Midsommarvagns Bygge! Oseriöst! Fetteboa vagnen

GurraG INGET ANNAT!!
9 september 2009 · 1 725 Inlägg

rosa då är man lagd åt fel håll.. vilket du iofs är ralle så förstår ditt senaste inlägg.. wink

Dutone Sessa!
10 september 2009 · 50 Inlägg

GurraG skrev:
rosa då är man lagd åt fel håll.. vilket du iofs är ralle så förstår ditt senaste inlägg.. wink

Men tjejer gillar rosa...big_smile det e väl dom ni vill ha in i vagnen eller....rollcool

En handling kan få oanade konsekvenser.
GurraG INGET ANNAT!!
10 september 2009 · 1 725 Inlägg

aj fan dutone där fick du mig iofs.. tongue

240boy
10 september 2009 · 471 Inlägg

GurraG skrev:
aj fan dutone där fick du mig iofs.. tongue

haha ;D

Skiiit du nedde ! ;)
GurraG INGET ANNAT!!
10 september 2009 · 1 725 Inlägg

fast den största anledningen till denna husvagn är för att väcka uppmärksamhet och ha jävligt skoj.. vilket man även kan ha utan brudar men förstår vad ni menar.. wink

240boy
10 september 2009 · 471 Inlägg

GurraG skrev:
fast den största anledningen till denna husvagn är för att väcka uppmärksamhet och ha jävligt skoj.. vilket man även kan ha utan brudar men förstår vad ni menar.. wink

haha oja ;D

Skiiit du nedde ! ;)
Vivendi Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
11 september 2009 · 2 258 Inlägg

Kan ju kasta mig in här och berätta lite mer om Heby då. smile

Som ni mycket riktigt har upptäckt är det en av många små svenska husvagnstillverkare som var aktiva under 60-och 70-talet.

Förutom Heby så var även Myrby byggd efter samma principer, jag har haft en Myrby Trimab II, en enormt liten vagn med låda i golvet för att få ståhöjd vid bänken, och en bädd som var nästan 170 cm lång. Just det, lång. tongue Pyttevagn således.

Har tyvärr inga bilder av Myrbyn tillgängliga här och nu, annars visar jag gärna den också.

Man kunde såvitt jag förstått köpa vagnarna i tre stadier. Helt färdigbyggda, färdigt skal men utan inredning, eller som platt paket som levererades med tåg.

Personligen undrar jag hur många av dessa vagnar som monterades i all hast på perrongen, med tanke på hur illa byggda en del av dem är/var. Och eftersom det var byggsatser/oinredda vagnar så kan man se stora variationer på hur vagnarna är byggda och inredda.

Man ska veta att det inte är många bevarade. Min Myrby var tyvärr i mycket dåligt skick, och dessutom för liten för att fungera för familjen, så den gavs bort med löfte om renovering, men så vitt jag vet har inget gjorts åt den sedan.

Jag har idag en annan svensk uddavagn, en Boca, byggd av Bornhall och Carlsson i Nossebro 1966. Jag har således dörren på fel sida... Eller rätt, eller hur man nu ska säga. Jag kliver ut mitt i vägen vilket är dumt, men för tidsenligheten är det ju fint med en vagn som har dörren så det syns att den är gammal! smile
Det byggdes cirka 40 stycken och min är en av tre eller fyra som fortfarande rullar.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/42036/267131_15d776.jpg
Min nuvarande vagn, en Boca från 1966.

Mer av min vagn finns här: http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … ;cat=43589

Sidan jag la upp när jag renoverade vagnen är borta sedan några år och jag har inte kommit mig för att lyfta det på någon annan webbplats... än. smile

Har försökt renovera min varsamt utan att göra våld på den, men det är svårt. Tyvärr håller den inte tätt heller.

Gamla husvagnar tenderar att vara självförstörande, med skal av aluminium och inredning av trä och frigolitisolering. Metallram och trägolv. Där vattnet skvätter upp. Eller så är det kondensfukten invändigt som äter upp dem.

Min vagn har nytt golv, nya takstolar av lamell-limmad ask, nytt innertak, nya textilier och är tätad så gott som går. Taklucka skulle jag vilja få tag på en bra, originalet försvann pga exets slarv, och den som sitter nu är hemmagjord av plexiglas och håller inte undan vatten bra nog.

Jag hoppas ni får till er vagn så den blir trevlig, och som alternativ till skrotning tycker jag nog er partyrenovering är HELT okej!

Kramar / Ellen smile

Senast redigerat av Vivendi (11 september 2009)

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!
GurraG INGET ANNAT!!
11 september 2009 · 1 725 Inlägg

Man tackar Vivendi för den senaste lilla kommentaren där, men måste ju erkänna att våran renovering är långt ifrån lika seriös som din. Men anledningen till detta nu är att vi hade inte ens räknat med att få den igenom besiktning, men när den nu gick igenom med nya däck och omdragen el bara så tänkte vi att vi gör något kul av det.. för om 2 år kommer den troligtvis inte gå att besiktiga igen. Så vi ser det bara som en riktigt kul grej och festvagn detta

ralle_boyen bara för jag hamnar över dig ;D
11 september 2009 · 846 Inlägg

Dutone skrev:

GurraG skrev:
rosa då är man lagd åt fel håll.. vilket du iofs är ralle så förstår ditt senaste inlägg.. wink

Men tjejer gillar rosa...big_smile det e väl dom ni vill ha in i vagnen eller....rollcool

du tänker som mig wink tjejer råå tänder så fort dom ser något rosa haha

Volvo 855 t5R "team soundmadness" (1995)
Mrjockos V8 Real Power - No Turbo Shit
11 september 2009 · 544 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/26554/760836_i4cw66.jpg
I brist på annat fick vårat omålade tak sig en omgång igår. Före. Ni ser ju toppskicket på taket haha




https://www1.garaget.org/gallery/archive/26554/760839_aji5yb.jpg
Glansigt hah, vem fan som nu ska se taket:P




https://www1.garaget.org/gallery/archive/26554/760840_bw8n91.jpg
En dekal hittades i garaget som fick åka på med den sköna texten, Böter, nej tack! kan nog behövas.

V8 - 4 Life
GurraG INGET ANNAT!!
12 september 2009 · 1 725 Inlägg

vi kommer aldrig få några böter jockos för vi sköter oss prickfritt.. big_smile men vi kan ge polisen böter för att dom ligger för nära när dom ska försöka läsa av dekalen.. wink

Dutone Sessa!
14 september 2009 · 50 Inlägg

ralle_boyen skrev:

Dutone skrev:

GurraG skrev:
rosa då är man lagd åt fel håll.. vilket du iofs är ralle så förstår ditt senaste inlägg.. wink

Men tjejer gillar rosa...big_smile det e väl dom ni vill ha in i vagnen eller....rollcool

du tänker som mig wink tjejer råå tänder så fort dom ser något rosa haha

Självklart gör vi det o gör någon babe inte det.. hmmm då e det nog inget att ha! wink tongue

En handling kan få oanade konsekvenser.
GurraG INGET ANNAT!!
15 september 2009 · 1 725 Inlägg

så länge dom gillar att festa med oss goa gubbar så är vi nöjda.. wink

_abrahamsson First Class Racing Västerås
19 september 2009 · 227 Inlägg

hahaha stencool vagn gustav. När kmr vagnen till Västerås då?? gillar verkligen taket, ska nog in med sånt i skyen:D lika skysst uppsatt ocksåbig_smile.

First Class Racing Västerås.
Fvk engineering. www.fvk-engineering.com
Däck Team Västerås www.dackteam.se/verkstader/vasteras
Min projekt tråd : http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262748
GurraG INGET ANNAT!!
20 september 2009 · 1 725 Inlägg

du john bara säg till så kommer vi och sätter upp lika seriöst jag lovar dig.. smile du kommer inte bli besviken.. finns risk för att den komer till power meet men vågar ej lova något, men risken är stor

_abrahamsson First Class Racing Västerås
21 september 2009 · 227 Inlägg

finnemang:D PM kommer vagnen att trivas påwink. knaske hittar sin stora kärlek där bland liksinade vagnar;)

First Class Racing Västerås.
Fvk engineering. www.fvk-engineering.com
Däck Team Västerås www.dackteam.se/verkstader/vasteras
Min projekt tråd : http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262748
GurraG INGET ANNAT!!
21 september 2009 · 1 725 Inlägg

jaa vem vet fast risken finns att våran vagns liv inte håller så länge.. tongue

Dutone Sessa!
27 oktober 2009 · 50 Inlägg

Hur går det för er!? Vill se lite bilder nu! big_smile

En handling kan få oanade konsekvenser.
MrSkyline89 driver with style
27 oktober 2009 · 800 Inlägg

Helt sjuk rolig bygge ni håller på med! big_smile blir sugen nu att byggen en egen vagn te nästa år öl-and wink

fullsätt så här grabbar! big_smile

Vissa falla för grupptryck, Jag föll för laddtryck!
www.hugotraffen.se
nonne_j
27 oktober 2009 · 77 Inlägg

Härligt gurra, värsta pökovagnen jue lol

Mazda Miata "Mx5" (2002)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang