5588
Sök

Keylessgo och urladdat batteri

73 Inlägg
10 september 2009
Trådstartare
Har en Mercedes S-klass 320 -01 som skulle fram ur förvaringen idag, batteriet var slut och keylessgo:n funkade ej sad Och nu kommer jag alltså inte in i bilen och bakluckan för att ladda det. =/

Nyckeln som hör till bilen ligger troligen hemma drygt 25mil bort... Kan man göra något i detta fall om man inte ids åka hela vägen tillbaka igen?

mvh
Senast redigerat av imilj (10 september 2009)

4 005 Inlägg
10 september 2009
imilj skrev:
Har en Mercedes S-klass 320 -01 som skulle fram ur förvaringen idag, batteriet var slut och keylessgo:n funkade ej sad Och nu kommer jag alltså inte in i bilen och bakluckan för att ladda det. =/

Nyckeln som hör till bilen ligger troligen hemma drygt 25mil bort... Kan man göra något i detta fall om man inte ids åka hela vägen tillbaka igen?

mvh

Men du har väl en liten pigg i nyckeln som du kan fälla ut?

Ring en bärgare annars, de brukar vara fiffiga...

Merca-lastbils mekaniker och leg. vw-nörd..
857 Inlägg
10 september 2009
Hissa upp bilen ifram o kryp under o kolla om du kommer åt generator/startmotor och kommer åt att ladda den vägen. Annars är det att åka efter nyckeln eller som sagt bärgare.

73 Inlägg
10 september 2009
Trådstartare
Tack för inläggen grabbar!

Åkte hem och hämta nycklarna,

Sen fick jag upp förardörren men icke bakluckan (låset har inte användts på 8år),

men cirkus 2h senare hade jag ryckt fram en kablhärva under passagerarsätet och sätta på ström den vägen för att kunna använda keyless go:n för att öppna bakluckan.

Ledsamt...

Sök