Angående: Is racing träff ? Lika bra dra ihop ett stort gäng nu redan ?

Joas_86
6 september 2009 ·

Tjena på er

Tänkte kolla hur läget/intresse FINNS på att köra någon is racing i Dalarna/Gävleborg/Värmland/FÖRSLAG i vinter. Vore väldigt kul att få med sig ett gäng på Is racing träff både för Rwd, Awd, Fwd, (Quattro)


Märket spelar ingen roll, bara dem är hela så inte dom tappar delar på banan lol

Vad jag tycker personligt så borde vi köra med tidtagning så alla får KÖRA exakt lika mycket !



Is Racing platser !

Siljansnäs.
grycksbo.
smälingen.
bjursen.
gussesjön.

Senast redigerat av Joas_86 (22 oktober 2009)

Majorn
6 september 2009 · 122 Inlägg

Ohh ohh, är de förhållandevis nära så kommer jag lätt.

Golf4Life
6 september 2009 · 139 Inlägg

LÅter bra smile sugen som fan! bara ja hinner få klart vinterbilen så.

i Siljansnäs brukar dom ha bra bana. och stor smile vi ska då åka dit i vinter igen!

//Nicke, Kör Golf GTI 16v -90 och Golf mk1 cab som sommarbil och Golf syncro-87 som vinter/busbil
Volkswagen Golf Gti 16v rabbit "GladenGolfen" (1990)
Chevrolet Belair "Cevan" (1960)
Joas_86
6 september 2009 ·

Golf4Life skrev:
LÅter bra smile sugen som fan! bara ja hinner få klart vinterbilen så.

i Siljansnäs brukar dom ha bra bana. och stor smile vi ska då åka dit i vinter igen!

Jaa men försök hitta ett datum där då ? Bruka det vara mkt bilar och häftiga bilar där ?


Mvh

Majorn
7 september 2009 · 122 Inlägg

När brukar isen ligga såpass tjock att man vågar sig ut? Vore ju trevligt om man han vinterträna lite på hemmaplan innan åker iväg på nått, jag har aldrig kört Passaten på snö så jag kastar då inte upp den på ställ bland folk utan att ha tränat först:)

Joas_86
7 september 2009 ·

Majorn skrev:
När brukar isen ligga såpass tjock att man vågar sig ut? Vore ju trevligt om man han vinterträna lite på hemmaplan innan åker iväg på nått, jag har aldrig kört Passaten på snö så jag kastar då inte upp den på ställ bland folk utan att ha tränat först:)

Man kan typ börja köra vid 10-15 cm iaf ! Och när isen är så tjock är ju ingen som vet typ lol Efter som vintern är så olika vart man bor.

Så vart bor du ?

Majorn
7 september 2009 · 122 Inlägg

När den lägger sig häromkring har jag pejl på, tänkte främst kring Siljansnästrakten som de snackades om tidigare.

Golf4Life
7 september 2009 · 139 Inlägg

Joas_86 skrev:

Golf4Life skrev:
LÅter bra smile sugen som fan! bara ja hinner få klart vinterbilen så.

i Siljansnäs brukar dom ha bra bana. och stor smile vi ska då åka dit i vinter igen!

Jaa men försök hitta ett datum där då ? Bruka det vara mkt bilar och häftiga bilar där ?


Mvh

ja kan ju hålla lite koll. men de är ju osäkert hur vintern blir så. men dom plogar där så fort de är snö och bra med is. för banan blir de alltid där smile

N/A Nordicaudi brukar ju ha sina istträffar där. i vintras var de säkert över 30 bilar när vi var där smile riktigt roligt. mkt häftiga bilar ja!

//Nicke, Kör Golf GTI 16v -90 och Golf mk1 cab som sommarbil och Golf syncro-87 som vinter/busbil
Volkswagen Golf Gti 16v rabbit "GladenGolfen" (1990)
Chevrolet Belair "Cevan" (1960)
Majorn
7 september 2009 · 122 Inlägg

Suveränt.
Brukar plogas bana här hemma också, men den är rätt kort och alldeles för smal, får se om man får tag på nån traktor så ska de nog bli en ordentlig jävla bana där man får plats med fyrhjulshäng:P

Batta
7 september 2009 · 1 353 Inlägg

Jag kan nog eventuellt kika förbi smile
Har en gammal 318 som står och tar plats, men fungerar (=

There's no replacement for displacement
BMW 528iAT (1998)
Jokern023 The Joker,
8 september 2009 · 463 Inlägg

Batta skrev:
Jag kan nog eventuellt kika förbi smile
Har en gammal 318 som står och tar plats, men fungerar (=

Glöm inte att jag är med på den ocksåwink

Size matters chevy 572 cui. 720hp We love Big block chevy<3
Farleykarley
10 september 2009 · 406 Inlägg

Jag är lätt på! Min gamle isbil skall få gå många mil på isen till vintern är det tänkt! big_smile

https://www1.garaget.org/archive/44/43532/135058/135058-1243490.jpg

Mercedes 280S "W108. S-klasse" (1972)
Volvo 745 GLT "Militärarn" (1991)
Volvo 745 GLT "The Globetrotter" (1991)
Joas_86
10 september 2009 ·

Härligt att du kommer ! Men vill ju helst se 740 t5 också big_smile Vore kul !


Mvh

Farleykarley
10 september 2009 · 406 Inlägg

Joas_86 skrev:
Härligt att du kommer ! Men vill ju helst se 740 t5 också big_smile Vore kul !


Mvh

Hehe ja.. Har faktiskt lite planer på att eventuellt rasta den på några isar till vintern.. Fast jag vill inte få för mycket salt och skit på den (även om man kör den på kärra till och från) Så det blir nog o köra här i hemtrakterna isf cool

Generalen hur som helst (Isbilen) skall få piska grymt mkt isdubb framöver!
Ifall nån har 2st isdäck till övers är det bara säga till smile

Angående datum osv så är det nog väldigt svårt att säga nåt specifikt beroende på vädret.. smile
Men i februari brukar det ju va kanon att sladda runt på diverse isar!

Senast redigerat av Karlie (10 september 2009)

Joas_86
10 september 2009 ·

Karlie skrev:

Joas_86 skrev:
Härligt att du kommer ! Men vill ju helst se 740 t5 också big_smile Vore kul !


Mvh

Hehe ja.. Har faktiskt lite planer på att eventuellt rasta den på några isar till vintern.. Fast jag vill inte få för mycket salt och skit på den (även om man kör den på kärra till och från) Så det blir nog o köra här i hemtrakterna isf cool

Generalen hur som helst (Isbilen) skall få piska grymt mkt isdubb framöver!
Ifall nån har 2st isdäck till övers är det bara säga till smile

Angående datum osv så är det nog väldigt svårt att säga nåt specifikt beroende på vädret.. smile
Men i februari brukar det ju va kanon att sladda runt på diverse isar!

Beror på vart man bor också, men dalarna bruka det vara Feruari typ ! Lite olika för olika sjöar också smile

Inte saltar man väl på isbanan heller tongue Du kanske inte törs använda den bara wink Hehe. Jo typ en hemma har kanske ett par OT däck hemma, annars finns de på blocket ?


Mvh

victor91
10 september 2009 · 446 Inlägg

vore kul hoppas man kan va med om det passar smile

Farleykarley
11 september 2009 · 406 Inlägg

Joas_86 skrev:
Inte saltar man väl på isbanan heller tongue Du kanske inte törs använda den bara wink Hehe. Jo typ en hemma har kanske ett par OT däck hemma, annars finns de på blocket ?


Mvh

Haha, den om någon bil används rejält! cool O ja får hoppas att ni inte saltar era isbanor big_smile Tänkte mer på resan fram och tillbaka.. Har den klarat sig 21år utan salt så vore det synd att dra ut den i det nu wink

SNL
11 september 2009 · 615 Inlägg

Blir det inte för långt så kommer jag nog med någon lekbil smile

Let's stance!
Joas_86
11 september 2009 ·

Karlie skrev:

Joas_86 skrev:
Inte saltar man väl på isbanan heller tongue Du kanske inte törs använda den bara wink Hehe. Jo typ en hemma har kanske ett par OT däck hemma, annars finns de på blocket ?


Mvh

Haha, den om någon bil används rejält! cool O ja får hoppas att ni inte saltar era isbanor big_smile Tänkte mer på resan fram och tillbaka.. Har den klarat sig 21år utan salt så vore det synd att dra ut den i det nu wink

Du vet att det finns släpvagnar med kåpor big_smile Här finns det inga undanflykter big_smile wink Kommer det in salt där då ska jag trimma din motor till 700 hk ! tongue


Oftas bruka man inte salta isbanor, efter som isen ska vara så tjock som möjligt wink HAHA !

KristianS
19 september 2009 · 12 Inlägg

Blir det inte alltför långt att åka så kan det vara aktuellt att kommer ner och rasta av Quattron lite :-)

Får väl kika i tråden nåt i vinter.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang