass för oss som inte har "råd" att lägga ner dom otroliga summor pengar på våra bilar.. vi som har gnott i garaget hela vintern med en låg budget och de kanske ser bra ut ändå i slutänden men inte har råd med de lilla extra tex en "häftig" motivlack m.m. Vi har juh inte en chans till priser..

BKM
17 augusti 2009 · 38 Inlägg

Får nog hålla med folk.Kund varit lite bättre ordning på bilarna.Ja kom vid 08:00 då var japs fullt.... Hum:/
Lite mer plats kunde väl fixats fram ?? skit samma var en trevlig dag bra väder.Tack för tältplats och frukost jögge o Kajsa.Grattis till alla segrare och även ni som inte vann några priser.cool

Mazda 323 F "Nya grupp E bilen" (1998)
Kromgrill
17 augusti 2009 · 176 Inlägg

peoples choise kommer nog inte tillbaka, blev ju sånt gnäll när team bassholma vann det för det va ju bara en lila buss med soffa på taket o massor av doftgranar..

det är bara inse, man kan aldrig tillfredställa alla på en träff, har sett i denna tråden och andra massor av gnäll att det var massa skrotbilar, visst jag kan kanske hålla med, men om det inte duger, åk inte till träffen eller bit ihop o kolla på det du gillar, där fanns ju en hel hörna med pokemonbilar, o en hel radda med T-gula 850.. o det va ju massor av saffransgula och lazerblåa 700/900..


tycker ändå jag gjorde dagens goda gärning när jag lät småpojkarna köra bilbana i skuffen på 145 smile deras höjdpunkt på dagen..

Buick Century Wagon "Smurfskåpet" (1955)
hedeknasan Professional dreamer
17 augusti 2009 · 398 Inlägg

På tal om att släppa in skitbilar.. Vems är dennas? smile
För övrigt den snyggaste mustangen jag sett:cool:
http://photos-g.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs151.snc1/5609_122944675495_566475495_2867670_6354046_n.jpg

Jag är satt på denna jorden för att njuta, jag har försökt men jag kan inte sluta! :)
Jill Bilvårdstekniker & Fotograf
17 augusti 2009 · 4 418 Inlägg

Eberlund skrev:

Andreas79 skrev:
ALLA som har klagomål tycker jag ska maila till Vallåkraträffen annars lär de inte få reda på all kritik!

Det tänker jag göra iallafall.. och hoppas verkligen att ni gör detsamma, skriver precis vad ni tycker!

Klagomålet har blivit framfört både på plats och genom inlägget på gatbilar som admin på gatbilar har vidarebefodrat.

Misstaget med S40 bilarna upptäcktes innan prisutdelningen men åtgärdades inte på något sätt.

Kanske som tidigare år då vinnare var klar innan utställningen ens börjat.

Skriver som jag skrev på Gatbilar, sparka Per Östman som ansvarig för Vallåkra och gör oss en tjänst ... Tillsätt sedan en seriös domarkommitté!
Per har visat att han inte kan sköta detta!

Volvofreak89 Volvo Nörd
17 augusti 2009 · 85 Inlägg

Seriöst hur svårt känns d å komma in på vallåkra, du kommer med en helt original volvo som knappt hänger ihop mannen som står i insläppet vinkar honom mot parkeringen han rullar ner rutan ähhh ja ska till Skåneträffen/Vevstaken/ ev bilklubb ? mannen vinkar honom in på utställningsområdet svårare än så är det inte. Och förra året vet jag en som gjorde så me sin Audi 80 me stora jävla rosthål som sa hon skulle in till skåneträffen fast skåneträffen är en ren volvoklubb så visste inte killen i insläppet det ? lita pinsamt kanske !!!!

sen ni som gnäller över att där inte finns plats för er japsar ?? hmm såg fanimej bara två på hela helgen men kan väl vara för att man inte tittar åt dom hållen tongue
Sen var det en jävla oordning helt plötsligt var det 240 sen 850 sen kom 740 sen 850 sen 940 tongue riktigt dåligt.

Fast klart bättre än elmia ? nog sämsta jag varit på detta året bara massa löst folk som var där också.

Volvo bygger traktorer, Saab bygger flygplan. Jaha vad har det med saken att göra ? inte fan ska du väl flyga med bilen eller hur ? Därför e Volvos växellådor bättre än saabs :D
Volvo V90 "R-design" (2018)
evilmaster
17 augusti 2009 · 385 Inlägg

Om jag får komma med mina fem ören till diskussionen så borde de som har sponsorer och babyhud på händerna få en egen klass att tävla i. Allt går att köpa för pengar, även en färdigstylad bil.

Jag har inte världens snyggaste eller bästa styling, men jag har fanimej gjort allt själv och svettats många timmar i garaget.

Att få komma in på träffen gratis var mitt lilla pris som jag vann i år. Det är jag helnöjd med. Dock så kan jag även hålla med om att vissa borde skämmas som kör in med originalrost.

Senast redigerat av evilmaster (17 augusti 2009)

Seat Toledo "2.0 GT 16v" (1995)
MaQQe
17 augusti 2009 · 27 Inlägg

MaQQe håller med evilmaster..

Marcus "MaQQe" Pettersson
Klippan
http://www.streetworks.se
Laserblue
17 augusti 2009 · 239 Inlägg

MrH skrev:

Eberlund skrev:

Från gatbilar.se skrev:
Idag hände en väldigt konstig sak på Vallåkraträffen. Bland finalisterna för Sveriges häftigaste volvo stod det två stycken S40 bilar som var grymma bägge två.

När det sen var dags för prisutdelningen i X40 klassen så delades första priset ut till en Norsk fantastisk bil. Andra och tredje pris gick till två Svenska bilar. Dock ingen av dessa som var finalisterna till Sveriges häftigaste volvo.

Borde inte dessa två bilar som var utvalda till finalister för Sveriges häftigaste Volvobilar varit pristagare i sin klass åtminstone eller tvärt om dessa som tog pris i klassen borde inte dessa  varit kandidater till Sveriges häftigaste volvo?

Jag önskar att någon från bilsport kan kommentera detta och ge en förklaring om vart det gick fel eller om det inte gick fel hur det gick till?

http://www.gatbilar.se/forum/viewtopic.php?id=8550

Man kan dela upp Vallåkraträffen i två delar. Som Träff betraktat är det kanontrevligt att gå runt och titta på alla bilar och prata med alla härliga "bilgalningar". Det finns något för alla att titta på! Ser man däremot på Utställningen (dom som tävlar om priserna) så finns det oerhört mycket mer att önska från arrangörshåll. Det minsta man kan begära är att samtliga anmälda blir bedömda......

Även i år så blev flera utställare utan bedömning! Trots att dom funnits vid sina bilar i princip hela dagen, och därmed missat resten av evenmanget, har dom inte fått besök av någon domare. Ta de två S40-bilarna som var uttagna bland dom 10 kandidaterna till Sveriges Häftigaste Volvo till exempel. Dom blev aldrig bedömda i sin klass. Jag håller med Eberlund. Är man uttagen bland Topp 10 bör man ju rimligtvis vara en av pristagarna i klassen också. Eller?
Dessutom fattar jag inte hur man överhuvudtaget kan komma på den befängda idén att dela ut priserna utan att ALLA anmälda bilar är bedömda. Lite som att släppa iväg ett 100-meterslopp innan alla deltagarna kommit in på löparbanan.

En uppmaning till arrangörerna inför kommande år:
Sluta ta emot utställningsanmälningar på plats. Endast föranmälan via hemsidan gäller och placera sedan SAMTLIGA utställningsbilar på en egen del av området. Lämpligtvis framför scenen där Volvo-bilarna brukar stå. De bilar som av en eller annan anledning "måste" stå i företagsmontrar skall köras fram till utställningsdelen mellan bestämda klockslag för bedömning. Om så inte sker stryks dom ur tävlingen.
Alla andra bilar som körs in på träffområdet ställs på annat håll, blandat eller märkesindelat, och kan INTE deltaga i utställningen utan är "bara" träffdeltagre.
Gör man så här slipper domarna lägga tid på att leta efter utställningsbilarna över hela fältet. Dessutom bör risken att x-antal bilar blir utan bedömning minska avsevärt.

Frågan är väl om man från arrangörshåll över huvudtaget bryr sig om det minsta lilla vad utställare och träffbesökare tycker. Vallåkraträffen är sedan länge så etablerad inom svensk bilhobby att det sannolikt ändå alltid kommer att vara gott om bilar och betalande besökare på plats oavsett hur arrangörerna sköter tillställningen.

Alla rätt i ditt inlägg!

Jag tillhör dom som tyvärr gett upp Vallåkra

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang