9 september 2009
Trådstartare
Läste nu även att det, vid behov av ventillyftsbyte (kallas ju egentligen för ventiltryckare, tydligen), bara är den/de som jäklas som behöver bytas. Men hur vet man vilka som är slitna och inte?
Enda stället jag hittills hittat som har ventiltryckare till Golf 3 i sin online-katalog är Laitis (autokatalogen.se), som tar drygt 300 kr/styck för dem. Så det finns ju en del pengar att spara om man bara behöver byta någon/några enstaka.
Har även läst en del om att ifall det första oljebytet inte löser problemet så kan man testa att göra fler byten hyfsat tätt inpå varandra. Antar att tanken är att man ska få lös mer och mer skit från tryckarna för varje gång. Har även hört att det kan räcka med att ta lös tryckarna och göra rent dom, om inte oljebytena gör susen.
Har dock fortfarande ingen aning hur svårt ingrepp det rör sig om. Antar att toppen måste av iaf. Någon som vet?
Senast redigerat av KewreL (9 september 2009)