Sport luftfilter eclipse 93 gs

Mackan-the-maniac
21 september 2009 · 101 Inlägg

tjena. e säkert på fel ställe men frågar ändå. har nyligen köpt en Eclipse gs 93 och undrar om man kan  sätta in sport luftfilter i den. min polare sa att man inte kunde det pågrund utav nåt som satt i luftfiltert kommer inte ihåg.

Arnie
21 september 2009 · 295 Inlägg

luftmassomätaren sitter i luftburken, därför behöver man ett väldigt stort "hål". mekonomen säljer K&N filter som är avpassat för eclipse. hade ett öppet KN filter på min -92. lät hur gott som helst och funka skitbra enda tills jag sålde den.  gå in på mekonomen och be dom beställa hem ett KN E-2875   . kostar 750-800 kr. värt var enda krona. otroligt tät passform och bra flöde. lycka till och har du fler frågor angående din G1a så PM'a mig smile

http://www.knfilters.com/search/product … rod=E-2875

Senast redigerat av Arnie (21 september 2009)

Vem fan är Nira, och varför ska han spruta åt mig?
Nissan 350Z (2003)
Mackan-the-maniac
21 september 2009 · 101 Inlägg

tack arnie beställer på en gång big_smile

Arnie
21 september 2009 · 295 Inlägg

ett tips för att slippa krångel vid montering om du ska köra "öppet" är att helt enkelt skära av en del av org luftburken (gärna den sidan som är riktad bort från motorn för värmens skull) så kan du bara hinka i filtret och snäppa fast det med orginalklemmorna big_smile många som gör det eftersom du både får gött ljud och även kallare luft än helt öppet . lycka till!

Vem fan är Nira, och varför ska han spruta åt mig?
Nissan 350Z (2003)
Mackan-the-maniac
21 september 2009 · 101 Inlägg

okok tack igen tongue

Deathcore Master
18 september 2010 · 179 Inlägg

Samma filter på eBay går på 313kr.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang