3115
Sök

Bmw 525 e34 kokar?

33 Inlägg
15 september 2009
Trådstartare
#1
Hej! Jag har en bmw  525i som jag nyligen bytt kylare på, dock är kylaren från en automat 525 så den kylaren är lite större, men det ska funka, vad jag vet.. men idag så fick jag ihop skiten o tog en provtur med kylaren, allt gick bra tills jag märkte att tempmätarn var lite för hög, sen så öppna jag kylarn o de koka som faan, sen gav bilen upp helt & hållet o bara ville starta men gick inte att varva över 1500 varv med.. någon som vet vad det kan ha varit för fel? och kan toppen blivit sne?sad Tacksam för svar! Mvh


33 Inlägg
15 september 2009
Trådstartare
#2
det är en E34 btw!


Med.lem
3 759 Inlägg
15 september 2009
#3
M20 eller m50?
m20 är kännda för att vara skitjävliga att lufta.

m50 kan vara svåra ibland också,

Förmodligen luftade du inte tillräckligt och så skapades en luftficka i toppen som nu är skev, tyvärr.
Senast redigerat av Mr_EmCom (15 september 2009)

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

2 656 Inlägg
15 september 2009
#4
Mr_EmCom skrev:
M20 eller m50?
m20 är kännda för att vara skitjävliga att lufta.

m50 kan vara svåra ibland också,

Förmodligen luftade du inte tillräckligt och så skapades en luftficka i toppen som nu är skev, tyvärr.

troligen som ovanstående säger tyvärr

finns lite sätt som gör det enklare o lufta jag tex hade blåsmunstycke som jag gjort adapter till och tryckte genom luften genom systemet funkade jätte bra

annars som vanliga rek lyft bilen fram med domkraft och sen lufta så ska de gå alldeles utmärkt


xcOOb
388 Inlägg
15 september 2009
#5
lufta mera o testa.. annars har väl toppen alt packning gott..


33 Inlägg
15 september 2009
Trådstartare
#6
hur luftar jag skiten?


Random Hero
4 047 Inlägg
15 september 2009
#7
hur mår skovelhjulet på vattenpumpen ?

Dog food lid. Backwards

xcOOb
388 Inlägg
15 september 2009
#8
med andra ord har du ej luftat..

brukar finnas luftnippel på termostathuset.. fast e osäker, har bara hållit på med m30


33 Inlägg
15 september 2009
Trådstartare
#9
hmm okey! nej jag har inte luftat ^^_^^


f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
15 september 2009
#10
kusenman skrev:
hmm okey! nej jag har inte luftat ^^_^^

där har du nog också problemet, vilken årsmodell/motor har du?
Senast redigerat av NITROUS (15 september 2009)

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

33 Inlägg
15 september 2009
Trådstartare
#11
192 hästars motorn på 2.5l, vanos heter den om jag minns rätt?


Med.lem
3 759 Inlägg
15 september 2009
#12
kusenman skrev:
192 hästars motorn på 2.5l, vanos heter den om jag minns rätt?

M50, men inte med vanons om du har en 90..

Sitter luftippel på expantionskärlet..

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
15 september 2009
#13
ställ bilen i lutning med fronten på bilen uppåt, slå på full värme i bilen, fyll i så mycket vatten det går i exp-kärlet och öppna luftskruven. kläm också på alla kylarslangar så all luft kommer ut.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

33 Inlägg
16 september 2009
Trådstartare
#14
tackar, var sitter luftskruven?


Med.lem
3 759 Inlägg
16 september 2009
#15
kusenman skrev:
tackar, var sitter luftskruven?

Se inlägg 12...

men för att förtydliga..
Nr 8.

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/i/u/3.png

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

33 Inlägg
22 september 2009
Trådstartare
#16
TAckar!!



Sök