2143
Sök

Nissan 200sx s13 den GROENE [Projekt 2011-2012 startat]

Gotlänning på drift.. Konstant!
1 325 Inlägg
18 juni 2010
Trådstartare
NOOX skrev:
buskille wink

FNISS ;D

Sparrdvärgar monteras i helgen sen jäklar skall det hängas!!!!!

1 325 Inlägg
21 juli 2010
Trådstartare
Länge sen jag skrev här ^^

Har inte hänt så mkt med bilen då jag jobbar så in helsike.
Men min shortshift har pajjat så en ny är påväg hem.

Pratat lite lätt med PBZ om spons och dom är intresserade iaf, mkt sega på att svara bara.

Juste, så köpte jag precis vinterbil som jag hämtar på Fredag.
Skall rugga ner ytan på lacken och rolla den i samma gröna nyans som min s13 ^^

http://data.fuskbugg.se/skalman01/1061902424.jpg

Så fort volvon är omlackad och besiktad så kommer 200an att ställas av, den vevlagerknackar när bilen är kall, men bara när den är kall, har bilen varit igång i några sekunder så försvinner det sen :S
Förklaring?

Mvh

Jlmmy
21 juli 2010
Siken räser wink
Är du säker på att det är vevlagerknack då?

Så det inte är dom hydraliska lyftarna, lyssna vid ventilkåpan och se?
Om det nu skulle vara dom så är det ju bara att lossa kammarna och lyft ur dom och tvätta dom och se om det fungerar! smile

Vad kör du med för olja? "viskositet"

ha d

<3 Japs
680 Inlägg
21 juli 2010
Fick du ge för en sådan sportbil? ;D

Kärlek växer inte på träd, den tillverkas i Japan

1 325 Inlägg
21 juli 2010
Trådstartare
Jlmmy skrev:
Siken räser wink
Är du säker på att det är vevlagerknack då?

Så det inte är dom hydraliska lyftarna, lyssna vid ventilkåpan och se?
Om det nu skulle vara dom så är det ju bara att lossa kammarna och lyft ur dom och tvätta dom och se om det fungerar! smile

Vad kör du med för olja? "viskositet"

ha d

Låter precis som vevlagerknack men är det lagerknack skall inte ljudet försvinna egentligen tongue
Nog bara jag som är lite för rädd för lager ras, har faktiskt tänkt pröva att göra det ett tag men jag får aldrig någon tid över till de.

Får bli när slövon är besiktad och redo.
Jag kör med Mobil1 olja, 10/40 tror jag det är, det som skall vara till dessa motorer.

Tack för tipset du wink

Arcangelus skrev:
Fick du ge för en sådan sportbil? ;D

Hela 1000:- ^^
Inga fel på den, funkar prima och är knappt ngn rost, bara i resvervhjulsbaljan.

Skall besikta den så fort jag gjort den klar med lack och det andra som skall göras ^^

Mvh

<3 Japs
680 Inlägg
21 juli 2010
Shit...billigt. Ska med köpa vinterbil snart, vill inte lägga mer än 4-5000 typ. Några tips på bra bilar man kan köpa för en billig bil?

Kärlek växer inte på träd, den tillverkas i Japan

1 325 Inlägg
21 juli 2010
Trådstartare
Arcangelus skrev:
Shit...billigt. Ska med köpa vinterbil snart, vill inte lägga mer än 4-5000 typ. Några tips på bra bilar man kan köpa för en billig bil?

Gamla volvo bilar är mkt bra bilar att ha på vintern tkr jag iaf, även sierra och dom är inte dyra ^^

Mvh

1 325 Inlägg
5 augusti 2010
Trådstartare
Snart drar vi igång med tråden igen, har haft mkt planer på att sälja bilen men efter ett motorhaveri idag så har jag bestämt mig för att behålla henne ett tag framöver iaf.

Bygga färdigt den till att börja med, sen får vi se vart världen bär oss smile

Återkommer om några veckor i tråden med mer info.

Mvh

Hjultomte
1 500 Inlägg
5 augusti 2010
LINGSTROM skrev:
Snart drar vi igång med tråden igen, har haft mkt planer på att sälja bilen men efter ett motorhaveri idag så har jag bestämt mig för att behålla henne ett tag framöver iaf.

Mvh

Just the way i did big_smile lager ras?? smile o vadå om några veckor? hur ser ditt recept ut din jäkel?? big_smile

Min bil går inte för sakta. Bara inte snabbt nog!!!

1 325 Inlägg
5 augusti 2010
Trådstartare
TooS skrev:
LINGSTROM skrev:

Mvh

Just the way i did big_smile lager ras?? smile o vadå om några veckor? hur ser ditt recept ut din jäkel?? big_smile

Nä inget lagerras, troligtvis turbo ras.
Skall börja riva henne imorgon så får vi se vad som skett med bilen.
Either way så kommer jag sikta mig in på att få bilen stum i chassit och att motorn skall skrämmas upp till säsong 2011.
Dvs att nya bussningar där det behövs för att få bilen stum, framförallt i bakvagnen.
Sen ett par "nya" dämpare, möjligtvis coilovers eller ställbara koni.

Steg3 trim och en sitta still stol.
Ultimat bil i mina ögon.
Utseende mässigt kommer inte hända så mkt, nån dekal kanske och så möjligtvis att fälgarna får sig en annan färg.

Återkommer med mer info när allt är spikat och när jag vet vad som skett med bilen.

Mvh
Senast redigerat av LINGSTROM (6 augusti 2010)

1 325 Inlägg
6 augusti 2010
Trådstartare
Bilen är nu bogserad till Scooter Service.
Kollade om det var vatten i kylaren, det såg väldigt snålt ut så jag började hälla i vatten, efter några sekunder rinner allt ut från undre slangen...
Slangen har spruckit, ingen mindre spricka heller, 15-20cm lång yikes
Köpa ny slang på macken och byta den ikv och hoppas att ingen hänt med motorn.

Förresten, jag tänkte nu spräcka mitt löfte och berätta mina planer inför säsong 2011.

Skall införskaffa den "gamla" fronten från s13 med läppen och kasta på bakbreddare på 30mm och ett par andra fälgar.
Bilen kommer att lackeras om i vinter, har inte bestämt om den skall få förbli grön eller om annan färg åker på'n.
Motorn skall få steg3 trim och den skall rivas för att kolla hur allt ser ut och byta ut slitage delar.

Vad tror ni?
Och såklart blire AGA eller så blire en vettig diff.

Mvh

Hjultomte
1 500 Inlägg
6 augusti 2010
va ska du ha för dina vita?? ^^

O tror fasiken receptet låter fint big_smile
Senast redigerat av TooS (6 augusti 2010)

Min bil går inte för sakta. Bara inte snabbt nog!!!

873 Inlägg
6 augusti 2010
har gammla fronten om du är intresserad , ta det över pm isåfall pluss kanske steg 3 mm . sorry för ot i din fina tråd smile

mitt nissan 200sx projekttråd www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=177432

1 325 Inlägg
6 augusti 2010
Trådstartare
TooS skrev:
va ska du ha för dina vita?? ^^

O tror fasiken receptet låter fint big_smile

Det vet jag inte riktigt ännu, ännu inte spikat allt än men återkommer med pris till dig isf. wink

NOOX skrev:
har gammla fronten om du är intresserad , ta det över pm isåfall pluss kanske steg 3 mm . sorry för ot i din fina tråd smile

Intressant smile
PMar wink

Mvh

1 325 Inlägg
7 augusti 2010
Trådstartare
Kollade på kylslangen idag när jag skulle köpa en ny och fick se att det är någon som skärt sönder slangen, dvs den har inte spruckit utan någon har saboterat och ställt till det ordentligt för mig.

Iaf, bytte slangen idag och fyllde kylaren med vatten/glykol och precis innan start får jag se att det läcker vid vattenpumpen....
troligtvis har pumpen skärt ihop pga att den gått torrt.
Ledig på Tisdag och onsdag så då skall det rivas ordentligt.

Återkommer med update!!!

Mvh

R1 driver!
5 128 Inlägg
7 augusti 2010
Surt som fan när folk inte kan hålla fingrarna i styr bara för dom själva inte har råd och motivation till att köpa och bygga sin egen bil!

1 325 Inlägg
7 augusti 2010
Trådstartare
_DamnIt skrev:
Surt som fan när folk inte kan hålla fingrarna i styr bara för dom själva inte har råd och motivation till att köpa och bygga sin egen bil!

Yes, it sucks donkey ass!!!

Blir att bygga någon sorts plåt lr liknande och sätta under motorn för att slippa att detta händer igen eller vrål sänka bilen så dom inte kommer under. wink
Senast redigerat av LINGSTROM (7 augusti 2010)

R1 driver!
5 128 Inlägg
7 augusti 2010
LINGSTROM skrev:
_DamnIt skrev:

Blir att bygga någon sorts plåt lr liknande och sätta under motorn för att slippa att detta händer igen eller vrål sänka bilen så dom inte kommer under. wink

Eller så sitter du bredvid bilen med stora köttyxan och hugger armarna av personen/personerna som är så korkade och gör det? smile

1 325 Inlägg
7 augusti 2010
Trådstartare
_DamnIt skrev:
LINGSTROM skrev:
_DamnIt skrev:

Eller så sitter du bredvid bilen med stora köttyxan och hugger armarna av personen/personerna som är så korkade och gör det? smile

Eller de wink

1 325 Inlägg
10 augusti 2010
Trådstartare
Vattenpumpen är nu bytt och allt funkar prima so far iaf.
Skall dock ta och tillverka något som blockerar att kunna förstöra något underifrån till motorutrymmet.

Snart skall bilen iväg på däckbyte av både fram och bakdäck samt 4vagsinställning.
Fixar i ordning resten av det som skall fixas i vinter, sen säljs hon för att göra plats för annat.

Mvh
Senast redigerat av LINGSTROM (10 augusti 2010)

Sök