Nissan s14 går ryckigt så fort den börja laddar

bmwtompa custompainter
9 september 2009 · 120 Inlägg

jag var ute och körde en liten runda idag och sladdade lite sen började bilen blurra och gå illa så fort den ska bygga upp ladd den får upp laddet för dumpen pyser ju men som sagt börjar blurra.


     
kolla alla slangar idag och allt helt har tror det kan vara pysventilen kanske.... stänger jag av bilen och kör lite lungt funkar det bra men gasar jag på för fullt så skenar laddet iväg och sen börja han blurra och gå ojämnt.
känns som hade pysventilen funkat hade inte laddet skenat

nån som har några tankar

Nissan s14 "s145 drift" (1994)
JaggaChafen Tesla Senior Technician
9 september 2009 · 2 307 Inlägg

Hur mkt laddar det när den børjar "blurra" ?

Dåliga stift eller t-spolar skulle jag chansa på om det nu inte laddar hysteriskt mkt

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash
AeroMalm BMW fantast
9 september 2009 · 1 172 Inlägg

så gjorde min s14 med. stängde man av den och starta om så gick den bra innan laddet byggdes upp... tyvärr vet jag inte felet då jag sålde den i det skicket, men den rasade strax därefter... kanske en ny mappning elr nåt som behövs? mer soppa? mindre ladd?

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!
BMW 320i Touring "M-Sport ll" (2004)
Hakiki
9 september 2009 · 510 Inlägg

Hadde samma problem med min! Då va de en slang som va glapp, plus fel chip!

Chevrolet Van "Hakiki Bussen" (1988)
bmwtompa custompainter
9 september 2009 · 120 Inlägg

vad var det för slang som var glapp

Nissan s14 "s145 drift" (1994)
bmwtompa custompainter
9 september 2009 · 120 Inlägg

jag har inte ändrat laddet och den har alltid gått jätte bra innan detta kom helt plöisligt. den börja blurra precis vid 0bar och i vanliga fall laddar jag 0,85 men nu har skenar till 1,2 sen börja den blurra och stänger man av den så funkar den igen. sitter nya skallare stift sen 50mil sen

Nissan s14 "s145 drift" (1994)
JaggaChafen Tesla Senior Technician
9 september 2009 · 2 307 Inlägg

Inte så att felet började ungefär samtidigt som du bytte stiften. Jag hade testat att slänga i dom gamla om den gick bra på dom. Ganska lätt att testa iaf

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash
bmwtompa custompainter
9 september 2009 · 120 Inlägg

JaggaChafen skrev:
Inte så att felet började ungefär samtidigt som du bytte stiften. Jag hade testat att slänga i dom gamla om den gick bra på dom. Ganska lätt att testa iaf

nä den har gått klockrent hela tiden och kört en heldags drifting träning med den utan problem

Nissan s14 "s145 drift" (1994)
Hakiki
9 september 2009 · 510 Inlägg

bmwtompa skrev:
vad var det för slang som var glapp

Har för mej att de va en silicon slang till ICn,  så drog åt alla slangar, och bytta chip! Då gick den som vanligt igen!

Chevrolet Van "Hakiki Bussen" (1988)
bmwtompa custompainter
9 september 2009 · 120 Inlägg

men vad kan få laddet att skena helt plötsligt kan väl inte var så många orsaker. alltså när man har stängt av den så funkar allt som det ska och laddar fint men plåga man den lite så skenar laddet till 1.2 och sen blurra den så fort den bygger upp ladd.

Nissan s14 "s145 drift" (1994)
Karlsson_1988 Lågt, snabbt och brett
9 september 2009 · 167 Inlägg

slangen till wastegaten som läcker? då ökar laddet.

Ska man åka brett är de lika bra å göra de rejält!
Volvo 240 "Supra MKIV" (1975)
bmwtompa custompainter
10 september 2009 · 120 Inlägg

har kollatr den till och med bytt den för att vara riktigt säker

Nissan s14 "s145 drift" (1994)
jonte200sx
10 september 2009 · 23 Inlägg

Har du provat andra tändspolar?

Karlsson_1988 Lågt, snabbt och brett
10 september 2009 · 167 Inlägg

jonte200sx skrev:
Har du provat andra tändspolar?

vad har dom med laddtrycket att göra?

Ska man åka brett är de lika bra å göra de rejält!
Volvo 240 "Supra MKIV" (1975)
salleracing billackerare/bilbyggare
10 september 2009 · 232 Inlägg

har toms bil hemma hos mig,å har skruvat med den i dag, gick bra när jag körde i väg men sen som en påse nötter,skjuter å blurrar när den börjar å få ladd,känns som det e elektroniken som spökar,kollat alla slangar,å bytt dump, å kopplat ut boost kontrollen så nu skenar han ej i ladd, men funderar på om det kan vara lambasonden som e kass ? att den ger fel signal...va tror ni ?

Volvo 945 tic "v90 breddad" (1997)
Mitsubishi Eclipse spyder gst "Starwarsbilen" (1997)
Honda prelude "evil one" (1992)
NissanMotorsport
10 september 2009 ·

Hände min idag också, så fort laddet börjar byggas upp så blöddrar den.. kort därefter dog den, börja rinnga olja nånstans från motorn, såg inte riktigt var.. ska kolla mer när ja får hem den senare..

jonte200sx
10 september 2009 · 23 Inlägg

Är tändspolarna dåliga, så orkar dom inte ge tillräcklig gnista.

salleracing billackerare/bilbyggare
10 september 2009 · 232 Inlägg

jonte200sx skrev:
Är tändspolarna dåliga, så orkar dom inte ge tillräcklig gnista.

sant, börjar att mistänka dom,bilen går bra en stund (även me ladd) men går sämre  när den e varm...
provkörde för en stund sedan å kom nästan inte hem igen,1,2an gick det bara å köra på,kan ej knappt röra gasen,men hittade en vacum slang som va av lite som går från insug till innan luftmängd mätare, såg inte ens slangen innan,ska byta den å se.....

salleracing billackerare/bilbyggare
10 september 2009 · 232 Inlägg

nepp...inget har hjälp, nån som har en ny ide ?

meatos
10 september 2009 · 424 Inlägg

kollat felkoder? luftmasse mätaren?? gick sönder på polarens bil.då gick den ojämnt när han började ladda på över 4000

Senast redigerat av meatos (10 september 2009)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang