Har problem med att masa reklam kommer upp på datorn!!!!

Mortalis VW-nörd?
8 oktober 2009 · 4 332 Inlägg

bumb, när ska du sluta snacka skit om antivirusprogram? Har du några som helst tester som visar på att Norton 360 suger? Nej, skulle inte tro det. Kolla riktiga tester, inte "vad polaren säger". Uppenbarligen lever ni kvar i 90- talet, då Norton mycket riktigt var riktigt dåligt och resurskrävande.
Numera är det testvinnare, eller placerar sig i topp ihop med kapersky m.fl.
Jobbar inte för Norton, eller har det ens installerat själv, men att det är så jävla uruselt som vissa målar upp i tråden är så otroligt löjligt.
Detta hjälper dessutom inte trådskaparen som sitter i skiten redan.

Har trådskaparen testat att köra t.ex. spybot, ad-aware och lite registerstädningsprogram som ccleaner till exempel?

bumb
8 oktober 2009 · 121 Inlägg

Mortalis skrev:
bumb, när ska du sluta snacka skit om antivirusprogram? Har du några som helst tester som visar på att Norton 360 suger? Nej, skulle inte tro det. Kolla riktiga tester, inte "vad polaren säger". Uppenbarligen lever ni kvar i 90- talet, då Norton mycket riktigt var riktigt dåligt och resurskrävande.
Numera är det testvinnare, eller placerar sig i topp ihop med kapersky m.fl.
Jobbar inte för Norton, eller har det ens installerat själv, men att det är så jävla uruselt som vissa målar upp i tråden är så otroligt löjligt.
Detta hjälper dessutom inte trådskaparen som sitter i skiten redan.

Har trådskaparen testat att köra t.ex. spybot, ad-aware och lite registerstädningsprogram som ccleaner till exempel?

Jag snackar inte skit, jag säger vad jag själv av egen erfarenhet rekomendera, jag själv som programerare tycker att jag borde ha vetskap om vad som jag skulle rekomendera till en person som säger att han "Har problem med att masa reklam kommer upp på datorn!!!!".

Jag har provat Norton, NOD, MacAfee, AVG, avast men utan tvekan rekomendera jag AVG, för att det är enkelt och gör jobbet, alla virusprogram fungerar mer eller mindre på samma sätt, men i grunden så hittar de olika virus och en mängd olika saker som inte är virus, Detta test är något som du kan prova själv om du Känner för Mortalis du som tycks veta så mycket om antivirusprogram, ladda ner NOD32 kör det en gång, av-installera, installera AVG sen kör de, så kommer dom hitta olika virus, du kan göra de på andra hållet ochså.

Jag försöker hjälpa en person som behöver hjälp då behöver inte du komma med ett inlägg som är irrelevant för denna diskutionen.

Det jag gjorde va att rekomendera han att ladda ner AVG istället och köra den sedan hoppa på tex CCleaner, för att Ad-aware tar bort mycket saker som inte är virus med.

När det gäller att de olika programen ska suga så säger jag från min personliga åsikt även så min kollegor och folk från andra forum när det kommer till Norton att dom suger, och skället till att dom finns på så många datorer är pga att de har mång-miljard kontrakt med windows vilket gör att dom måste ha norton på deras datorer, sen tror folk att norton är bra för att det finns på datorn, vilket gör att dom springer och köper det , vilket jag själv fått göra många gånger är att byta virusprogram på privat personer som företag datorer,, just för att dom har Norton.

Du som verkar ha sån enorm vetskap om Antivirusprogram samt programering kan ju istället berätta för mig om jag har rätt eller fel.

BMW 850 Ci (1992)
kolvas
8 oktober 2009 · 4 001 Inlägg

Jag är absolut inte glad för Norton heller, tycker inte att jag kan styra det som jag vill, det vägrade att tillåta min nätverks-HDD hur jag än gjorde, pratade med 2-3 olika men ingen kunde lösa det så jag kastade Norton och kör med AVG nu.

