Köpte deras avgastemp mätare ur silverline sortimentet, kostade förra året 1498kr o tänkte de borde va av bra kvalite, men men......
Installationen klar, alla kablar rätt kopplade (har kollat det 3 gånger och mätt mer multimetern). Startar bilen och den visar 0 grader trots att vatten och olje tempen nått det normala. Kopplar lossa mätaren låter motorn(avgasröret) bli svalt igen. Mäter på kabeln som har tempsonden som sitter i DP den visar 16,1 Ohm startar motorn och läser av resistansen samtidigt när motorn blivit varm har resistansen stigit gradvis upp till 30,1 Ohm. Jord kabeln är ok och lika så strömkabeln. Så drar en enkel slutsats att det är mätaren som felet.
Men nu till det stora problemet, köpte mätaren på SCF mässan i kista och hittar inte kvittot och får inge svar från deras support. Bilen har ståt i garaget sen jag köpte mätaren och nu provstartade man bilen för att se att allt funkar. Utan kvitton kan jag väl inte få varan utbytt på nått sätt och om jag inte minns helt fel så är det över ett år sedan mässan va
Så om nån har tipps vad som kan va felet tas de emot och om det går och fixa:/