bra att du fått lite tipps i alle fall, kan tyvärr inte hjälpa dei då ja inte skruvat så mycke i vw motorer:P
Joo tack de tipset hjälpte så nu är orginalinsuget ur motorn, dock är det bråk med det nya då skruven inte går att få i rakt + att det tar emot lite undertill mot grenröret, så idag har jag fräst ur lite men fortfarande inte löst problemet, så morgondagen kommer att ägnas åt att borra upp hålen ännu mer (yes finns gott om gods ) och även fräsa lite till om det behövs, men i morgon känns det som att problemet kommer vara löst.
Om inte annat så kommer bilen vara körklar igen tills nästa vecka
Har varit lite dött här men nu ska de allt hända lite saker! Kommer framöver ha 2 tyskbyggen, det som kommer hända är att dom små stötisarna kommer åka på den gröna igen, medans fälgar, coils, baklyktor, grill m.m. kommer flyttas. Men don't worry, har dubbelt av i princip allt och massa delar
Senaste tillskottet i mitt garage, mk2 Gti 16v Kr-motorn, digitala instrument bl.a
Lite nergången nu men går bra! Motorn i denna blir ett långtidsprojekt.
Hjärtat!
Skrämarna ska bytas, resten ska lagas då det inte alls verkar vara så illa :thumbup:
Idag var jag iväg och skaffade 2 nya skärmar + undre fronplåten som fattades på Gti:n, därmed är värsta rosten redan fixad Kommer en separat projekttråd när jag fått hem den i garaget, har nämligen lite virke i garaget kvar efter killen som monterat dit nya carporten (A)
Lite klent med kommentarer nu när man köpt ny bil och allt va? Kom med åsikter osv nu!
Älskar verkligen tyskstuk golfar, det är fan golf i dess rätta element! Nån gång ska jag ha en, frågan är bara när btw, samma acron som hängde på mnf eller?
Älskar verkligen tyskstuk golfar, det är fan golf i dess rätta element! Nån gång ska jag ha en, frågan är bara när btw, samma acron som hängde på mnf eller?
Du har helt rätt! Min gröna kommer antagligen vara till salu till våren / försommaren....
Jaa kanske de, kolla i övrigtdelen om du hittar mitt projekt där, annars är de nån annan
Du har helt rätt! Min gröna kommer antagligen vara till salu till våren / försommaren....
Jaa kanske de, kolla i övrigtdelen om du hittar mitt projekt där, annars är de nån annan
Mvh / Eric
Haha, vill göra arbetet själv Inte kul o åka runt o "ta credit" för någon annans arbete liksom, känns inte rätt Vettefan, har inte vart där inne på ett jävla tag, kommer bara ihåg att du redigerat några bilder där när man väl va där
har du några bilder/ filmer på när förgasarna e på plats?
Nope, har inte testat me dom än, men nu ska jag byta tillbaka till original igen för att jag behöver bilen. Sen är insugsrören så långa att jag inte får på filter på förgasarna då dom nästan är emot torpeden.
Men löser de runt vårkanten så blire lite fart i den lilla motorn också
dcay skrev:
Haha, vill göra arbetet själv wink Inte kul o åka runt o "ta credit" för någon annans arbete liksom, känns inte rätt smile Vettefan, har inte vart där inne på ett jävla tag, kommer bara ihåg att du redigerat några bilder där när man väl va där tongue
Nää det är rätt! Hehe okej, aa de kan hända, men jag är inte speciellt aktiv där längre heller
Suttit och läst igen tråden nu och tycker det verkar som detta kan bli för jävla bra Hoppas på och få sen på Bugrun! Lycka till i fortsättningen. Mvh KimLee
Suttit och läst igen tråden nu och tycker det verkar som detta kan bli för jävla bra Hoppas på och få sen på Bugrun! Lycka till i fortsättningen. Mvh KimLee
Målet är att få klart båda innan sommaren drar igång, om jag lyckas lär du garanterat se dom på bugrun