3778
Sök

Bmw 525i e34 problem med knarr i framvagn!

1 534 Inlägg
31 augusti 2009
Trådstartare
Tjena nu äre så att jag har problem med min bmw (rubrik)

Jag har bytt undre länkarm på vänster sidan (höger är även bytt vid ett tidigare tillfälle har jag märkt)
Detta byttes Pga vibrationer/skak i framvagnen vid högre hastigheter/inbromsningar.
Jag bytte även övre länkarm på höger sidan och båda krängshämmarstagen vid samma tillfälle

Och drog åt allt då bilen stod på marken, och nu är skaket och vibrationerna borta tack och lov!

Nu är det så att när jag svänger höger vid låg hastighet och när jag gasar iväg vid lägre hastigheter så knarrar det så högt att de känns i hela bilen, obs inte då man står still med bilen!

Det dånar även då man svänger vänster från höger sidan nere vid framhjulet samt vid djupa vänster svängar, tex i rondeller kommer det ett gnisslande ljud från höger sidan det vet jag/tror jag med största sannolikhet beror på att höger hjullager håller på att gå sönder.

Men vad kan det vara som orsakar knarrandet?

mvh hjälp mej!

1 353 Inlägg
1 september 2009
Kollat "skrammelstagen"?  dvs krängningshämmarstagen fram som sitter ner på spindeln. dom brukar kunna bli rätt dåliga, kostar 149 på biltema och håller i max ett år då tongue

och sen vet jag inte vad du åker i för rondeller när du åker vänstervarv i dom? ;P
Senast redigerat av Batta (1 september 2009)

There's no replacement for displacement

564 Inlägg
1 september 2009
Hjullager kan också knarra ganska högt när dom är dåliga. Du skrev att du har ett dåligt hjullager, så knarret är kanske därifrån?
Jag hade väldigt högt knarr på min förra E34, men då var det "hundbenen" i bakvagnen som var dåliga. Busenkla att byta och kostade inte alls många kronor på bmw.

Mvh Johan

1 534 Inlägg
1 september 2009
Trådstartare
Kollat "skrammelstagen"?  dvs krängningshämmarstagen fram som sitter ner på spindeln. dom brukar kunna bli rätt dåliga, kostar 149 på biltema och håller i max ett år då

och sen vet jag inte vad du åker i för rondeller när du åker vänstervarv i dom? ;P

redan bytt stagen, i svenska rondeller åker man liksom åt vänster och höger då man åker ut från dem

groze skrev:
Hjullager kan också knarra ganska högt när dom är dåliga. Du skrev att du har ett dåligt hjullager, så knarret är kanske därifrån?
Jag hade väldigt högt knarr på min förra E34, men då var det "hundbenen" i bakvagnen som var dåliga. Busenkla att byta och kostade inte alls många kronor på bmw.

Mvh Johan

Men hur var knarret då? det knarrar enbart då jag kryper fram sakta eller då jag kryper fram sakta åt höger, men inte åt vänster

1 534 Inlägg
3 september 2009
Trådstartare
någon som vet? tongue

1 534 Inlägg
5 september 2009
Trådstartare
felet löst! båda motorkuddarna var av så mtoorn hade glidit ned på styrningen roll
beställda 400kr på mekonomen och 800kr orginal

Sök