blir mycket fint ! imponerad av din energi i bygget ! håller själv på med en tyskstuk golf mk1 men dock inneh´åller det projektet bra mycket mera rostlagning.... vad har du som filter i lackboxen? ser att du brukar en byggfläckt som utblås samt varför inte montera båda krängarna bak ? dom låg ju i fin linjemed varandra lucka till !
god gave us turbo lag to give the v8 suckers a slight chanse
ok;) ska nämligen försöka mej på att lacka golfen härhemma så tänkte bara om du hade något bra förslag på vad man kan bruka
En regnig/fuktig dag, blött garage golv, inte en massa spring i garaget. Klibbtrasor, inte Biltema spruta och en bra kompressor med vattenavskiljare(Merparten av det jag skrev här hade jag tyvärr inte då jag målade :-( )
Måste bara klargöra att man inte kan jämföra en Biltemaspruta för några hundringar med en proffs spruta från tex Iwata eller Sata Med detta säger jag inte att Biltemasprutan inte fungerar utan bara att man kan få bättre resultat med en "riktig" spruta:cool:
Själv har jag nyligen skaffat mig en Iwata w400 och det är en grym spruta för en glad ammatör som mig!
Måste bara klargöra att man inte kan jämföra en Biltemaspruta för några hundringar med en proffs spruta från tex Iwata eller Sata Med detta säger jag inte att Biltemasprutan inte fungerar utan bara att man kan få bättre resultat med en "riktig" spruta:cool:
Själv har jag nyligen skaffat mig en Iwata w400 och det är en grym spruta för en glad ammatör som mig!
blirförsta bilen jag lackar så blirdet inte bra så lämnar jag in den i stället men vill i allafall prova först roligare att kunna seja att man gjort allt själv !
god gave us turbo lag to give the v8 suckers a slight chanse
blirförsta bilen jag lackar så blirdet inte bra så lämnar jag in den i stället men vill i allafall prova först roligare att kunna seja att man gjort allt själv !
Absolut!!! helt rätt inställning:) Jag tog mig bara i kragen en dag för ett par år sedan, åkte o köpte färg och hämtade hem farsans tokgammla sprutor från ladugården och lärde mig. Blev väl sådär i början men man lär ju så länge man lever!!
Detta måste helt klart vara den snyggaste Kadetten på garaget, snyggt jobbat!
Men både den svarta och vita astran är ju riktigt snygga dem med.
En fråga bara vad ska du göra med calibran? väntar med spänning på att se nått hända med den!
Tackar!!!
Calibran står hos en polare och ska troligen bli folkracebil:O Jag köpte den lite som en utmaning då dom (förra ägarna)hade haft den ståendes på gården i 6år utan att få igång den!! Dom hade haft den hos 2st bilverkstäder som inte heller hade fått igång den..??
Var en serie enkla fel sen gick den som ett skott!! Då jag varken har tid eller plats så fick den flytta på sig! ( den är i riktigt dåligt skick i karossen också!! )