1964
Sök

Volkswagen Golf mk2 -84 Tüstuksbygge! [UPDATE 2/12!!]

hbxservice.com
1 471 Inlägg
22 oktober 2009
AcroN skrev:
saablover_1 skrev:
gött me mc fuggor:P håller på att montera de på folkracebil här hemma:P

asså? Om det råkar vara en golf så förklara hur faan du göra för jag har bråkat me min motor hela dagen utan att ha kommit någon vart...hmm

nej de e tyvärr en saab 9000 , ve e de som kronglar då???

god gave us turbo lag to give the v8 suckers a slight chanse

Lever för det cleana, breda & Låga
200 Inlägg
22 oktober 2009
Trådstartare
saablover_1 skrev:

Jaha hmm det är själva demonteringen av de gamla som är bökigare än jag trodde, men har lite tips nu så jag hoppas att jag kommer loss imorgon!

Mvh

hbxservice.com
1 471 Inlägg
22 oktober 2009
AcroN skrev:
saablover_1 skrev:

Jaha hmm det är själva demonteringen av de gamla som är bökigare än jag trodde, men har lite tips nu så jag hoppas att jag kommer loss imorgon!

Mvh

bra att du fått lite tipps i alle fall, kan tyvärr inte hjälpa dei då ja inte skruvat så mycke i vw motorer:P

200 Inlägg
24 oktober 2009
Trådstartare
saablover_1 skrev:
bra att du fått lite tipps i alle fall, kan tyvärr inte hjälpa dei då ja inte skruvat så mycke i vw motorer:P

Joo tack de tipset hjälpte så nu är orginalinsuget ur motorn, dock är det bråk med det nya då skruven inte går att få i rakt + att det tar emot lite undertill mot grenröret, så idag har jag fräst ur lite men fortfarande inte löst problemet, så morgondagen kommer att ägnas åt att borra upp hålen ännu mer (yes finns gott om gods smile ) och även fräsa lite till om det behövs, men i morgon känns det som att problemet kommer vara löst.

Om inte annat så kommer bilen vara körklar igen tills nästa vecka smile

Keep comment!

På återseende / Eric

2 914 Inlägg
2 november 2009
ser riktigt bra ut smile

keep up the good work big_smile

200 Inlägg
10 november 2009
Trådstartare
kalle_kalle skrev:
ser riktigt bra ut smile

keep up the good work big_smile

Tackar tackar smile

UPDATE 10 november

Hallå Hallå!

Har varit lite dött här men nu ska de allt hända lite saker!
Kommer framöver ha 2 tyskbyggen, det som kommer hända är att dom små stötisarna kommer åka på den gröna igen, medans fälgar, coils, baklyktor, grill m.m. kommer flyttas. Men don't worry, har dubbelt av i princip allt och massa delar wink

Senaste tillskottet i mitt garage, mk2 Gti 16v Kr-motorn, digitala instrument bl.a wink

Lite nergången nu men går bra! Motorn i denna blir ett långtidsprojekt.

http://i72.photobucket.com/albums/i187/flame_boy9/IMG_8631.jpg

Hjärtat!

http://i72.photobucket.com/albums/i187/flame_boy9/IMG_8634.jpg

Skrämarna ska bytas, resten ska lagas då det inte alls verkar vara så illa  :thumbup:

http://i72.photobucket.com/albums/i187/flame_boy9/IMG_8641.jpg

http://i72.photobucket.com/albums/i187/flame_boy9/IMG_8643.jpg

På återseende / Eric

2 914 Inlägg
10 november 2009
alltid trevligt med rost sad .......

