Michell och Company bilfirma info

Nuskei
17 november 2011 · 11 Inlägg

beigabaronen skrev:
jag vart intresserad av en bil dem hade på blocket. bra pris och vi skulle titta på vinterdäck tillsammans o
diskutera pris.
http://i56.tinypic.com/2vw8njo.jpg
bakspegeln proffsigt monterad av fackman.

http://i56.tinypic.com/2ni79fb.jpg
den härliga fläcken i bagageutrymmet

http://i51.tinypic.com/25zma00.jpg
den "lilla skadan på dörren var fruktansvärd i verkligheten. dem hade maskerat längs med skadan och spraylackat i en liknande kulör.

ni får tycka vad ni vill om detta förtaget. men i mina ögon så är dem jävligt otrevliga på telefon men inte så mycket väsen när man väl är på plats. dem vill inte ens visa bilen utan man får själv göra uppfatningen. enligt bilhandlaren jag pratade med(alexander) så var den inte  sådant dåligt skick som jag beskrev den och tyckte fortfarande att den var värd att ses. han sa att han hade lagt ner 3000kr på att fixa till bilen och hade vist försökt få bort fläcken i bakluckan.tack o hej hoppas detta stoppar framtida skumaffärer från dessa oseriösa bilhandlare.

På en skala hur dum kan du vara?
Jag försökte få mig en liten inblick vad för slags firma Michell & Company var. Såg lite skämt aktigt o folk har haft problem med bilar (MEN tydligen fått hjälp av ägaren)


Jag valde o ha en egen uppfattning om firman så jag åkte dit och tittade på en del bilar.

Jag såg massa repade bilar och små skavanker för 8,000kr-19,000kr osv... Lyssnade på motorn och växel lådan och som jag trodde allt fungerade i perfekt skick

så för folk som klagar på skavanker på en BEGAGNAD BIL. Skojar du eller vadå? DE KLART DET ÄR SKAVANKER PÅ EN BEG BIL 01, 22,000mil. För i helvete KOLLA PÅ PRISET?????

Men tillbaka till normala folket då...

Det avslutade med att jag köpte en Honda Civic, lät ett litet klonkande ljud, men de fixade dem direkt åt mig utan nån extra betalning (fick med vinterdäck)


Jag rekommenderar stark denna firma och jag kommer definitivt köpa min nästa bil här.

Mvh
Pablo

Germax
17 november 2011 · 12 086 Inlägg

Jag mår ju fan illa av att läsa den här skiten.

Mattsson_91 Självlärd
17 november 2011 · 3 083 Inlägg

JapMax skrev:
Jag mår ju fan illa av att läsa den här skiten.

Vilket av det. Dom som är för firman eller dom som är emot firman? tongue

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.
Saab 9-5 (2002)
Germax
17 november 2011 · 12 086 Inlägg

Volvo142_73a skrev:

JapMax skrev:
Jag mår ju fan illa av att läsa den här skiten.

Vilket av det. Dom som är för firman eller dom som är emot firman? tongue

Jag mår illa av att höra hur folk blir grundlurade, jag mår illa av hur människor driver företag på att lura på folk bilar hela dagarna. Slutligen mår jag illa av "random" folk som försöker försvara bilfirman, det är ju såå genomskinligt.

Mattsson_91 Självlärd
17 november 2011 · 3 083 Inlägg

JapMax skrev:

Volvo142_73a skrev:

JapMax skrev:
Jag mår ju fan illa av att läsa den här skiten.

Vilket av det. Dom som är för firman eller dom som är emot firman? tongue

Jag mår illa av att höra hur folk blir grundlurade, jag mår illa av hur människor driver företag på att lura på folk bilar hela dagarna. Slutligen mår jag illa av "random" folk som försöker försvara bilfirman, det är ju såå genomskinligt.

Okej var det jag misstänkte så då kan jag gladligen säga att jag håller med dig till 110,5%

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.
Saab 9-5 (2002)
erikor
18 november 2011 · 58 Inlägg

Är de bara jag som tycker det är väldigt skumt med en användare som gör sitt första inlägg, ganska nyligen registrerat sig här på gorg och dessutom kommer från Stockholm som sitter och försvarar denna bilfirma?

Nåväl, har själv varit och kollat på en bil hos Michell & co:

På bilderna såg den riktigt fin ut, vilket den också var! Men det fanns LITE rost på ena sidan, och den sidan hade dom naturligtvis inte lagt upp någon bild på. Om man planerar att åka långt för att kolla en bil, be om fler foton!

Pratade med en bilhandlare som var mycket trevlig och tillmötesgående.

Gav mig ut på en provtur, bilen gick bra! Men jag behövde egentligen ingen bil då, så jag började tveka. - Då var jag totalt ointressant!

Michell & co känns inte som den bilfirma som är mån om sina kunder, men jag skulle absolut åka dit och iallafall kolla före nästa bilköp!

Volvo V40 2.0T, - 00
Volvo V40 (2000)
Nuskei
18 november 2011 · 11 Inlägg

JapMax skrev:
Jag mår ju fan illa av att läsa den här skiten.

Skala 1-10 hur skadad är du?



Vadå förväntar du dig en spliter ny bil för dem pengarna? Då är du inte ute o cyklar då är du fan i rymden o cyklar.

Som 9/10 fall är kunden nöjd. Precis likadant som IKEA, BAUHAUS, VOLVO, Bmw... you name it.

dem 3 bilarna jag tittade på fanns all protokoll (besiktnings protokoll, service osv).

Ser absolut ingen "skämt firma" med denna.

Att man behöver bli så upprörd att läsa vad okunniga personer skriver, o bli tvugen o göra ett konto här för att skriva lite tankar man har.

Tråkigt att vissa smutsskastar en bra firma.


FÖR ER ANDRA SOM LÄSER ANG Michell & Company.

De här ska du göra:

Kolla på priset
Kolla antal mil
Lyssna om motorn är frisk

---

Skavanker finns absolut på en beg bil (du kan inte unvika det)
Batteriet död? Kan bero på att den har stått där några dagar. (kör me den i 30 min o de funkar, annars kontakta michell & company)


Hittar du en billigare bil hos en Privatperson, Grattis!

Nuskei
18 november 2011 · 11 Inlägg

erikor skrev:
Är de bara jag som tycker det är väldigt skumt med en användare som gör sitt första inlägg, ganska nyligen registrerat sig här på gorg och dessutom kommer från Stockholm som sitter och försvarar denna bilfirma?

Nåväl, har själv varit och kollat på en bil hos Michell & co:

På bilderna såg den riktigt fin ut, vilket den också var! Men det fanns LITE rost på ena sidan, och den sidan hade dom naturligtvis inte lagt upp någon bild på. Om man planerar att åka långt för att kolla en bil, be om fler foton!

Pratade med en bilhandlare som var mycket trevlig och tillmötesgående.

Gav mig ut på en provtur, bilen gick bra! Men jag behövde egentligen ingen bil då, så jag började tveka. - Då var jag totalt ointressant!

Michell & co känns inte som den bilfirma som är mån om sina kunder, men jag skulle absolut åka dit och iallafall kolla före nästa bilköp!

Du fick svaret där från mig, jag googlade försökte få en egen uppfattning från vissa i forumet men det var helt ointressant och läsa, så jag åkte dit själv för att få mig en uppfattning.

De klart jag försöker försvara en firma jag tycker har behandlat mig väldigt bra och hjälpt mig med det jag behöver? Är det så konstigt?
Jag är ärlig o säger att jag fixade ett konto här nydligen eftersom jag störde mig så mycket på okunniga människor.

erikor
18 november 2011 · 58 Inlägg

Nuskei skrev:

erikor skrev:
Är de bara jag som tycker det är väldigt skumt med en användare som gör sitt första inlägg, ganska nyligen registrerat sig här på gorg och dessutom kommer från Stockholm som sitter och försvarar denna bilfirma?

Nåväl, har själv varit och kollat på en bil hos Michell & co:

På bilderna såg den riktigt fin ut, vilket den också var! Men det fanns LITE rost på ena sidan, och den sidan hade dom naturligtvis inte lagt upp någon bild på. Om man planerar att åka långt för att kolla en bil, be om fler foton!

Pratade med en bilhandlare som var mycket trevlig och tillmötesgående.

Gav mig ut på en provtur, bilen gick bra! Men jag behövde egentligen ingen bil då, så jag började tveka. - Då var jag totalt ointressant!

Michell & co känns inte som den bilfirma som är mån om sina kunder, men jag skulle absolut åka dit och iallafall kolla före nästa bilköp!

Du fick svaret där från mig, jag googlade försökte få en egen uppfattning från vissa i forumet men det var helt ointressant och läsa, så jag åkte dit själv för att få mig en uppfattning.

De klart jag försöker försvara en firma jag tycker har behandlat mig väldigt bra och hjälpt mig med det jag behöver? Är det så konstigt?
Jag är ärlig o säger att jag fixade ett konto här nydligen eftersom jag störde mig så mycket på okunniga människor.

Jag påstår absolut inte att du är oärlig !!

Men du kanske kan förstå min tanke? Det har hänt förr att en VD/chef/ägare/anställd/släkting etc. har sett att det skrivs om dennes företag på något forum, och denne då registrerar ett konto på sajten och lovordar företaget. Att det var ditt första inlägg, att du var relativt ny här och att det står att du kommer från Stockholm gör iallafall mig lite misstänksam, därmed inte menat att du har fel!

Men personligen tycker jag det räcker att du skriver att ditt köp av bil hos M&co har gått bra, du behöver inte skriva att folk är "dumma" och "skadade". Då har du inget här att göra!

Senast redigerat av erikor (18 november 2011)

Volvo V40 2.0T, - 00
Volvo V40 (2000)
erikor
18 november 2011 · 58 Inlägg

Nuskei skrev:
Tråkigt att vissa smutsskastar en bra firma.

Folk smutskastar inte! De vill hjälpa andra genom att dela med sig av sina egna erfarenheter!

Visst, du kanske har köpt en bra bil till ett bra pris, Grattis till köpet och hoppas du vill visa upp bilen smile

Men för andra kanske det har varit problem, då bör man väl få dela med sig utan att bli påhoppad, tycker inte du det?

Volvo V40 2.0T, - 00
Volvo V40 (2000)
Slash Saabifierad
18 november 2011 · 2 026 Inlägg

Nuskei skrev:

erikor skrev:
Är de bara jag som tycker det är väldigt skumt med en användare som gör sitt första inlägg, ganska nyligen registrerat sig här på gorg och dessutom kommer från Stockholm som sitter och försvarar denna bilfirma?

Nåväl, har själv varit och kollat på en bil hos Michell & co:

På bilderna såg den riktigt fin ut, vilket den också var! Men det fanns LITE rost på ena sidan, och den sidan hade dom naturligtvis inte lagt upp någon bild på. Om man planerar att åka långt för att kolla en bil, be om fler foton!

Pratade med en bilhandlare som var mycket trevlig och tillmötesgående.

Gav mig ut på en provtur, bilen gick bra! Men jag behövde egentligen ingen bil då, så jag började tveka. - Då var jag totalt ointressant!

Michell & co känns inte som den bilfirma som är mån om sina kunder, men jag skulle absolut åka dit och iallafall kolla före nästa bilköp!

Du fick svaret där från mig, jag googlade försökte få en egen uppfattning från vissa i forumet men det var helt ointressant och läsa, så jag åkte dit själv för att få mig en uppfattning.

De klart jag försöker försvara en firma jag tycker har behandlat mig väldigt bra och hjälpt mig med det jag behöver? Är det så konstigt?
Jag är ärlig o säger att jag fixade ett konto här nydligen eftersom jag störde mig så mycket på okunniga människor.

Saken är den att du kommer inte göra fler inlägg här förutom när det rör sig om denna firma roll Det går säkert att finna din berättelse på fler forum där det riktas kritik mot Michell och Company cool

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
Nuskei
19 november 2011 · 11 Inlägg

Slash skrev:
Saken är den att du kommer inte göra fler inlägg här förutom när det rör sig om denna firma roll Det går säkert att finna din berättelse på fler forum där det riktas kritik mot Michell och Company cool

Om jag har något att skriva så skriver jag det. Försök du o hitta min "berättelse" någon annanstans så äter jag upp allt jag har sagt.

Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
20 november 2011 · 3 929 Inlägg

Nuskei skrev:

JapMax skrev:
Jag mår ju fan illa av att läsa den här skiten.

Skala 1-10 hur skadad är du?



Vadå förväntar du dig en spliter ny bil för dem pengarna? Då är du inte ute o cyklar då är du fan i rymden o cyklar.

Som 9/10 fall är kunden nöjd. Precis likadant som IKEA, BAUHAUS, VOLVO, Bmw... you name it.

dem 3 bilarna jag tittade på fanns all protokoll (besiktnings protokoll, service osv).

Ser absolut ingen "skämt firma" med denna.

Att man behöver bli så upprörd att läsa vad okunniga personer skriver, o bli tvugen o göra ett konto här för att skriva lite tankar man har.

Tråkigt att vissa smutsskastar en bra firma.


FÖR ER ANDRA SOM LÄSER ANG Michell & Company.

De här ska du göra:

Kolla på priset
Kolla antal mil
Lyssna om motorn är frisk

---

Skavanker finns absolut på en beg bil (du kan inte unvika det)
Batteriet död? Kan bero på att den har stått där några dagar. (kör me den i 30 min o de funkar, annars kontakta michell & company)


Hittar du en billigare bil hos en Privatperson, Grattis!

Det går att undvika.
Jag köpte en otroligt fin bil från 1995 som gått över 20k mil alldeles nyligen. Den har två små repor (endast i klarlacken) på stötfångare. Dvs, poleras enkelt bort.
För löjliga pengar.
Så det går, och det är inte svårt. Bara man vet vad man letar efter.

Batteriet dött efter några dagar? Ahjo tjena, kör ni bilarna på 9v batterier från Duracell eller?

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Hool
20 november 2011 · 1 067 Inlägg

Nej man får ingen ny bil för de pengarna.

Men man ska inte behöva förvänta sig ett renoveringsobjekt heller..

BMW 525i E34 "Pingu" (1992)
BMW 325iT "Oxy" (1989)
voidc
24 november 2011 · 143 Inlägg

har köpt två bilar hos michell en mercedes c180 1999 och en bmw 523 har nog aldrig varit så nöjd biläffar tidigare som dom här två gångerna. trevliga och inte helt omöjliga att ha och göra med.. kommer garanterat att åka dit när jag ska köpa bil igen

saab_sonett Handledare
24 november 2011 · 1 481 Inlägg

Finns en låång tråd om Michell o Company på Autopower. Jag skulle aldrig sätta min fot där.

guwib
26 november 2011 · 624 Inlägg

ULOSE skrev:
Hahha Vad jag vet så säljer dom över 100 bilar per månad så kan förstå om nån affär inte blir helt rätt.
Även ikea har missnöjda kunder....

först lossas han om som om han inte har ngt med dem att göra, sen helt plötsligt visar det sig att han är ägare till skiten...

jo jag jobbar på annan bilfirma där vi fått ta hand om era affärer, slutade visst hos ARN..

bilen ifråga skulle ha dragkrok,regnsensor etc(betydligt nedkortad lista på fel och ringande varningsklockor)..inget fanns
skräp till riktigt överpris!!
sen om ngn kusin/polare köpt en bil och blivit överlyckligt så - god for you..

skojare..,inget annat!

who´s the man?
Hool
6 januari 2012 · 1 067 Inlägg

Nuskei skrev:
FÖR ER ANDRA SOM LÄSER ANG Michell & Company.

De här ska du göra:

Kolla på priset
Kolla antal mil
Lyssna om motorn är frisk

---

Skavanker finns absolut på en beg bil (du kan inte unvika det)
Batteriet död? Kan bero på att den har stått där några dagar. (kör me den i 30 min o de funkar, annars kontakta michell & company)


Hittar du en billigare bil hos en Privatperson, Grattis!

Pris. Japp..   Kan vara billigt..    MEN! Om det är en importbil, sepciellt om det är en diesel och bilen med motsvarande mil och utrustning i Tyskland är dyrare..   Hmm.. Ta dig en funderare.    Högmilade bilar är mycket billiga i Tyskland speciellt om de har lite småskador osv.   Kan även vara en liten luring att ligga lågt i pris så folk ska slå till fort "så den inte försvinner" utan att göra desto större undersökningar.   

Miltal Jodå..  Det kan stå smaskigt låga mil på mätaren men.  Du ska aldrig köpa en bil (Speciellt inte utav dessa lirare) utan att verifiera antalet mil.  Det går att göra med att kontrollera gamla besiktningsprotokoll och även kontrollera mot tex BMWs servicedatabas om den varit inne för service eller garantireparationer.  Att läsa av eventuella ljusmoduler och datorlådor i bilen säger inget.  En skruvare värt sitt salt kan se till att allt matchar..   Om man inte använder sig av någon nybörjare förstås..  Denna detalj är viktig för det påverkar priset rejält.. En skruvad bil är omöjlig att utröna exakt hur långt den gått och är en stor risk både när det gäller eventuella reparationer och värde sedan när du ska sälja igen.

Lyssna på motorn  Fan lever du i 1974 eller?  En modern motor ska ha regelbundna oljebyten och de har även ofta kamremar och annat som skall bytas vid vissa intervaller. Finns det inte papper att dessa är bytta ska du få det ombesörjt omedelbart.  En överkuggad eller brusten kamrem kan orsaka MYCKET dyra reparationer då du kan knäcka både alla ventiler i toppen men även kolvar och annat.  Slarv med oljebyten kan även det orsaka motorskador speciellt då med sk oil sludge eller dyligt.   En salubil är ofta mer eller mindre rekondad så många av symptomen är bortstädade.   

Servicebok skall finnas.  Den ska inte vara tryckt senare än bilen är tillverkad och såld samt den ska ha service stämplar och du skall även ringa företaget så att du vet att de finns och du ska även kontrollera om bilen varit inne på sagda servicear..    Saknad servicebok speciellt på en nyare bil kommer att göra bilen mindre värd när det är dags att sälja.   

Visst man kan serva själv men då ska man dokumentera vad man gjort och när.

Ingen dokumentation = ingen service = köp en annan bil.

Senast redigerat av Hool (6 januari 2012)

BMW 525i E34 "Pingu" (1992)
BMW 325iT "Oxy" (1989)
crazeeandy
30 januari 2012 · 4 Inlägg

Jag såg nyss att de öppnat en filial i Eriksbergs Industriområde utanför Alby, någon som handlat där och varit nöjd? De har ju ett par bilar jag tittar på men dessa omdömen bådar inte gott.

guwib
31 januari 2012 · 624 Inlägg

vem köper en bil i alby??

who´s the man?
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang