3482
Sök

Saab 9000 CDE - 94 Byte av termostat

845 Inlägg
27 september 2009
Trådstartare
Nu har jag bytt termostat pga att den gamla stod öppen hela tiden. Lossade slangarna så massa vatten åkte ur motorn. Sen när jag ska fylla så fick jag ur mer kylarvätska än vad jag får i igen!. Känns som det finns luft kvar. Men jag har ju luftnings nippel på termostaten så det borde ju sköta sig själv?. Motorn blir normalvarm och kokar inte!. Vad har jag gjort för fel??

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
27 september 2009
Misstänker du nått fel tycker jag du skall dränera systemet och görat en gång till

Rock'n Roll

845 Inlägg
27 september 2009
Trådstartare
TenZer skrev:
Misstänker du nått fel tycker jag du skall dränera systemet och görat en gång till

Bilen fungerar ju så det orkar jag inte. Tänkte bara om nån viste på rakarm vad som kan vara fel.

Saab älskare!
4 597 Inlägg
27 september 2009
är nivån bra i ditt expansionkärl ska det inte vara några problem, 9000 har själv luftande system,  den fixar sådant automatiskt. anledningen till att du inte får i mer än va dom ran ut kan vara de att termostaten jämt var öppen så finns det vatten i hela systemet, nu när du har en som funkar rätt, o släpper på vatten i rätt mängd. Kan vara något sånnt, ingen aning riktigt.

Mvh Patrik

Sök