Men för normalanvändaren så passar säkert Norton jättebra men jag tycker att det blir lite bråkigt i nätverksmiljö

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
jensen_cool
8 oktober 2009 · 81 Inlägg

Jag har kört med Ccleaner. men det hjälpte tyvärr inte. men jag bytte från firefox till google chrome och då försvann all reklam.. så kör jag med det istället och e nöjd med google chrome än så länge...
angående antivirus så har jag skrotat norton och bytt till ett som heter Avira ativir. och det hittade några virus direkt när jag sökte igenom datorn.. inga större dock men ändå virus...  men problemet är löst nu genom att jag bytte till google chrome

bumb
8 oktober 2009 · 121 Inlägg

då var problem att du fyllt firefox med skit och tackat ja till massa grejer när du installerat och gått in på sidor

BMW 850 Ci (1992)
Mortalis VW-nörd?
8 oktober 2009 · 4 332 Inlägg

Läs då testet om Norton 360 v2 om du nu är så stensäker, litar mer på denna tidning än "en snubbe" på garaget iaf... http://www.datormagazin.se/tester/article474147.ece
Blev också förvånad, men vad ska man göra...

För det första så kan du se i Ad-Aware vad den tar bort exakt, och jag har då aldrig varit med om att man tagit bort något som varit av värde, däremot är spybot mer djupgående.
CCleaner visar även det detaljerad information om vad du tar bort, om du vill ta bort det.
Och begriper nu inte trådskaparen outputen från dessa program så bör han ju inte använda dem själv, finns inga mirakelprogram som städar allt utan att man måste kunna nåt själv.

Trist att du tar till en sån defensiv ton och kallar mitt inlägg för totalt meningslöst, bara för en tjej kommer med en input som säger emot din, med belägg för det. Båda kanske har rätt i hur han ska få bort skiten, vem fan vet, men att säga att ja inte kommer med förslag e idioti och att man blir rätt upprörd på all trashtalk som ska få gå helt obehindrat förbi om en, tydligen, mycket bra säkerhetssvit är väl ganska uppenbart då man vilseleder eventuella läsare.

Tycker nog man kan få komma med ett motangrepp på detta ständiga hat mot Norton utan att bli påhoppad, när man faktiskt har belägg för det man säger. Det är ju inte så att Datormagazin inte testar alla sviter (var ett jämförande test) ingående innan de ger ett betyg och omdöme.

Senast redigerat av Mortalis (8 oktober 2009)

Brink88 President över Brinkland
8 oktober 2009 · 465 Inlägg

enligt mitt tycke är norton 360 ett virus:)

Det man inte minns, det kommer man inte ihåg"
Fredrik_S
8 oktober 2009 · 8 Inlägg

Malwarebytes' Anti-Malware
Installera och kör detta program, tar bort de mesta om inte allt slask du kan få in i datorn.

http://www.malwarebytes.org

SaaB_Turbo
8 oktober 2009 · 336 Inlägg

Vi hade det där Viruset på några datorer nere på jobbet, varje gång man skulle ladda ner något som tog bort skiten så slutade internet och fungera eller så bytte den sida till 360 sidan, men tillslut ficj vi bort det med SUPERAntiSpyware, vi fick iaf inte bort det med AD-Awere eller något annat vi laddade ner.

bumb
8 oktober 2009 · 121 Inlägg

Mortalis, vem sa att det handla om att du var tjej ?

Har inget emot, en tjej som kommer med input absolut inte, men du som börja med att starta den diskutionen, med att säga att jag skulle sluta med mitt skitsnack ?

tycker bara att du ska veta lite om ens bakgrund innan du börjar säga att folk snackar skit, samt veta varför någon säger som dom gör.

Senast redigerat av bumb (8 oktober 2009)

BMW 850 Ci (1992)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang