5821
Sök

Får den inte att släppa. (Volvo 740)

809 Inlägg
30 augusti 2009
Trådstartare
tjennare som topic så får jag inte min bil att släppa ordentligt sad utan det skriker till och sen så får den grepp igen. undrar om nån kan va snäll och ge tipps hur man får den att släppa lätt smile big_smile

1 658 Inlägg
30 augusti 2009
Nu är det ju inte direkt nån sportbil men lite lek ska gå ändå smile

Det jag hade gjort var att sänka bilen så den blir stummare.
Hur mycket varv har du när du dumpar kopplingen?
Pumpa i mycket luft i däcken smile
Använd bilens tyngd!

Det är mina tips smile

Svetsare
3 150 Inlägg
30 augusti 2009
Med morsans BMW 318 (105hk  ^^) så stämplar jag fullt och slänger upp kopplingen och släpper inte gasen förrän jag e nöjd  tongue    Testa det.

Och när jag försöker få den att gå sideways så rattar jag mycket åt nåt håll och stämplar, tillslut vill den inte svänga längre utan släpper istället  smile

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
30 augusti 2009
för att kasta ut en slö40 (740) måste du använda mycket av bilens tyngd för att det ska gå, sen kan du även testa låsa ut den på 1an bara lite snabbt sen kasta 2an och full gas tongue

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

STREETRACER
892 Inlägg
30 augusti 2009
agadiff o trimma!!!

Bmc Crew

961 Inlägg
30 augusti 2009
vålda på mera !! smile

Pure DieselPower

4 005 Inlägg
30 augusti 2009
Att använda kopplingen för att komma iväg med en burnis är väl ett alternativ om inte så långvarigt kanske...

Men använd tyngden i kurvor och gasa dig ur. en bra diff kommer du långt med!

809 Inlägg
30 augusti 2009
Trådstartare
okej tack för svaren smile har ni tips på nån trim till en 740 utan turbo? big_smile

4 074 Inlägg
30 augusti 2009
744GLT skrev:
okej tack för svaren smile har ni tips på nån trim till en 740 utan turbo? big_smile

http://www.blocket.se/dalarna/Fabriksny … =6&w=3
där har du lite trim grejor! smile

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!

4 074 Inlägg
30 augusti 2009
744GLT skrev:
tjennare som topic så får jag inte min bil att släppa ordentligt sad utan det skriker till och sen så får den grepp igen. undrar om nån kan va snäll och ge tipps hur man får den att släppa lätt smile big_smile

en svetstång är nog din vän! big_smile

på bromsledningarna bak asså.....
Senast redigerat av BJonsson (30 augusti 2009)

Varningar. 36
1 200 Inlägg
30 augusti 2009
Svetsdiff och konstant fullgas är mitt tips till dig.

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.

Forummoderator
9 299 Inlägg
31 augusti 2009
ZonaX skrev:
Med morsans BMW 318 (105hk  ^^) så stämplar jag fullt och slänger upp kopplingen och släpper inte gasen förrän jag e nöjd  tongue    Testa det.

Och när jag försöker få den att gå sideways så rattar jag mycket åt nåt håll och stämplar, tillslut vill den inte svänga längre utan släpper istället  smile

Vet mamma om det?

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Svetsare
3 150 Inlägg
31 augusti 2009
caromania skrev:
ZonaX skrev:

Vet mamma om det?

Haha    vad tror du?  tongue

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

Avstängd
424 Inlägg
31 augusti 2009
Lasta 2 cementsäckar i bagaget så blir det ös tongue eller gasa mera och lås ratten lol

team Svineri. Volvos under construction.

12 086 Inlägg
31 augusti 2009
Full gas på 2an och sväng rätt mkt tills de börjar understyra då stampar du till kopplingen och ger allt vad du är värd!

128 Inlägg
31 augusti 2009
du får väll vänta på snön.

Burn IF performance

1 703 Inlägg
1 september 2009
turbo5a skrev:
Lasta 2 cementsäckar i bagaget så blir det ös tongue eller gasa mera och lås ratten lol

Nu var det ju MINDRE grepp han ville ha hmm

Avstängd
8 Inlägg
1 september 2009
Köpa en ny bil med V8, eller köpa sämre däck, gasa mer. Ellr inse att en slö 140 går inte o få loss årdenkligt:P mina tipps eller som dom andra säjer

4 074 Inlägg
1 september 2009
sätt en spolar pump med diesel som sprutar på bakhjulen då blir det halt å fint! smile
lite fusk men funkar och andra bilister blir inge vidare glada heller...big_smilebig_smile

Sök