Motorbyte på 740 gl. (ingen gnista m.m)

Keken
10 september 2009 · 3 Inlägg

Tjena. jag voltade med min volvo 740gl -88 för ett tag sen, nu ha jag fått tag i en 740gl -87 som jag har hett 88ans motor i eftersom den är trimmad. men då kommer felet, jag får ingen gnista ovh ingen bränslepump går hmm hoppas värkligen att nån kan hjälpa mig genom att ge mig tips på fel. Tack på förhand ! peace !

BMW 328ci (1999)
hardsmoke Servicetekniker MAN/SCANIA
12 september 2009 · 33 Inlägg

ett litet tips:
flytta över kabelmattan till den som hör till den bilen.
borde lösa ditt problem.

Hyundai I20 "Crdi" (2009)
Keken
14 september 2009 · 3 Inlägg

Kabelmattan ?

BMW 328ci (1999)
twin_cam Smålänning
14 september 2009 · 7 877 Inlägg

Keken skrev:
Kabelmattan ?

ALLA kablar som har med insprutning/tändning att göra.

Eller så får du byta alla givare till givarna från bilen gamla motor, kan fungera.

Är det boxen du bytt så kan jag meddelar att LH 2.2 som är i 87 int eär kompatibel med 88 LH 2.4

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Aga_Diff Bärs!
14 september 2009 · 3 456 Inlägg

Se till att du har rätt givare till rätt system. 2.2 givare i ett 2.4 system går skit. tongue

Garaget.org peakade 2008.
Volvo 945-SE "Niijeförttin" (1992)
Volvo 745 Turbo Intercooler "En jävel på kärlek" (1988)
Keken
15 september 2009 · 3 Inlägg

Tack för tippsen ! Jag har bytt nästan hela elen nu, de ända jag inte bytt är de som går ´från växelspaken och bakot, om ni förstår vad jag menar. allså all el på motor och bakom instrumentbräda är bytt.. Fick då gnista men ingen pump går, men jag måste ta kontakter från 88an så det passar. då borde det fungera. smile eller ?

BMW 328ci (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang