Låst in nycklarna

emilwenliden
3 oktober 2009 · 44 Inlägg

jag har låst in nycklarna i min volvo 855, hur F-A-N får jag upp dörren utan att behöva ringa assistans kåren och bli rånad?

dahboy
3 oktober 2009 · 1 002 Inlägg

Knacka en ruta..

...
Mr_EmCom Med.lem
3 oktober 2009 · 3 759 Inlägg

Du plockar fram extranyckeln.

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
aakesson
3 oktober 2009 · 812 Inlägg

vill du inte kontakta någon som kan öppna dörren åt dig så återstår det bara att ta sönder en ruta

Senast redigerat av aakesson (3 oktober 2009)

Mr_steff
3 oktober 2009 · 130 Inlägg

som assistanskåren bänd ut rutbågen å öppna dörren

Volvo 944 (1992)
paradyne Green Street Elite
3 oktober 2009 · 676 Inlägg

hmm morsan lyckades göra så i våran v70n då ringde jag närmsta glasmästar/Låsmästarn så kom han o öppna ^^ gick på 300 spänn smile skit smidigt o bra ^^ vet dock inte om dom brukar ha sådana verktyg vanligtvis men han hade ett set liggandes smile

Frrla
3 oktober 2009 · 320 Inlägg

finns mycket man kan göra. men det bästa är nog att ringa assistanskåren/glasmästare/granne så de får öppna den utan skador på bilen. lär bli billigast med tanke på vad alla skador kan komma att kosta.

Senast redigerat av Frrla (3 oktober 2009)

Bmw Ownz
Volvo 244 GLE "Rö-än" (1984)
Volvo 240 GLT "E45an" (1984)
_2Furious_ Drifting Streetrace
3 oktober 2009 · 225 Inlägg

leta upp nån snorunge;) eller försök me någon naj-tråd och försök lirka på nått sätt!

Mvh
Pete
----------------------------------------
Drifting Streetrace Billjud
caromania Forummoderator
3 oktober 2009 · 9 296 Inlägg

Börja med att koppla ur tutan (om man kommer åt den underifrån) om bilen har sensor i kupen, annars kanske larmet går när du river med najtråd i karmen.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Lasse Amatör
3 oktober 2009 · 193 Inlägg

kör in nått skojj mellan dörren och chassit och dra upp låspinnen eller handtaget... Typ så gjorde nån bogserare när de skulle bogsera bort grannens bil ^^

Audi TT 225 "Quattro" (2000)
jonnyk85
3 oktober 2009 · 58 Inlägg

brukar gå att köra ner en hårdare järntråd som du böjt till i ena ändan,du trycker bara ner den mellan rutan och listen på dörren.Funkar då på volvo 240 och 740

ChristerGustafson
4 oktober 2009 · 260 Inlägg

Har en PDF-fil hemma på datorn hur man kommer in i bilar.
Tror jag kommer hem imorgon.
Du kan PM mig i morgon om du inte har kommit in i bilen.
Tror filen skall ligga på någon torrent, det är sekuritas eller falks beskrivning.

Nu en Audi A4 -96
jes
4 oktober 2009 · 582 Inlägg

hur kan man låsa in nycklarna i bilen förstår inte hur det går till.man låser ju bilen utifrån med nyckel/dosa .vadå satt du i bilen och låste samtidigt som du hoppade ut genom fönstret med rutan på väg upp i auto läget?

hej
THEBADGUY Gorgilus addictus
4 oktober 2009 · 4 737 Inlägg

jes skrev:
hur kan man låsa in nycklarna i bilen förstår inte hur det går till.man låser ju bilen utifrån med nyckel/dosa .vadå satt du i bilen och låste samtidigt som du hoppade ut genom fönstret med rutan på väg upp i auto läget?

Bilar kan gå i baklås.
Hänt flertalet gånger på jobbet... tongue

Senast redigerat av THEBADGUY (4 oktober 2009)

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
Xoff Volvo tönt... =)
4 oktober 2009 · 2 344 Inlägg

har inte 850 också förreglat låsläge? isåfall går det inte låsa upp bilen igenom att varken dra upp pinnen eller öppna dörrhandtaget innifrån, bara för att det just inte skall vara så enkelt att ta sig in i bilen... det har iaf V70G

Volvo V70 T5 "Ajoli - Den odödliga" (1997)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
4 oktober 2009 · 13 749 Inlägg

Xoff skrev:
har inte 850 också förreglat låsläge? isåfall går det inte låsa upp bilen igenom att varken dra upp pinnen eller öppna dörrhandtaget innifrån, bara för att det just inte skall vara så enkelt att ta sig in i bilen... det har iaf V70G

det är olika har så på min nya 854:a men långt ifrån alla har det vanligare att det ej är blockerat låsläge på dom

men det hör man när man låser om det klickar till efter man låst

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
ChristerGustafson
5 oktober 2009 · 260 Inlägg
Nu en Audi A4 -96
wayfinder
5 oktober 2009 · 214 Inlägg

en kofot knäck sönder dörren wolla ett annart alternativ låt en stor truck lifta bilen direkt till skroten

jes
6 oktober 2009 · 582 Inlägg

ChristerGustafson skrev:
http://www.youtube.com/watch?v=sDcqkj1nCek
http://www.youtube.com/watch?v=U_7a1Ci1 … re=channel

det där funkar nog bara på amerikanskt SKIT.deras sviktande kvalite på bilarna är skrämmande fyyfan dom är ju sämst.hur fan kan man tycka att amerikanska bilar har bra kvalite.jag har alltid hatat amerikanska bilar och kommer alltid att hata dom.jag blir fan förbannad när jag ser en amerikansk bil.hur någon kan vara så urbota dum i huvet att köpa skiten!!!näe i Tyskland där bygger man bilar .även sverige och japan bygger trevliga vagnar

Senast redigerat av jes (6 oktober 2009)

hej
volvo855t5r
6 oktober 2009 · 217 Inlägg

Er bilen gammel, kan du forsøke med en annen 850 nøkkel, går noen ganger å låse opp andre biler med feil nøkkel, vis låsen er litt slitt

edit skrive feil

Senast redigerat av volvo855t5r (6 oktober 2009)

Volkswagen Tiguan "R-line" (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang