Justera laddtrycket på wgn 945 ltt.

pukan2
2 september 2009 · 3 182 Inlägg

har monterat en justerbara wg från turbomek och vilket håll ska jag skruva på ska armen bli längre för lägre ladd och kortare för mer ladd.

epapower
2 september 2009 · 593 Inlägg

korta armen =mer laddtryck, och sedan tvärt om..

pukan2
2 september 2009 · 3 182 Inlägg

va nästa det jag trodde men jag gjorde den rätt mycket längre tyckte jag och ladet låg kvar på 1.0

Senast redigerat av pukan2 (2 september 2009)

joliba_01
3 september 2009 · 424 Inlägg

pukan2 skrev:
va nästa det jag trodde men jag gjorde den rätt mycket längre tyckte jag och ladet låg kvar på 1.0

Är det bara WGen som är från turbomeck?

Den Som Ingen Turbo Har, Den Får Åka Utan Bar
Ha de gött !
Ford Mondeo "Berta" (2002)
pukan2
3 september 2009 · 3 182 Inlägg

joliba_01 skrev:

pukan2 skrev:
va nästa det jag trodde men jag gjorde den rätt mycket längre tyckte jag och ladet låg kvar på 1.0

Är det bara WGen som är från turbomeck?

ja det är bara wgn. chipet är från vikingchip. men nu va jag ute o körde med chipet i och med 1.0 i laddtryck och jag kan nästan svära på att den spikade, hur kan det komma sig.

pukan2
3 september 2009 · 3 182 Inlägg

Hedlisch skrev:

pukan2 skrev:

joliba_01 skrev:

Är det bara WGen som är från turbomeck?

ja det är bara wgn. chipet är från vikingchip. men nu va jag ute o körde med chipet i och med 1.0 i laddtryck och jag kan nästan svära på att den spikade, hur kan det komma sig.

För lite soppa eller så skulle du behöva ett tänchip också.
Vilket chip har du?

jag har vikingchip ecomax. man ska kunna ladda 1,2 med det chipet det va därför jag köpte det.

Arn87
3 september 2009 · 402 Inlägg

pukan2 skrev:

Hedlisch skrev:

pukan2 skrev:

ja det är bara wgn. chipet är från vikingchip. men nu va jag ute o körde med chipet i och med 1.0 i laddtryck och jag kan nästan svära på att den spikade, hur kan det komma sig.

För lite soppa eller så skulle du behöva ett tänchip också.
Vilket chip har du?

jag har vikingchip ecomax. man ska kunna ladda 1,2 med det chipet det va därför jag köpte det.

Jag skulle rekomendera att kasta bort vikingchippet och åka till en RIKTIG trimfirma som ställer in din bränsle och tändkurva efter din motor istället för sånna skräpchip som man köper billigt på nätet.

Jag har kört sönder en motor i min bil pga att jag köpte billigt skitchip på nätet. Laddade ca 1 bar jag med och min motor spikade sönder. sad

Man lär sig av sina misstag. Spara ihop pengar pch köp ett riktigt chip.

mvh//Jocke

ENlund_
3 september 2009 · 5 Inlägg

Nån som vet hur man monterar en laddtrycksmätare på en saab 93

Saab 93 ttid "93" (2008)
Arn87
3 september 2009 · 402 Inlägg

ENlund_ skrev:
Nån som vet hur man monterar en laddtrycksmätare på en saab 93

Har du inte uttag på insuget där du kan skruva i en nippel och koppla laddtrycksmätaren till?

ENlund_
3 september 2009 · 5 Inlägg

Hm.. vet ej.. har kolat runt lite och hört me andra och via säger att man kan kopla in sig på vilken slang som hels och visa inte.. vet inte hur jag ska göra nu sad

Saab 93 ttid "93" (2008)
Arn87
4 september 2009 · 402 Inlägg

ENlund_ skrev:
Hm.. vet ej.. har kolat runt lite och hört me andra och via säger att man kan kopla in sig på vilken slang som hels och visa inte.. vet inte hur jag ska göra nu sad

Jo du kan ju tex koppla in ett t kors på någon av dina vakumslangar. tex den som går till bränsletrycksregulatorn.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang