Saab 9000 cse förfinings projekt. Uppdaterat 13/6-10

_Fredrik
14 november 2009 · 2 788 Inlägg

Funkiee skrev:
vadå, säger du att du säljer bilen? sad

Skulle tro att han menade att det är någon annan som ska chippa bilen åt honom...wink

Vi får ju verkligen hoppas att han inte säljer! big_smile

Ser annars mycket bra ut, lycka till med allt smile

Volkswagen Polo 9N3 "Polo-Yolo" (2005)
Funkiee Saab älskare!
14 november 2009 · 4 597 Inlägg

_Fredrik skrev:

Funkiee skrev:
vadå, säger du att du säljer bilen? sad

Skulle tro att han menade att det är någon annan som ska chippa bilen åt honom...wink

Vi får ju verkligen hoppas att han inte säljer! big_smile

Ser annars mycket bra ut, lycka till med allt smile

Ja det får vi verkligen hoppas att det är så han menar! big_smile

Volvo XC70 "Polestar" (2016)
Henka_ Slav
14 november 2009 · 1 454 Inlägg

Vet faktiskt inte om ja ska sälja den, de börjar dyka upp lite för mkt fel på bilen nu, de ena efter det andra. ja e ju sugen på 5 cyl 4wd och massivt med laddtryck. men ja vet inte riktigt. Fick felkod på termostaten igår så ja måste byta den, bromsoket höger fram nybytt för de var slut, beläggen fram slut båda sidor (ena sidan bytt i samband med oket) handbromsen tar inte som den ska, bussningarna till krängningshämmaren bak e slut, stötdämparna bak börjar bli dåliga. Ja listan kan göras lång... men för stunden ska ja bara drick öl och utforska vilda webben. de kommer en uppdatering när ja samlat mina tankar om ja ska sälja eller fixa. puss på er.

Kul som fan att folk skriver i min tråd iaf smile

Senast redigerat av Henka_ (14 november 2009)

Tack till
Tompa för riktigt grym mappning, hör av er om ni behöver mer fart i en T5 eller T7 Saab.
Janne på Autoexperten Gävle
Jonas på Bakaxeldelar för niceprice på delar.
Saab 9000 CSE "JAS 9000 Gripen" (1998)
Henka_ Slav
23 november 2009 · 1 454 Inlägg

Bilen finns fortfarande kvar, med rund dragen oljeplugg sad skulle in och byta olja lite snabbt men upptäckte att de var ganska lönlöst, försökte dra lös den med polygrip men den satt så jävla hårt så de gick inte sad ska försöka komma upp till polarens garage och låna svetsen och se om de går att lösa. får se om det blir trollspeed chip till bilen i dec eller om ja ska skjuta på de till Januari efter ja bes bilen, de e ju lite andra kostnader som går före just nu. de kommer stå still här ett tag för ja ska åka ner till danmark och jobba nästa vecka och blir borta ett tag.

Tack till
Tompa för riktigt grym mappning, hör av er om ni behöver mer fart i en T5 eller T7 Saab.
Janne på Autoexperten Gävle
Jonas på Bakaxeldelar för niceprice på delar.
Saab 9000 CSE "JAS 9000 Gripen" (1998)
Funkiee Saab älskare!
23 november 2009 · 4 597 Inlägg

ajfan sad testa med en rörtång o slit loss skiten! brukar funka med det smile annars så svetsa fast en hylsa o dra loss smile Oh, ett trollspeed alltså, varför just dom? tongue

Volvo XC70 "Polestar" (2016)
Henka_ Slav
25 november 2009 · 1 454 Inlägg

jo ja tänkte de, har bara inte kommit iväg och köpt varken bult eller rörtång än sad eftersom ja gör detta uppe i gds hallen på OKQ8 så kan ja inte svetsa tongue men det är en sista utväg.
Varför de blir trollspeed beror väl på att det chippet verkar bäst. Eftersom trollspeed har byggt rätt sjuka maskiner så litar ja på att de e bra skit smile

Tack till
Tompa för riktigt grym mappning, hör av er om ni behöver mer fart i en T5 eller T7 Saab.
Janne på Autoexperten Gävle
Jonas på Bakaxeldelar för niceprice på delar.
Saab 9000 CSE "JAS 9000 Gripen" (1998)
Funkiee Saab älskare!
26 november 2009 · 4 597 Inlägg

hehe, testa med rörtång, det borde gå smile ja trollspeed är ju bra, men man vet inte ATT man får den exakta summan eller va man ska säga, det står ofta ca. Maptun vet man att man får det som dom levererar, om motorn pallar alltså tongue

Volvo XC70 "Polestar" (2016)
Henka_ Slav
28 november 2009 · 1 454 Inlägg

Går inte riktigt att säga så heller eftersom alla motorer är individuella. men vi får se hur de blir... imorrn ska jag försöka mig på bulten igen.. sen har ja varit och köpt mig en kamera så ja kan uppdatera med lite bilder igen.

Tack till
Tompa för riktigt grym mappning, hör av er om ni behöver mer fart i en T5 eller T7 Saab.
Janne på Autoexperten Gävle
Jonas på Bakaxeldelar för niceprice på delar.
Saab 9000 CSE "JAS 9000 Gripen" (1998)
Funkiee Saab älskare!
28 november 2009 · 4 597 Inlägg

trevligt med bilder! Få loss bultjäveln så blir det bra! tongue

Volvo XC70 "Polestar" (2016)
Henka_ Slav
29 november 2009 · 1 454 Inlägg

Jo ja tänkte de, måste bara köpa en ny så ja har en att ersätta liket med smile

Ja har lite frågor till någon som e lite mer kunnig på saab än va ja e. Det börjar luta åt ett kopplingsbyte, då den som sitter i har gått närmare 30 000 mil nu neutral de betyder en chippning och ras e ett faktum med min tur. så då höll ja på att fundera på om man ska slänga i en 240mm 6puck sinter med fjädrat centrum och Aero tryckplatta. de borde ju lixom hålla för mina effekt uttag (250?). eftersom 215 mm inte finns till vettiga priser och med fjädrat centrum så ser ja 240 mm som ett måste. är de någon som kan svara på om detta låter vettigt och om de går att kasta dit den tryckplattan och lamellen utan att byta svänghjul?

Tack till
Tompa för riktigt grym mappning, hör av er om ni behöver mer fart i en T5 eller T7 Saab.
Janne på Autoexperten Gävle
Jonas på Bakaxeldelar för niceprice på delar.
Saab 9000 CSE "JAS 9000 Gripen" (1998)
Henka_ Slav
29 december 2009 · 1 454 Inlägg

Ingen som har nån aning?

Tack till
Tompa för riktigt grym mappning, hör av er om ni behöver mer fart i en T5 eller T7 Saab.
Janne på Autoexperten Gävle
Jonas på Bakaxeldelar för niceprice på delar.
Saab 9000 CSE "JAS 9000 Gripen" (1998)
Funkiee Saab älskare!
30 december 2009 · 4 597 Inlägg

kolla på STCS, här är alla så jävla sega...... men orginal kopplingen pallar runt 450nm så du vet det smile

Volvo XC70 "Polestar" (2016)
Gizmojohan
30 december 2009 · 3 295 Inlägg

jo men inte länge, hur kul är det att åka med slirande koppling? sachs 600nm koppling är grymt fin. bör även monteras en stålomspunnen kopplingsslang då..

Henka_ Slav
31 december 2009 · 1 454 Inlägg

tack slave_joe, men de var inte riktigt de ja ville veta, problemet jag har är att min koppling börjar bli svampig, och vill veta utan om de går att kasta dit den (240mm) tryckplattan och lamellen utan att byta svänghjul? har fått tag på tryckplatta från en 9-5 aero iaf.. den ska nog passa.

Tack till
Tompa för riktigt grym mappning, hör av er om ni behöver mer fart i en T5 eller T7 Saab.
Janne på Autoexperten Gävle
Jonas på Bakaxeldelar för niceprice på delar.
Saab 9000 CSE "JAS 9000 Gripen" (1998)
Henka_ Slav
5 januari 2010 · 1 454 Inlägg

Och så hade vi ytterligare ett bakslag...

Köpte lite saker..

http://img6.imageshack.us/img6/8766/cimg0355b.jpg

Fick låna ett garage med svets så ja tänkte knyta ihop en ny bult med oljepluggen,
Men efter att jag eldat på med svetsen så fanimej tråget lös av hettan och fortfarande får jag inte bort bulten, nu har ja ledsnat så ja lämna in skiten på verkstad. sen är bilen till salu.

Tack till
Tompa för riktigt grym mappning, hör av er om ni behöver mer fart i en T5 eller T7 Saab.
Janne på Autoexperten Gävle
Jonas på Bakaxeldelar för niceprice på delar.
Saab 9000 CSE "JAS 9000 Gripen" (1998)
Funkiee Saab älskare!
5 januari 2010 · 4 597 Inlägg

Haha, det är så sorgligt! Tycker synd om dig! Men jag förstår inte hur det kan vara så svårt o få loss en olje plugg tongue

Volvo XC70 "Polestar" (2016)
Henka_ Slav
5 januari 2010 · 1 454 Inlägg

Nej du funkiee inte jag heller. men ja vet inte hur många fler alternativ ja kan ha nu, annat än att ta bort oljetråget, borra ur hela pluggen och sen insatsgänga och tillbaka med tråget igen. De känns inte realistiskt.

Tack till
Tompa för riktigt grym mappning, hör av er om ni behöver mer fart i en T5 eller T7 Saab.
Janne på Autoexperten Gävle
Jonas på Bakaxeldelar för niceprice på delar.
Saab 9000 CSE "JAS 9000 Gripen" (1998)
Funkiee Saab älskare!
5 januari 2010 · 4 597 Inlägg

Neee, men har du testat med poly grip? Du svetsade sa du, varför fick du inte loss den då? känns lite extremt o inte få loss en olje plugg :s

Volvo XC70 "Polestar" (2016)
Hochland
5 januari 2010 · 140 Inlägg

Eller så borar du upp plogen lagom, sedan gängar du i den och på med en mindre plug!
Sälj inte den, bättre bil är svårt att få! Plus titta oxå på mil talen det talar lite om varför det kanske behövs bytas lite grejer på den med!

MvH

Saab 9-5 Aero "Snabbeln" (2000)
Robban_1985
5 januari 2010 · 103 Inlägg

du måste byta svänghjulet för att du ska få på 240mm platta, rekomenderar sachs 600platta + 9000 aero lamell

Saab 9000 2,3T A50 "Racestuff" (1997)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang