3449
Sök

Jeep cherokee 95:a bilen dör

preem pump
836 Inlägg
25 augusti 2009
Trådstartare
ja som sagt bilen dör efter att man kört en sväng och sen efter cirkus 20 min så går den fint igen.
någon som har någon teori

wrooooom.ptshhhhhhhhhhhiiiiiiiiiii

4 682 Inlägg
25 augusti 2009
hur beter den sig då den dör?

preem pump
836 Inlägg
25 augusti 2009
Trådstartare
motorn bara stannar, lysen och tändning fungerar fortfarande

16 Inlägg
25 augusti 2009
Tjena, hade en jeep grand cherokee med 6a. Den gick som en påse nötter och tjyvdog och dummade sig. Jag bytte allt tänkbart. Men det som gjorde susen var Crank Shaft Position Sensor, alltså kamaxel postions givaren. kan kanske vara till någon hjälp? Lycka till // Jesse88

Smålänning
7 887 Inlägg
25 augusti 2009
Jesse88 skrev:
Tjena, hade en jeep grand cherokee med 6a. Den gick som en påse nötter och tjyvdog och dummade sig. Jag bytte allt tänkbart. Men det som gjorde susen var Crank Shaft Position Sensor, alltså kamaxel postions givaren. kan kanske vara till någon hjälp? Lycka till // Jesse88

Va det Crankshaft position sensor (Vevaxelgivaren) eller Camshaft position sensor (kamaxelgivaren)?

Blanda inte ihop det.

Men om bilen går bra tills den dör skulle jag kolla upp bränsletrycket/pumpen.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

16 Inlägg
25 augusti 2009
twin_cam skrev:
Jesse88 skrev:

Va det Crankshaft position sensor (Vevaxelgivaren) eller Camshaft position sensor (kamaxelgivaren)?

Blanda inte ihop det.

Men om bilen går bra tills den dör skulle jag kolla upp bränsletrycket/pumpen.

Ojj somfan. haha är man trött så är man! ursäkta, Vevaxel givaren var det.. // Jesse88

preem pump
836 Inlägg
26 augusti 2009
Trådstartare
tack för svaren, verkar ju kunna vara bränsle problem.
det är min brors bil och han nämner det som att den går fint och sen tvärdör efter ett tag
så det bör ju inte vara vevaxelgivaren????

Sök