Volvo 740 startar ej.

Rickard_1987
27 augusti 2009 · 70 Inlägg

Tjenare.

Har precis köpt mig en 740. Skit fräsch, 15000 mil, 1 ägare och rostfri mm mm...

Men idag så ville den inte starta bara...

Körde en sväng med den i förmiddags och senare efter kanske 2 timmar skulle ja en sväng till och då startar den helt plötsligt inte...


Kan nån hjälpa  mig med vad jag ska kika på vad de kan vara ?.

Mattsvart
27 augusti 2009 · 195 Inlägg

Alltså
Årsmod på bilen och vad för motor hjälper ju ganska mycket

960atw
4 september 2009 · 26 Inlägg

hej undrar samma sak, motorn drar rund, stiften ger en vit gnista med ingen tändning???körde med den för två dagar sedan! det är en 745 b230f en 88b

ganska så beroende av bilen så skulle någon kunna vara snäll och gissa sig på ett eventuellt fel

einherjer
4 september 2009 · 587 Inlägg

ryckla lite på soppapumpsrelä't. riv bort  askkoppen o titta in där säkringarna sitter , innanför där finns det ett vitt relä , ryck lite försiktigt på det. hoppas den startar ( bytte nyss ett sånt relä på mina morföräldrars bil som kunde stanna när som pga relät.
280kr på Volvo kostade ett nytt relä.

Senast redigerat av einherjer (4 september 2009)

960atw
4 september 2009 · 26 Inlägg

ska testa men något annat roligt är att den startar inte äns på startgas!!! åter kommer efter jag har provat

960atw
4 september 2009 · 26 Inlägg

hej har prövat att rycka i det samt bytt saken som sitter på insidan av v framskärm bensinmodul eller liknande heter den tror jag men fortfarande död??

Mr_V
5 september 2009 · 243 Inlägg

hallgivaren.

JonasSundahl
8 september 2009 · 234 Inlägg

prova lyfta av oljelocket och titta om kammen rör sig när någon vrider nyckeln så inte kamremmen gått av.

Some people just need a high five...
In the face....
With a chair!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang