Bilen vill fortfarande inte starta. Kollat säkringar, relän osv. Provade att byta relän med polarens s13 men det hjälpte icke.
Jag har bränsletryck men spridarna vill inte "starta"? Styrboxen lyser grönt & rött vilket indikerar att ngt är fel.
Men vad kan vara orsaken till att spridarna inte startar? Förresten jag prövade även ett annat relä som ligger vid luftfiltret och det hjälpte inte heller.
Bilen vill fortfarande inte starta. Kollat säkringar, relän osv. Provade att byta relän med polarens s13 men det hjälpte icke.
Jag har bränsletryck men spridarna vill inte "starta"? Styrboxen lyser grönt & rött vilket indikerar att ngt är fel.
Men vad kan vara orsaken till att spridarna inte startar? Förresten jag prövade även ett annat relä som ligger vid luftfiltret och det hjälpte inte heller.
HJÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLP!
MVH!
fan va drygt, lider med dig trodde du fått ihop det igår när det kom en röd bil på bredställ på p18 men det var inte du
HJÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLP!
MVH!
fan va drygt, lider med dig trodde du fått ihop det igår när det kom en röd bil på bredställ på p18 men det var inte du
Okej, hehe nä det var nog min morsans omega du såg
Skall iväg och försöka hitta felet senare idag, hoppas fan jag hittar det, isf ställs bilen på så ses vi på p18 ;D
HJÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLP!
MVH!
Okej, hehe nä det var nog min morsans omega du såg
Skall iväg och försöka hitta felet senare idag, hoppas fan jag hittar det, isf ställs bilen på så ses vi på p18 ;D
HJÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLP!
MVH!
du har inte funderat på om de är styrboxen de är fel på ?
HJÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLP!
MVH!
du har inte funderat på om de är styrboxen de är fel på ?
Visst har jag de men prövar allt annat först och hjälper inget så lämnas bilen iväg på felsök!!
Göra rent spridarna ordentligt, sen ta bort pluskabeln från batteriet i 30sek men låt minus ligga kvar, då nollställer du databoxen.. se om det hjälper! kan funka eftersom de bara e spridarna som behöver hoppa igång!.. De ska nog gå bra
Göra rent spridarna ordentligt, sen ta bort pluskabeln från batteriet i 30sek men låt minus ligga kvar, då nollställer du databoxen.. se om det hjälper! kan funka eftersom de bara e spridarna som behöver hoppa igång!.. De ska nog gå bra
Okej, får pröva mig fram med allt.
Blir troligtvis att få upp den på ett släp å få bort till ngn verkstad för felsök.
Har du kollat kammrem? Har du kollat så insugskammen eller avgaskammen ligger rätt? Hade problemet med min efter motorbytet att min avgaskam på insuget satt lite fel.. Sen hoppa han igång!
Dock startar inte min nu heller, men tror det bara är kammremmen som har hoppat lite, ska kolla det nästa gång jag är i garaget, vilket inte blir på ett tag då jag jobbar söndag-söndag och sen förmodligen efter det, hehe
Har du kollat kammrem? Har du kollat så insugskammen eller avgaskammen ligger rätt? Hade problemet med min efter motorbytet att min avgaskam på insuget satt lite fel.. Sen hoppa han igång!
Dock startar inte min nu heller, men tror det bara är kammremmen som har hoppat lite, ska kolla det nästa gång jag är i garaget, vilket inte blir på ett tag då jag jobbar söndag-söndag och sen förmodligen efter det, hehe
Inget av detta kan ha hänt då jag inte haft loss ngt av detta.
Tack för tipset iaf, tänkte kolla över allt på måndag, hittar vi inga fel så lämnas bilen iväg på verkstad.
Jag tycker inte att du ska lämna den till en verkstad, utan till någon som verkligen kan s13 istället!
Kan du inte prova med polarens box?
Har du kommit åt någon jord kabel eller det kanske e en kabel som sitter löst.
Har du gnista??
Sitter kontakten till CAS:en ordentligt??
M.V.H Barne
Okej, true true. Vet inte om jag vågar mixtra med hans bil ifall om ngt händer, men kan alltid kolla, spelar ingen roll ang siffror osv på boxen?
Gnista har jag, cas'en är rätt inställd och sitter fast samt kontakten. Har prövat att dra ur och smörja upp stiften på alla kontakter men det hjälper inte.
Tänkte pröva att dra om jordkablarna imorgon, alltså nya jordpunkter. Kan ha hänt ngt sådant, hände med min gamla golf ett flertal gånger att man var tvungen att göra det.