Michell och Company bilfirma info

amuza
18 september 2009 · 34 Inlägg

Nån som har info, erfarenhet av detta företag? Michell och Company i Stockholm, såg på nätet att de verkade ha något med linus bil att göra kan det stämma? Vågar man köpa en bil där tro?

A23
7 oktober 2009 · 14 Inlägg

A... jag har erfarenhet och kan säga med 100% säkerhet att den firman har inget med linusbil att göra förutom att bmw 330 cab som dom har där kommer från linus bil och inget annat..

Har man kört bakhjulsdrift och fyrhjulsdrift en gång då finns inte framhjulsdrift på kartan längre :P
amuza
7 oktober 2009 · 34 Inlägg

Ringde på en A8 4.2 där, i annonsen stod det att det var servicebok och att kamremmen var nytt, men när jag ringde kunde de inte hitta boken, remmen hade de inga bevis på förutom att den förra ägaren sagt att den var bytt.

Så jag köpte såklart inte bilen, firman kändes oseriös.

Ghostone
15 mars 2010 · 4 Inlägg

Ringde på en VW Sharan de hade för ett bra pris och i bilderna såg den extremt bra välskött ut! Så jag var beredd att köra 50 mil för att köpa den om den var i så bra skick som det visade på bilderna.
För säkerhets skull ringde jag självklart upp firman och fick prata med Michell (Förmodar att det är ägaren). Bilen var en 01, och förväntade mig att det skulle kunna vara små mindre skavanker på den, men på bilderna såg den riktigt fin ut.
Frågorna jag ställde var enkla:
1: Har den någon rost någonstans i bilen? SVAR: Nej absolut inte!
2: Har den några skador innanför, i kupén? (Den hade haft 9 ägare innan) SVAR: Nej, den är i toppskick!
3: Finns det några som helst fel som på bilen som du kan säga till mig nu, utvändigt eller invändigt?
Jag är beredd att köpa bilen, men jag kör 50 mil för den, så jag vill inte komma dit och få världens överraskning. SVAR: Nej, kom du. Den är i prima skick!

Jag kör de 50 milen, tillsammans med en god vän som jobbar med just bilar. När vi når stället och får se bilen, visar det sig att inget av de svaren jag fick stämde.
1: Den hade rost på trösklar, bakdörrens låsanordning, både i låset och utanför låset (Dock var det yttre rosten fixad runt låset, och sprutat på en annan nyans av samma färg), dörrarnas kanter. (Det såg ut som de till och med sprutat färg över för att det inte skulle synas.)
2: Innanför var förarsidans handtag helt avskavd, på passagerar sidan ett hål(?!) i sidan av skinnet till dörren.
3: Rejäl lacksläpp från högra sidospegel. Avskavd färg jäms med lister. En fönterlist stod rakt ut och var alldeles bubblig. Hela frontens lack var matt och i en helt annan nyans än resten av bilen. Vet inte om de polerade bilen och glömde fronten, eller om de har bytt fronten efter en krock...

När jag ifrågasatte Michell om detta, ville han inte riktigt lyssna. Det var svar som: Vad förväntar du dig av en 9 år gammal bil? Jag tänker inte gå ner i pris på denna (Har inte ens nämnt att jag vill sänka priset till honom)
När jag ifrågasätter varför han ljuger för mig i telefon är hans svar: Men jag har inte ens sett bilen, jag går efter vad mina kollegor säger till mig(???!!!)
Med andra ord, han slänger ur sig svar i telefon han inte har en aning om!
Som ni förstår, så köpte jag inte bilen.
Det är synd, för hade han varit helt ärlig med mig. hade jag kunnat ta bilen om han kanske bjöd på en full tank med bensin till den för att köra hem igen. Plus att han jag åkte med såg en annan bil där, en porsche han blev intresserad utav. Där det hade kunnat bli ännu en affär.

Så jag kan STARKT rekommendera att ni INTE skall handla där. Någon mer oseriös bilhandlare får man leta efter. Vet inte hur den andre killen som jobbar där är, men den jag hade kontakt med var totalt oseriös, arrogant, otrevlig och kunde inte lyssna för fem öre.
Firman är extremt oseriös!

baca Os Difuntos
15 mars 2010 · 1 822 Inlägg

Ghostone skrev:
Ringde på en VW Sharan de hade för ett bra pris och i bilderna såg den extremt bra välskött ut! Så jag var beredd att köra 50 mil för att köpa den om den var i så bra skick som det visade på bilderna.
För säkerhets skull ringde jag självklart upp firman och fick prata med Michell (Förmodar att det är ägaren). Bilen var en 01, och förväntade mig att det skulle kunna vara små mindre skavanker på den, men på bilderna såg den riktigt fin ut.
Frågorna jag ställde var enkla:
1: Har den någon rost någonstans i bilen? SVAR: Nej absolut inte!
2: Har den några skador innanför, i kupén? (Den hade haft 9 ägare innan) SVAR: Nej, den är i toppskick!
3: Finns det några som helst fel som på bilen som du kan säga till mig nu, utvändigt eller invändigt?
Jag är beredd att köpa bilen, men jag kör 50 mil för den, så jag vill inte komma dit och få världens överraskning. SVAR: Nej, kom du. Den är i prima skick!

Jag kör de 50 milen, tillsammans med en god vän som jobbar med just bilar. När vi når stället och får se bilen, visar det sig att inget av de svaren jag fick stämde.
1: Den hade rost på trösklar, bakdörrens låsanordning, både i låset och utanför låset (Dock var det yttre rosten fixad runt låset, och sprutat på en annan nyans av samma färg), dörrarnas kanter. (Det såg ut som de till och med sprutat färg över för att det inte skulle synas.)
2: Innanför var förarsidans handtag helt avskavd, på passagerar sidan ett hål(?!) i sidan av skinnet till dörren.
3: Rejäl lacksläpp från högra sidospegel. Avskavd färg jäms med lister. En fönterlist stod rakt ut och var alldeles bubblig. Hela frontens lack var matt och i en helt annan nyans än resten av bilen. Vet inte om de polerade bilen och glömde fronten, eller om de har bytt fronten efter en krock...

När jag ifrågasatte Michell om detta, ville han inte riktigt lyssna. Det var svar som: Vad förväntar du dig av en 9 år gammal bil? Jag tänker inte gå ner i pris på denna (Har inte ens nämnt att jag vill sänka priset till honom)
När jag ifrågasätter varför han ljuger för mig i telefon är hans svar: Men jag har inte ens sett bilen, jag går efter vad mina kollegor säger till mig(???!!!)
Med andra ord, han slänger ur sig svar i telefon han inte har en aning om!
Som ni förstår, så köpte jag inte bilen.
Det är synd, för hade han varit helt ärlig med mig. hade jag kunnat ta bilen om han kanske bjöd på en full tank med bensin till den för att köra hem igen. Plus att han jag åkte med såg en annan bil där, en porsche han blev intresserad utav. Där det hade kunnat bli ännu en affär.

Så jag kan STARKT rekommendera att ni INTE skall handla där. Någon mer oseriös bilhandlare får man leta efter. Vet inte hur den andre killen som jobbar där är, men den jag hade kontakt med var totalt oseriös, arrogant, otrevlig och kunde inte lyssna för fem öre.
Firman är extremt oseriös!

Med tanke på att detta är ditt första inlägg bara för att kritisera en bilfirma kan man ju fråga sig om du är riktigt ärlig du också.

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.
Ghostone
15 mars 2010 · 4 Inlägg

Hej Baca!
Letade efter info om firman på nätet eftersom jag fick den behandlingen. Visade sig att det var inte bara jag som råkat ut för dom. (Finns i fler forum på nätet)
Ansåg därför att det vore bra om detta kom fram till de som letar efter info om just företaget.
Speciellt när det börjar med frågan: "Nån som har info, erfarenhet av detta företag? Michell och Company i Stockholm".
Så visst är jag ärlig.

Men jag förstår din tanke, kan verka lite suspekt med tanke att det är första inlägget.
/G

Hool
15 mars 2010 · 1 067 Inlägg

AP Tråd #1
Ap Tråd #2

Vill man kan man söka rätt på fler och på andra forum.. 

Skulle inte köpa en bil där nej.. Även fast jag inte har ett inlägg smile

BMW 525i E34 "Pingu" (1992)
BMW 325iT "Oxy" (1989)
Ghostone
16 mars 2010 · 4 Inlägg

Svartlista.se tråd om företaget.

Tydligen inte bara jag...

klas80
1 september 2010 · 107 Inlägg

ULOSE skrev:
Hahha Vad jag vet så säljer dom över 100 bilar per månad så kan förstå om nån affär inte blir helt rätt.
Även ikea har missnöjda kunder....

100 bilar per månad på en enskild firma?? Bara det låter ju bra märkligt..

*Marknadsföring inte tillåtet i signatur*
Catling Old School Ford
2 september 2010 · 600 Inlägg

ULOSE skrev:
Hahha Vad jag vet så säljer dom över 100 bilar per månad så kan förstå om nån affär inte blir helt rätt.
Även ikea har missnöjda kunder....

Ordbajsade du eller har du några referenser för de? lol

Cars for a living , Capri for life!
Ford Capri -78: http://www.garaget.org/?car=132079
WitchCraft - Vi styr och ställer!
Ford Capri "ELD" (1981)
Ford Capri "Mk3 3.0l Essex" (1978)
Tott62
5 december 2010 · 1 Inlägg

Jag köpte en Lexus 350 med en garanti med garantin innebär det att sälgaren har gått igen bilen och garanterar att det inte finns något fel på den vid säljtillfället. Jag lämnade min gamla bil i inbyte.
Första varningen kom när jag skulle åka därifrån det bara klickade när jag vred på nyckeln men jag tänkte den har väl stått i en kontainer den är ju importerad från USA jag fick hjälp att starta den då var en varningslampa tänd att en verkstad skulle kontaktas.
Efter en vecka ca så fick jag registreringshandlingarna från Transportstyrelsen där jag fick informationen om att min bil var belagd med körförbud, Bilen var bara registreringsbesiktigad ej kontrollbesiktigad.
Jag kontaktade Michell & Co och Michell sa att han också precis hade fått den informationen men kunde inte kontakta mej han hade tappat mitt telefonnummer, lite konstigt han köpte ju min bil så mitt namn borde han ju ha.
Bilen blev besiktigad men den tappade laddningen på batteriet och kontrollampan lyser fortfarande så på garantiföretagets inrådan lämnades bilen in på Mekonomen i Södertälje dår det konstaterades att bilen har varit krockad och den är full med vatten så någon garanti gäller inte .
Jag rinde Michell igen och ifrågasatte garantin och han började att skälla på mej och informerade om att han sagt att han inte lämnade någon garanti och jag sa att du skulla lämna ut en genongåd felfri bil han hävdade fortfarande att han inte hade lämnat någon garanti.
Jag hoppas att det här kan göra att dom får sälja lite mindre kanske gå i KK

666_Beast
5 december 2010 · 1 863 Inlägg

Bara jag som reagerar på att dom enda som försvarar firman bor i Stockholm? Kan dom ha nåt med firman att göra?
Jag har själv tittat på bilar hos dom på nätet och hela min kropp sätter sig i försvarsläge, det är nåt som inte stämmer.

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.
Diabel
10 februari 2011 · 172 Inlägg

Köpte a8 4.2 där för ett par veckor sedan. Fick bra pris , trevligt bemötande osv.
Igår började min termostat spöka men efter ett samtal med Michell var det bara att lämna in bilen på verkstad. När jag fick besked om pris förde Michell över den summan på mitt konto .

Jag är iaf mycket nöjd med dem.

Kör du först så väntar jag där framme
Diabel
23 februari 2011 · 172 Inlägg

jag tycker att man ska undersöka bilen. Känns det bra efter så köp . annars skit it och köp något annat:)

Tittap å bilen kostar ju inte pengar smile

Kör du först så väntar jag där framme
mb-dape
1 mars 2011 · 13 Inlägg

Googla firman INNAN du köper någon bil där och bilda dig en egen uppfattning.

Det är väl inget fel med att köpa bilar där, om man är medveten om att man köper grisen i säcken.

Man bör ju ha i åtanke att om de säljer en bil billigt, så har de nyligen köpt in den ÄNNU billigare. Och väldigt billiga bilar brukar ju inte vara detsamma som bilar i bra skick och med fin historik.

Dessutom finns det ju exempel i bl.a. den här tråden om hur ärliga de är med garantier och sådant.

Själv skulle jag aldrig köpa en bil från en sådan här firma med tanke på att man har noll garantier för att bilen rullar längre än ut från deras gård.

Det finns säkert vissa bilar därifrån som håller ett bra tag och inte är i mycket sämre skick än normalt, men jag tycker inte att det är värt att spara några kronor och sen åka runt i sin nya bil och vara orolig i magen för att man köpt den hos en "skojare".

Uttelito Kung
2 mars 2011 · 603 Inlägg

Finns ju en hel hög av suspekta företag på blocket och andra liknande sidor som säljer bilar, men detta företag har jag nästan inte fått höra något gott om, de har en hel del bilar till salu iallafall, vissa ser jättefina ut, andra saknar info.

Men som sagt, goggla företag innan ni köper från dom så slipper ni förhoppningsvis massa skit i onödan.

Det spelar ingen roll vad du har för bil eller hur mycket den kostar, är du inte man nog att köra den så som den ska köras så kan du lika bra sälja den och köpa en gammal rostig skoda.
Hool
2 mars 2011 · 1 067 Inlägg

ULOSE skrev:
Hahha Vad jag vet så säljer dom över 100 bilar per månad så kan förstå om nån affär inte blir helt rätt.
Även ikea har missnöjda kunder....

Ja men de har färre nöjda kunder och säljer fan så mycket mer grejer. .

De är för övrigt inte heller listade på Svarta listan..   

100 bilar per månad?  I praktiken eller enligt bokföringen? lol

BMW 525i E34 "Pingu" (1992)
BMW 325iT "Oxy" (1989)
Hool
2 mars 2011 · 1 067 Inlägg

Diabel skrev:
Köpte a8 4.2 där för ett par veckor sedan. Fick bra pris , trevligt bemötande osv.
Igår började min termostat spöka men efter ett samtal med Michell var det bara att lämna in bilen på verkstad. När jag fick besked om pris förde Michell över den summan på mitt konto .

Jag är iaf mycket nöjd med dem.

Ja men vem törs bråka med dig? roll  Du är ju för fan badass cool

BMW 325iT "Oxy" (1989)
BMW 525i E34 "Pingu" (1992)
Diabel
11 mars 2011 · 172 Inlägg

Hool skrev:

Diabel skrev:
Köpte a8 4.2 där för ett par veckor sedan. Fick bra pris , trevligt bemötande osv.
Igår började min termostat spöka men efter ett samtal med Michell var det bara att lämna in bilen på verkstad. När jag fick besked om pris förde Michell över den summan på mitt konto .

Jag är iaf mycket nöjd med dem.

Ja men vem törs bråka med dig? roll  Du är ju för fan badass cool

Du vet ju att jag är snäll smile

Jag brukar säga att varje gång när man köper bil ska man gå genom bilen ordentligt.
Spelar ingen roll om man köper från privatperson eller bilhandlare.
Om man koller på deras priser så är de jääääääävligt bra och då får man ju räkna med att det kanske finns några fler stenskott  eller någon stämpel i serviceboken saknas.
Vill man köpa bilar i NYskick så går man till BMW eller Audi och köper en ny bil.

Sedan är det också inställningen det handlar om. Är det något problem så ringer man och pratar . Har sett människor som ringer , skriker , hotar och håller på.


I mitt fall agerade företaget väldigt proffesionelt.

Vill inte stå på någons sida men jag personligen kommer garanterat åka till M&co när jag letar en ny bil sedan.

Kör du först så väntar jag där framme
beigabaronen
12 oktober 2011 · 226 Inlägg

jag vart intresserad av en bil dem hade på blocket. bra pris och vi skulle titta på vinterdäck tillsammans o
diskutera pris. frågade grundligt om bucklor,repor,inredning osv. han bedyrade att den skulle vara i bra skick och fullstämplad bok med inga problem. ok tänker jag och går tidigare från jobbet för att hinna med detta.
när jag kommer fram i detta sunkiga industriområde så ser jag inte detta hav av bilar som dem verkar ha på blocket?? inne i lokalen så finns det ca 12 bilar i rätt ok skick men inte bilen jag skulle titta på.
jag talar med michelle och får låna nycklarna mot legitimation för att kolla på bilen.
jag måste gå ut och gå upp för ett 3 våningar högt garage komplex innan jag kommer 
fram till resterade bilarna,ca 15st var det där. när jag väl närmar mig bilen spänt så inser jag ....
vad i helvete tittar jag på? inte är det bilen på bilden i annonsen, denna bilen var det sämsta som jag någonsin sett för dem pengarna. 20 meters avstånd så ser jag hur hela höger sidan är bulig och stora repor efter att den gått emot något längst med hela sidan. ok nu har jag redan tappat humöret och bara på skojs skull så blickar jag vidare. rost,rost,rost överallt förutom på taket på "bilen".
mer repor på förarsidan, men vänta nu ser inte bakspegeln lite konstig ut? jora vist fan sitter den tejpad med el tejp. lite mer bulor innan jag tittar på dem katastrofala bakbromsarna som bedyrat ska vara i topp skick. fanns ingen slitage yta kvar på skivorna men lite belägg fanns det ju.
vidare i min resa med bilen så öppnar jag dörren och får en riktigt äcklig stank ifrån tobak,svett och billig textil rengöring som man "försökt" tvätta klädseln med. fläckar tamefan överallt efter skitiga händer och vad jag tror var läsk. men vi öppnar bagageluckan så infinner det sig en fläck i storlek på ett a4 papper
(olja,hundbajs vad vet jag) inte hade dem försökt tvätta bort detta heller. jaja nu skulle jag inte köpa den men nu måste det kollas om det finns utrustning i form av domkraft eller reservhjul.....nepp tomt.
blickar in på den "fullstämplade" boken och ser att 3 stämplar saknas från den senaste tidens servicar.
tittade in i motorutrymmet för att se om remmen var i något ok skick men denna var lika sunkig som resten av bilen. nu mot slutet på denna roliga bil så ska jag se hur motorn går. då startar den inte pga att batteriet var dött.
när jag väl är färdig så kommer min svär far som skulle agera skjuts om det inte skulle bli affär och mycket välkommet. jag tar mig ner till receptionen för att hämta ut mitt leg och får frågan om vad jag tyckte om bilen.

:du sa till mig i telefonen att allt var ok,ingen rost eller större repor. och att bilen var värd att ses.
jag skulle beskriva denna bil somatt en pundare har snott den och härjat omkring i den, och by the way bilen startade inte så behåll den ni.

http://i56.tinypic.com/2vw8njo.jpg
bakspegeln proffsigt monterad av fackman.

http://i56.tinypic.com/2ni79fb.jpg
den härliga fläcken i bagageutrymmet

http://i51.tinypic.com/25zma00.jpg
den "lilla skadan på dörren var fruktansvärd i verkligheten. dem hade maskerat längs med skadan och spraylackat i en liknande kulör.

ni får tycka vad ni vill om detta förtaget. men i mina ögon så är dem jävligt otrevliga på telefon men inte så mycket väsen när man väl är på plats. dem vill inte ens visa bilen utan man får själv göra uppfatningen. enligt bilhandlaren jag pratade med(alexander) så var den inte  sådant dåligt skick som jag beskrev den och tyckte fortfarande att den var värd att ses. han sa att han hade lagt ner 3000kr på att fixa till bilen och hade vist försökt få bort fläcken i bakluckan.tack o hej hoppas detta stoppar framtida skumaffärer från dessa oseriösa bilhandlare.

Volkswagen 1500 1967 "Blå67" (1967)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang