Kör BMW-förare hänsynslöst? (artikel)

V- Titulerad
30 september 2009 · 71 Inlägg

De som alltid kör upp i röven på mig som en idiot är audis. BMW försöker dock alltid köra om på högerfilen på motorvägen.. >_> Men vadfan.. Man kan inte dra alla över en kamm, men det är knappast som att folk i en Ford Ka kör "hänsynslöst" - mest för att de inte kan!

(Dock är audi förare ganska arsliga av sig härute.)

Chevrolet Corvette C5 "Maya" (1999)
Tom Darth Vader
30 september 2009 · 1 644 Inlägg

henrikh skrev:
Då skulle ju ALLA som köper större motor än instegsvarianterna av samtliga bilmärken vara fåfänga och märkvärdiga fascister som ser sig som bättre människor. En löjeväckande artikel minst sagt.

Hah! Tänk då den rike fete tysken som köpte min 750 ny ifrån fabrik wink

Braaaaap?
Mazda RX-7 FD3S "BRAAAAP" (1995)
Tom Darth Vader
30 september 2009 · 1 644 Inlägg

V- skrev:
De som alltid kör upp i röven på mig som en idiot är audis. BMW försöker dock alltid köra om på högerfilen på motorvägen.. >_> Men vadfan.. Man kan inte dra alla över en kamm, men det är knappast som att folk i en Ford Ka kör "hänsynslöst" - mest för att de inte kan!

(Dock är audi förare ganska arsliga av sig härute.)

Top Gear konstaterade att alla "Cocks" har gått över till Audi på senare år, istället för BMW wink

Senast redigerat av DoWahDiddy (30 september 2009)

Braaaaap?
Mazda RX-7 FD3S "BRAAAAP" (1995)
ekelund88
30 september 2009 · 2 656 Inlägg

Själv måste jag säga att jag kör endast och Endast bmw för o förlänga min penis en bra bit smile Eller nej föresten alltid kul och tränga sig i köer osv med smile

nejnej skämt o sido

man åker/kör bmw för flera saker smile

*komfort ( jämför man resten av världen mot dom tyska större vagnarna så är det inte många som kommer inärheten tex jämför tex en gammal e34 5 serie mot en volvo 760/saab 9000 griffin har ju så mycket tystare coupe i en bmw fast de e en "vardagsbil" mot dom "lyxigaste varianterna" dessa åren smile
*utseende
*iaf lite ös ( jämför en volvo 740 16v och saab 9000  16v mot en 520  alla års 91 alla har i trakterna 150 hk bmwn åker ifrån dom både rakt fram och sidled
*krocksäkra
*långtfram i utvecklingen


lite av andledningarna att bmw har bland dom mest nöjda ägarna ( vet att subaru e 1a så slipper de komentarer)

mvh

Lozinmust "Unloaded"
30 september 2009 · 1 557 Inlägg

Alpenretter skrev:
Köpte mig en BMW e39 touring för ett antal år sedan.

Fick direkt höra att jag köpt mig en "KEBAB-RACER" med "EINGEBAUTE VORFART" (inbyggd förkörsrätt) neutral

Bara att sälja åket och köpa nått annat tyskt som INTE ger sånna kommentarer (VW).


Men ingen rök utan eld brukar man ju säga, eller ?

Men har ni tänkt på procenten ?
Hur många procent av Bemrarna vs tjänstebilarana kör hänsyslöst...

Ps. Tycker att personligen att Bemer dyrkandet är lite överdrivet, finns så många andra bilmärken därute oxå ! Ds

//Öppna era sinnen för ALLT fint smile

Lite personligt det här nästan men; böt du bil för att den blev kallad för Kebab-racer etc? Är inte det lite svagt av dig som person att falla under ett sånt.. om man nu kan kalla det för: tryck? Kebab-racer stämpeln försvinner rätt fort; då du inte behandlar/kör bilen som en idiot så kommer folk att sluta kalla den för kebab-racer med mera. Gick nån månad tills folk slutade kalla min bil för kebabexpress etc.

"When innovation meets passion!"
BMW 530i "Static Vikings" (1989)
BMW M3 "Dennis And The Dicks" (1994)
BMW 318is "Class II" (1994)
Negeren
30 september 2009 · 7 Inlägg

"Kör BMW-förare hänsynslöst?"


Ja.

Nothing to prove, just here to compete.
Volvo XC 70 AWD "Wäsä-vognen" (2000)
alain www.bimmerpower.org
30 september 2009 · 3 995 Inlägg

Varför kör jag BMW idag? jo för 10 år sen hittade jag min första BMW 735 iL E23 84 årsmodell i en verkstad för 15.000:-, jag tyckte då att den var snygg, pålitlig, säker på alla sätt och vis, snabb (rak 6a),  och priset för så mycket bil.
Sen dess har jag haft flera st, om nu väljer jag att har en V12 är på grund att det är en säker vagn som har respons, stor säkerhet och att äga kostar det inte mer än en Volvo V70 (jämförde med min son V70)tyvärr är det ibland lätt att inte se hastighetsskyltar men inte sätter säkerhet för andra trafikanter.
Har även en 530 touring 03a som jag är mycket nöjd med.

I stora städer det är ofta stressen som gör att folk kör lite som galningar oavsett om det är Volvo, Saab, Audi, Mercedes eller annat och det är kanske lite så som man agerar: En för sig själv och Gud för alla, går det bra så varför inte tänker många, finns även ny körkort tagare som saknar erfarenhet och vill gärna testa sina begränsningar.

I andra länder när man är ny förare man har en liten märke klistrat på bilen som visar att man är ny bilförare under 1 eller 2 år, jag förstår inte varför det inte finns en sådan system här i Sverige.

Senast redigerat av alain (30 september 2009)

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW X5 4.4i (2006)
BMW 530i (2003)
Munkis
30 september 2009 · 1 636 Inlägg

alain skrev:
Varför kör jag BMW idag? jo för 10 år sen hittade jag min första BMW 735 iL E23 84 årsmodell i en verkstad för 15.000:-, jag tyckte då att den var snygg, pålitlig, säker på alla sätt och vis, snabb (rak 6a),  och priset för så mycket bil.
Sen dess har jag haft flera st, om nu väljer jag att har en V12 är på grund att det är en säker vagn som har respons, stor säkerhet och att äga kostar det inte mer än en Volvo V70 (jämförde med min son V70)tyvärr är det ibland lätt att inte se hastighetsskyltar men inte sätter säkerhet för andra trafikanter.
Har även en 530 touring 03a som jag är mycket nöjd med.

I stora städer det är ofta stressen som gör att folk kör lite som galningar oavsett om det är Volvo, Saab, Audi, Mercedes eller annat och det är kanske lite så som man agerar: En för sig själv och Gud för alla, går det bra så varför inte tänker många, finns även ny körkort tagare som saknar erfarenhet och vill gärna testa sina begränsningar.

I andra länder när man är ny förare man har en liten märke klistrat på bilen som visar att man är ny bilförare under 1 eller 2 år, jag förstår inte varför det inte finns en sådan system här i Sverige.

För dig kanske det är så men för mig skulle ne vanlig 528 -99 kosta 38,000:-/år i försäkring medans min 960 kostar 3500:-/år wink

Var lite sugen på bmw innan jag köpte 965an nämligen smile

Rock-Star
30 september 2009 · 2 982 Inlägg

hehe ni andra får ta det som ni vill men jag är iaf stolt över att äga en BMW... smile
Dock har jag varit volvomänniska och menar inte att jag var mindre stolt att äga en volvo heller.
men BMW folket sticker nog mer ut än andra i trafiken

ekelund88
30 september 2009 · 2 656 Inlägg

Munkis skrev:

alain skrev:
Varför kör jag BMW idag? jo för 10 år sen hittade jag min första BMW 735 iL E23 84 årsmodell i en verkstad för 15.000:-, jag tyckte då att den var snygg, pålitlig, säker på alla sätt och vis, snabb (rak 6a),  och priset för så mycket bil.
Sen dess har jag haft flera st, om nu väljer jag att har en V12 är på grund att det är en säker vagn som har respons, stor säkerhet och att äga kostar det inte mer än en Volvo V70 (jämförde med min son V70)tyvärr är det ibland lätt att inte se hastighetsskyltar men inte sätter säkerhet för andra trafikanter.
Har även en 530 touring 03a som jag är mycket nöjd med.

I stora städer det är ofta stressen som gör att folk kör lite som galningar oavsett om det är Volvo, Saab, Audi, Mercedes eller annat och det är kanske lite så som man agerar: En för sig själv och Gud för alla, går det bra så varför inte tänker många, finns även ny körkort tagare som saknar erfarenhet och vill gärna testa sina begränsningar.

I andra länder när man är ny förare man har en liten märke klistrat på bilen som visar att man är ny bilförare under 1 eller 2 år, jag förstår inte varför det inte finns en sådan system här i Sverige.

För dig kanske det är så men för mig skulle ne vanlig 528 -99 kosta 38,000:-/år i försäkring medans min 960 kostar 3500:-/år wink

Var lite sugen på bmw innan jag köpte 965an nämligen smile

då kanske du ska kolla på andra försäkringsbolag smile på länsförsäkringar räknas i princip alla bmw som "sportbil" tex där e försäkringen sky hög

Lozinmust "Unloaded"
30 september 2009 · 1 557 Inlägg

ekelund88 skrev:

Munkis skrev:

alain skrev:
Varför kör jag BMW idag? jo för 10 år sen hittade jag min första BMW 735 iL E23 84 årsmodell i en verkstad för 15.000:-, jag tyckte då att den var snygg, pålitlig, säker på alla sätt och vis, snabb (rak 6a),  och priset för så mycket bil.
Sen dess har jag haft flera st, om nu väljer jag att har en V12 är på grund att det är en säker vagn som har respons, stor säkerhet och att äga kostar det inte mer än en Volvo V70 (jämförde med min son V70)tyvärr är det ibland lätt att inte se hastighetsskyltar men inte sätter säkerhet för andra trafikanter.
Har även en 530 touring 03a som jag är mycket nöjd med.

I stora städer det är ofta stressen som gör att folk kör lite som galningar oavsett om det är Volvo, Saab, Audi, Mercedes eller annat och det är kanske lite så som man agerar: En för sig själv och Gud för alla, går det bra så varför inte tänker många, finns även ny körkort tagare som saknar erfarenhet och vill gärna testa sina begränsningar.

I andra länder när man är ny förare man har en liten märke klistrat på bilen som visar att man är ny bilförare under 1 eller 2 år, jag förstår inte varför det inte finns en sådan system här i Sverige.

För dig kanske det är så men för mig skulle ne vanlig 528 -99 kosta 38,000:-/år i försäkring medans min 960 kostar 3500:-/år wink

Var lite sugen på bmw innan jag köpte 965an nämligen smile

då kanske du ska kolla på andra försäkringsbolag smile på länsförsäkringar räknas i princip alla bmw som "sportbil" tex där e försäkringen sky hög

Min gamla Volvo 740 16-valve räknades som sportbil enligt x antal försäkringsbolag, så rätt mkt där ute som är minst sagt överskattat av försäkringsbolag(en 740 16V? Hur i hela havet då?), så ja kolla runt på diverse =P

"When innovation meets passion!"
BMW Z3 2.8 Coupé "Dennis And The Dicks" (1998)
BMW M3 "Dennis And The Dicks" (1994)
BMW 318is "Class II" (1994)
M7an oo=00=oo
30 september 2009 · 374 Inlägg

Dom flesta BMW-förare som kör på ett sätt som inte är till allmänhetens belåtande är enligt mina egna erfarenheter yngre herrar i E30, E36 samt E46. I många fall är deras fordon upphottade på mer eller mindre smaklösa sätt.
Det finns naturligtvis BMW-förare i olika åldrar och därmed i andra BMW-modeller som beter sig på ett något opassande sätt i trafiken.

Detta fenomen finns naturligtvis i alla bilar som är något åtråvärda för sina prestanda.

Min syn på hur en medmänniska som framför en tysk premium/lyxbil ska bete sig är: "Med en aktiv körning som är både smidig och i ett tempo något över det normala tar sig denne fram utan att skapa tvivelaktiga eller farobringade situationer"

Senast redigerat av msjuan (30 september 2009)

Freude am fahren!
BMW 525 (1975)
Ollle
30 september 2009 · 39 Inlägg

haha! ja de e faktiskt sant, dom som köra bmw köra så in i helvette:cool:

Alpenretter Suksikaa vittuun "pomot" !
30 september 2009 · 311 Inlägg

Mechanimal skrev:

Alpenretter skrev:
Köpte mig en BMW e39 touring för ett antal år sedan.

Fick direkt höra att jag köpt mig en "KEBAB-RACER" med "EINGEBAUTE VORFART" (inbyggd förkörsrätt) neutral

Bara att sälja åket och köpa nått annat tyskt som INTE ger sånna kommentarer (VW).


Men ingen rök utan eld brukar man ju säga, eller ?

Men har ni tänkt på procenten ?
Hur många procent av Bemrarna vs tjänstebilarana kör hänsyslöst...

Ps. Tycker att personligen att Bemer dyrkandet är lite överdrivet, finns så många andra bilmärken därute oxå ! Ds

//Öppna era sinnen för ALLT fint smile

Lite personligt det här nästan men; böt du bil för att den blev kallad för Kebab-racer etc? Är inte det lite svagt av dig som person att falla under ett sånt.. om man nu kan kalla det för: tryck? Kebab-racer stämpeln försvinner rätt fort; då du inte behandlar/kör bilen som en idiot så kommer folk att sluta kalla den för kebab-racer med mera. Gick nån månad tills folk slutade kalla min bil för kebabexpress etc.

JA, jag erkänner, jag är en svag liten människa... lol

Nä, det fanns andra anledningar oxå.

e39 touring ska vara en stor bil, men den visade sig vara pytteliten.
Jämför utrymmet i Bemern med en Volvo kombi neutral eller varför inte min nuvarande Toyota Camry kombi smile , tinyyyyy!

Bemern kostar oxå omotiverat mkt att äga (försäkringar (varför höga premier tror ni? roll ), reservdelar mm).
Att sen folk rynkar på näsan, ja då kan man ju skita i allt o köpa sig en annan tysk wagen.

Komfort, tja, det finns ju franska bilar (som kan fås med v6:or) med gashydraulisk fjädring som kostar "pepparkakor" jämfört med BMW...

Inte för inte Mercor och Bemers kallas för skrytbilar, man måste ha stålers för att bara ta sig till Konsum wink

FreddeK
30 september 2009 ·

jag ser folk med alla möjliga bilmärken som är hänsynslösa, att säga att ett speciellt bilfolk skulle vara hänssynslöst är ju löjligt. Det har med personen i fråga att göra. Sen att bmw skulle vara status, njae det är ju en "dyrare" bil än genomsnittet men man får ju lite vad man betalar för som sagt men en bil jag skulle se som status är nog ferrari/lambo eller något. Nästan alla kan köpa en bmw, det är bara att gå till banken och hora=)

Köpte jag min bmw m635 för att det är status? nä jag köpte den av ren kärlek och för att det är det ballaste man kan äga.

Tom Darth Vader
30 september 2009 · 1 644 Inlägg

Tänk så  många gånger jag hört någon kalla min bil kebabräcer, kokainsläde m.m. m.m.
Det är bara att le och glida vidare wink

Braaaaap?
Mazda RX-7 FD3S "BRAAAAP" (1995)
Mortalis VW-nörd?
30 september 2009 · 4 332 Inlägg

För att hålla sig till diskussionen och inte diskutera lastutrymmen (Vad i helvete?) mellan olika märken...så tycker jag inte att BMW ägare är speciellt mer aggressiva i trafiken än t.ex. Volvoförarna, men då är de å andra sidan fler som kör Volvo i den här stan av någon anledning.

boenana
30 september 2009 · 77 Inlägg

jag är godvän med en man som exklusivt kör BMW..  o han e inte riktigt klok på vägarna, så ja, bmw förare e hänsynslösa.

Tom Darth Vader
30 september 2009 · 1 644 Inlägg

Jag tycker mig inte märka av någon skillnad, inte denna stad iaf. När det gäller att vara "Bättre" än andra i trafiken så tycker jag att förare av exklusivare modeller, oavsett märken har övertaget.

Vårdslöst buskörande kan jag inte dra ihop med BMW specifikt, kan bero på vänskapskrets med.

Braaaaap?
Mazda RX-7 FD3S "BRAAAAP" (1995)
Lozinmust "Unloaded"
30 september 2009 · 1 557 Inlägg

boenana skrev:
jag är godvän med en man som exklusivt kör BMW..  o han e inte riktigt klok på vägarna, så ja, bmw förare e hänsynslösa.

Men jag känner en kille som kör en Fiat Ritmo från -78 och han kör som en dum tokjävel, alltså är alla Fiat-förare helt absurt hänsynslösa! Jag hoppas att du var lika seriös med ditt inlägg som jag var med mitt, eller drar du alla över en och samma kam? Dömer böcker efter deras omslag etc?

"When innovation meets passion!"
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang