Dennis Volvo 855 GLT ©

Här har vi då projektet med min Volvo 855 GLT från 1993. Bilen köptes för en väldigt liten summa pengar för att bli en simpel övningskörningsbil. Detta spårade dock ur rätt omedelbart då bilen bara vart finare och finare. Och nu är bilen på väg till att bli i skicket den var när den lämnade produktionsbandet i Gent, enligt vissa till och med bättre. Få din egen uppfattning och häng med i projekttråden som uppdateras titt som tätt där du får bevittna allt från enkla reparationer till mer avancerade saker som takbyten och lackeringar.
  • 428 Följare
  • 1 307 650 Visningar
  • Uppdaterades senast 2 oktober 2016
Dennis_999 Jag gjorde en liten hest!
22 april 2014 · 2 100 Inlägg

Tack!

Bilen besiktades för ca 2 veckor sedan. Dock återigen med nedslag sad Nu tyckte dom bilen var för låg och gnällde på att det skrapade i skärmkanterna fram. Detta visste jag sedan tidigare men har bara varit lat att justera in allt ordentligt... Så det är gjort nu! Förövrigt har bilen snart rullat 50mil bara denna månad. Vilket känns riktigt bra! Så nu återstår bara ett återbesök hos bilprovningen för att kunna åka lagligt resten av året.

Planerna om T5 kvarstår. Man blir lite irriterad när bilen låter mer än den går wink Får se hur man löser det... Annars ser det rätt lugnt ut med planer. Kör så mycket jag kan nu över sommaren och känner om det är något annat som behöver bytas, justeras eller liknande.

Tja!
Extrazz En 5a är Livet.
23 april 2014 · 2 005 Inlägg

Surt med nerslag på skitsaker.. Liksom Ser man att man har en så otroligt välvårdad bil så nog fan hade det räckt med muntligt eller någon rad på pappret. Men de kanske var så förtjusad i bilen så att de ville se den igen.

Ja visst är de skillnad att åka utan turbo och med. Men jag tyckte min Vite rullade rätt nice när man piskade den på senkvällarna/natten. men att glida turbo är ju riktigt nice. Men det kanske är vettigare att spara alla planer tills den gula är klar innan du river i den vita igen xD  Några sommarbilder på den vita då?

Volvo 850 T-5R "T-Grön" (1996)
Vikr
6 oktober 2014 · 210 Inlägg

Suttit på jobbet nu sen i fredags och läst igenom hela tråden när det varit som lugnast! Blir grymt imponerad när man ser vilket jobb du har lagt ner på denna!

Dennis_999 Jag gjorde en liten hest!
6 oktober 2014 · 2 100 Inlägg

Vikr skrev:
Suttit på jobbet nu sen i fredags och läst igenom hela tråden när det varit som lugnast! Blir grymt imponerad när man ser vilket jobb du har lagt ner på denna!

Hehe härligt att höra smile Ja det är ganska stor skillnad sen jag köpte bilen smile

Tja!
-Panos- Milo & Maximus
2 november 2014 · 87 Inlägg

Ja, riktigt imponerande med ditt arbete på bilen!

motogarage371
Ford S-Max (2009)
whose
5 juli 2016 · 1 330 Inlägg

vilket vrålåk smile

kingofmyname
26 september 2016 · 45 Inlägg

Har du bilen kvar än idag ? smile , Riktigt fint jobb måste jag säga! big_smile , Har du några mer planer på bilen? smile

Dennis_999 Jag gjorde en liten hest!
2 oktober 2016 · 2 100 Inlägg

Jodå, bilen finns kvar smile Svårt att tro att jag kommer avyttra den inom den närmaste tiden smile

Planer finns på att hiva ner en T5:a. Men när vet jag inte riktigt! smile

Senast redigerat av Dennis_999 (2 oktober 2016)

Tja!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang