19 augusti 2009
Trådstartare
Hejsan.
Jag köpte mig en väl fungerade Toyota Carina II -90 förra sommaren för att ha som pendlarbil. Den gick alldeles utmärkt och hade inga problem till slutet av sommaren, Då en morgon jag skulle starta den och det inte gick. Så den har nu stått i 1 år och jag testade att starta med kablar för 2 veckor sen, av ren förvåning startade den utan några problem och jag hade mig en fin bil igen! Men nu igår så fick jag samma problem som förra sommaren, Den ville inte starta.
Problem :
Den startar inte. Startmotorn går men det känns inte som den får bensin. Vi har kollat tänd stiften, både med gnista och om det kommer bensin och där är det inga problem. Den känns exakt som den ska gå igång men när man släpper nyckeln så känner man bara ett litet ryck och motorn dör.
Tanke :
Den stod på exakt samma ställe som året innan, dvs i lite uppförsbacke. Samt att det regnade kraftigt i förrgår och möjligen samma förra året. Så då tänkte jag om det kanske var fukt i någon elektronikbox.
Jag har ringt till flera verkstäder men har inte fått något riktigt bra svar. Så jag hoppas att ni kanske har några tankar om vad som kan vara fel.
Mvh Sebastian Norrby