200 Inlägg
10 november 2009
Trådstartare
kalle_kalle skrev:
alltid trevligt med rost sad .......

Äsch det verkar inte så illa, skärmarna ska jag byta men resten som är ska inte vara några problem så jag antar utmaningen smile

200 Inlägg
11 november 2009
Trådstartare
Tjena!

Idag var jag iväg och skaffade 2 nya skärmar + undre fronplåten som fattades på Gti:n, därmed är värsta rosten redan fixad smile Kommer en separat projekttråd när jag fått hem den i garaget, har nämligen lite virke i garaget kvar efter killen som monterat dit nya carporten (A)

Lite klent med kommentarer nu när man köpt ny bil och allt va? sad
Kom med åsikter osv nu!

på återseende / Eric

hellaflush!
1 266 Inlägg
11 november 2009
rikitgt najjs med en gti! hoppas de blir mkt puts i motorn på gtin wink

Licenssvetsare
927 Inlägg
11 november 2009
Älskar verkligen tyskstuk golfar, det är fan golf i dess rätta element! Nån gång ska jag ha en, frågan är bara när tongue btw, samma acron som hängde på mnf eller? smile

200 Inlägg
11 november 2009
Trådstartare
dcay skrev:
Älskar verkligen tyskstuk golfar, det är fan golf i dess rätta element! Nån gång ska jag ha en, frågan är bara när tongue btw, samma acron som hängde på mnf eller? smile

Du har helt rätt! Min gröna kommer antagligen vara till salu till våren / försommaren....wink

Jaa kanske de, kolla i övrigtdelen om du hittar mitt projekt där, annars är de nån annan tongue

Mvh / Eric

hbxservice.com
1 471 Inlägg
11 november 2009
har du några bilder/ filmer på när förgasarna e på plats?

Licenssvetsare
927 Inlägg
11 november 2009
AcroN skrev:
dcay skrev:

Du har helt rätt! Min gröna kommer antagligen vara till salu till våren / försommaren....wink

Jaa kanske de, kolla i övrigtdelen om du hittar mitt projekt där, annars är de nån annan tongue

Mvh / Eric

Haha, vill göra arbetet själv wink Inte kul o åka runt o "ta credit" för någon annans arbete liksom, känns inte rätt smile Vettefan, har inte vart där inne på ett jävla tag, kommer bara ihåg att du redigerat några bilder där när man väl va där tongue

200 Inlägg
11 november 2009
Trådstartare
saablover_1 skrev:
har du några bilder/ filmer på när förgasarna e på plats?

Nope, har inte testat me dom än, men nu ska jag byta tillbaka till original igen för att jag behöver bilen.
Sen är insugsrören så långa att jag inte får på filter på förgasarna då dom nästan är emot torpeden.

Men löser de runt vårkanten så blire lite fart i den lilla motorn också smile

dcay skrev:
Haha, vill göra arbetet själv wink Inte kul o åka runt o "ta credit" för någon annans arbete liksom, känns inte rätt smile Vettefan, har inte vart där inne på ett jävla tag, kommer bara ihåg att du redigerat några bilder där när man väl va där tongue

Nää det är rätt! Hehe okej, aa de kan hända, men jag är inte speciellt aktiv där längre heller tongue

3 627 Inlägg
14 november 2009
nu bumpar jag denna tråd:)

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)

200 Inlägg
17 november 2009
Trådstartare
ToXtreme skrev:
nu bumpar jag denna tråd:)

Hyggligt tongue ni andra då? lite klent med feedback här tycker jag sad

27 Inlägg
17 november 2009
Suttit och läst igen tråden nu och tycker det verkar som detta kan bli för jävla bra wink Hoppas på och få sen på Bugrun! Lycka till i fortsättningen. Mvh KimLee

200 Inlägg
17 november 2009
Trådstartare
guuden skrev:
Suttit och läst igen tråden nu och tycker det verkar som detta kan bli för jävla bra wink Hoppas på och få sen på Bugrun! Lycka till i fortsättningen. Mvh KimLee

Målet är att få klart båda innan sommaren drar igång, om jag lyckas lär du garanterat se dom på bugrun wink

Mvh / Eric

Beslutsångest.
322 Inlägg
17 november 2009
Ser jäkligt bra ut!
Behöver lite inspiration för min Golf wink Grejer är beställa, så snart är jag med i tyskstuksträsket!

Sök