1979
Sök

Burkens Bmw 325 E36 -1992

137 Inlägg
30 september 2009
Trådstartare
Holmii skrev:
Ja, koppla el kan väl nastan vem som hellst wink

Lust att hjälpa mig ikväll då? big_smile

BFO
130 Inlägg
30 september 2009
johanbjork skrev:
BayIcon skrev:
johanbjork skrev:

Ja det ska jag testa, men jag har en fjärrkontroll till ljuset, tror du att jag behöver det då? smile

Hur ser kitet ut då? Har du en dosa, en fjärrstyrd switch och lampor?

btw, visst fan äre du som går i samma klass som Swallow?roll

Detta kit köpte jag smile Vet dock inte hur man ska koppla in det, hahah!
http://www.blueride.se/mini-flex-ledkit … l?cPath=43

Japp det gör jag, känner jag dig? smile

Simpelt kommer du förstå! Svart till minus på batteriet och rött till plus. Du verkar redan ha fått hjälp men tror nog du skulle klara det själv. Fjärrkontrollen är ju switchen så ingen sån behövs ju:)

Nej du känner nog inte mig, men Alex sa att de va en kille i hans klass som köpt den här bilen så misstänkte det också wink

137 Inlägg
30 september 2009
Trådstartare
BayIcon skrev:
johanbjork skrev:
BayIcon skrev:

Hur ser kitet ut då? Har du en dosa, en fjärrstyrd switch och lampor?

btw, visst fan äre du som går i samma klass som Swallow?roll

Detta kit köpte jag smile Vet dock inte hur man ska koppla in det, hahah!
http://www.blueride.se/mini-flex-ledkit … l?cPath=43

Japp det gör jag, känner jag dig? smile

Simpelt kommer du förstå! Svart till minus på batteriet och rött till plus. Du verkar redan ha fått hjälp men tror nog du skulle klara det själv. Fjärrkontrollen är ju switchen så ingen sån behövs ju:)

Nej du känner nog inte mig, men Alex sa att de va en kille i hans klass som köpt den här bilen så misstänkte det också wink

Okej smile Men  då måste jag köpa kabel också då, för mina är inte tillräckligt långa, eller kan man koppla dem på någon annan?

Frågade Alex idag. Westman hette du wink hehe, isf har jag sett dig. Förra veckan på biblioteket när du skulle hämta Britta.

137 Inlägg
30 september 2009
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/archive/109116/774408_98uwnx.jpg
Lite smågodis: Ventilhattar, Bmwdörrknoppar i "krom". Störde mig rejält på de plastiga. Neon/Led-rör för invärtes bruk, med fjärrkontroll, och 2 interiörlampor. Ska dock sälja dem till en polare, samt 8 gröna dioder som jag ska göra plats för i "krimskramsfacket" bakom handbromsen, så man ser vart fan man har nycklar och dylikt

Mysmys med ljus i bilen när man kör på kvällen/natten smile
Senast redigerat av johanbjork (30 september 2009)

137 Inlägg
30 september 2009
Trådstartare
Behöver hjälp med lite el!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/109116/774447_3rokuu.jpg
Förstår inte! Svarta ska väl till minuspolen och röda (den rödsvarta på bilden) till plus. Men den tredje då, den som är röd, men vad jag tror är en säkring? Ska jag ha den som en jordning i chassit?

Dålig bild jag vet, men klicka på den två gånger så förstoras den. Dock inte något vidare fokus.
Senast redigerat av johanbjork (30 september 2009)

vinnarskalle!
907 Inlägg
30 september 2009
vill du ha ljus i bilen när du kör? tongue ja nån måste va först med det oxå.. hehe

BFO
130 Inlägg
30 september 2009
johanbjork skrev:
Okej  Men  då måste jag köpa kabel också då, för mina är inte tillräckligt långa, eller kan man koppla dem på någon annan?

Frågade Alex idag. Westman hette du  hehe, isf har jag sett dig. Förra veckan på biblioteket när du skulle hämta Britta.

Aha så du var en av dom, där ser man!cool

johanbjork skrev:

http://www1.garaget.org/gallery/archive/109116/774447_3rokuu.jpg
Förstår inte! Svarta ska väl till minuspolen och röda (den rödsvarta på bilden) till plus. Men den tredje då, den som är röd, men vad jag tror är en säkring? Ska jag ha den som en jordning i chassit?

Dålig bild jag vet, men klicka på den två gånger så förstoras den. Dock inte något vidare fokus.

Fick du inte med något kopplingsschema i paketet?
Den med säkringen ska till pluspolen på batteriet, mycket riktigt, den korta svarta borde vara till jord. Det räcker med en färgfri yta på karossen som du sa. Men den sista kabeln ser ju röd/svart ut, inte sant?

Jag vet inte men hade jag köpt det hade jag bara testat lite olika, kan ju inte gå annat än fel tongue Men är inte den där längsta svart/röd?

1 435 Inlägg
30 september 2009
Svart till minuspol på batterie alternativt jordas mot chassit. Kabeln med säkring ska gå till batteriets pluspol, den röd/svarta kan vara styrström som gör att lysröret startar. Koppla den svarta kabeln och kabeln med säkringen först och se om de börjar lysa, gör det inte det så är kabeln som är över 99% styrström som även den ska kopplas till batteriets pluspol.

Lycka till

137 Inlägg
30 september 2009
Trådstartare
Casy skrev:
vill du ha ljus i bilen när du kör? tongue ja nån måste va först med det oxå.. hehe

Det är ju mys om man skjutsar folk smile Nattetid alltså.

137 Inlägg
30 september 2009
Trådstartare
BayIcon skrev:
johanbjork skrev:
Okej  Men  då måste jag köpa kabel också då, för mina är inte tillräckligt långa, eller kan man koppla dem på någon annan?

Frågade Alex idag. Westman hette du  hehe, isf har jag sett dig. Förra veckan på biblioteket när du skulle hämta Britta.

Aha så du var en av dom, där ser man!cool

johanbjork skrev:

http://www1.garaget.org/gallery/archive/109116/774447_3rokuu.jpg

Fick du inte med något kopplingsschema i paketet?
Den med säkringen ska till pluspolen på batteriet, mycket riktigt, den korta svarta borde vara till jord. Det räcker med en färgfri yta på karossen som du sa. Men den sista kabeln ser ju röd/svart ut, inte sant?

Jag vet inte men hade jag köpt det hade jag bara testat lite olika, kan ju inte gå annat än fel tongue Men är inte den där längsta svart/röd?

Testade alla femtioelva sätt nu smile Sitter i bilen och lyser fint wink

137 Inlägg
30 september 2009
Trådstartare
Nu sitter allt! Ska ta kort på det imorgon. En fråga bara. Fick ju två poäng hos SBP så jag har återbesiktning snart. Kan det vara så att de ger mig fler poäng för lysrör i bilen? Även om jag har en fjärrkontrollswitch?

hellaflush!
1 266 Inlägg
30 september 2009
neej, de gör dom troligtvis inte smile

137 Inlägg
1 oktober 2009
Trådstartare
Okej, vad skönt smile Annars får jag väl säga att jag ska plocka bort dem.

BFO
130 Inlägg
1 oktober 2009
johanbjork skrev:
Nu sitter allt! Ska ta kort på det imorgon. En fråga bara. Fick ju två poäng hos SBP så jag har återbesiktning snart. Kan det vara så att de ger mig fler poäng för lysrör i bilen? Även om jag har en fjärrkontrollswitch?

Är de släckt under färd så spelar de ju ingen roll alls smile

137 Inlägg
1 oktober 2009
Trådstartare
BayIcon skrev:
johanbjork skrev:

Fast det är meningen att de ska lysa när jag "glider" också wink

BFO
130 Inlägg
2 oktober 2009
johanbjork skrev:
BayIcon skrev:
johanbjork skrev:

Fast det är meningen att de ska lysa när jag "glider" också wink

Jo men bara de är släckt under besiktningen alltså wink

5 Inlägg
137 Inlägg
5 oktober 2009
Trådstartare
De kommer smile Har inte haft tid! Nu är bilen inne på lagning i alla fall. Hoppas jag kommer undan hyffsat billigt.

137 Inlägg
8 oktober 2009
Trådstartare
Besked från verkstaden

Katalysatorn är helt körd, så en sådan måste jag byta och det går på 8000.
Lambdasond på 1700. Den som satt på var inte ens rätt.
Avgassystem går på 3200 och monteringssats på 200.

Kul att bli lurad..Har inte råd att byta grejer för nästarn 15000, så det blir väl att sälja bilen om jag kan få den såld.
Senast redigerat av johanbjork (8 oktober 2009)

197 Inlägg
8 oktober 2009
8000 för en katalysator?!

Sök