Förbud mot dubbar i Stockholm

TLO
10 maj 2010 · 1 062 Inlägg

Som ett brev på posten:

http://www.dn.se/sthlm/mp-vill-forbjuda … -1.1091699

Vad otippat att Kommunisterna nu vill ta hela Stockholm ifrån oss........precis detta som var väntat, och nästa steg är Hela Sverige, för vi är ju hela planetens "miljösamvete"!

Se till att dessa odemokratiska as till politiker åker ur varenda beslutsfattande organ som finns i höst!!!!!

"You Go, we go!"
CarpeDiem German Engineering
10 maj 2010 · 9 082 Inlägg

TLO skrev:
Som ett brev på posten:

http://www.dn.se/sthlm/mp-vill-forbjuda … -1.1091699

Vad otippat att Kommunisterna nu vill ta hela Stockholm ifrån oss........precis detta som var väntat, och nästa steg är Hela Sverige, för vi är ju hela planetens "miljösamvete"!

Se till att dessa odemokratiska as till politiker åker ur varenda beslutsfattande organ som finns i höst!!!!!

Fyfan, inte helt klokt ju!

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
10 maj 2010 · 5 650 Inlägg

CarpeDiem skrev:

TLO skrev:
Som ett brev på posten:

http://www.dn.se/sthlm/mp-vill-forbjuda … -1.1091699

Vad otippat att Kommunisterna nu vill ta hela Stockholm ifrån oss........precis detta som var väntat, och nästa steg är Hela Sverige, för vi är ju hela planetens "miljösamvete"!

Se till att dessa odemokratiska as till politiker åker ur varenda beslutsfattande organ som finns i höst!!!!!

Fyfan, inte helt klokt ju!

haha och de roliga va att de nämnde på nyheterna idag att de gjorde ingen skillnad utan dubbdäcken då bromsarna gjorde ifrån sig samma farliga partiklar. så ska de snart börjar förbjuda bromsar med då?

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
mazda_323_F
10 maj 2010 · 10 Inlägg

TLO skrev:

alseryd skrev:

camaro67 skrev:

Inte på snö. Då har det inte någon som helst betydelse. Däremot om de skulle vara en isfläck så är är dubben säkrare. Har du åkt av vägen så har du åkt för fort helt enkelt.

Stämmer helt riktigt med vad du säger. Om ett fruntimmer klarar av att köra dubbfritt i norrland så tycker man ju att andra ska kunna hantera en bil efter vägen. Annars får dom nog ta om halkörningen.
Mvh Eva

Tyvärr är det ju så att i Stockholm har vi just sällan några snömängder utan mest frost och isbeläggningar pga att de saltar sönder varenda väg så fort det kommer två snöflingor. O så fort solen går i moln fryser denna saltsörja och blr----IS!

Så är det någonstans vi behöver dubb så är det i storstadsregionerna.

va i stockholm efter ett av vinterns värsta snöoväder. de ända bilar som kom uppför alla jävla backar va de med dubb.

Länge leve dubben.
men nu får man inte bromsa heller. det sliter på miljön det med.

tur man bor i dalarna

Selleen
11 maj 2010 · 360 Inlägg

MrEricsson skrev:

CarpeDiem skrev:

TLO skrev:
Som ett brev på posten:

http://www.dn.se/sthlm/mp-vill-forbjuda … -1.1091699

Vad otippat att Kommunisterna nu vill ta hela Stockholm ifrån oss........precis detta som var väntat, och nästa steg är Hela Sverige, för vi är ju hela planetens "miljösamvete"!

Se till att dessa odemokratiska as till politiker åker ur varenda beslutsfattande organ som finns i höst!!!!!

Fyfan, inte helt klokt ju!

haha och de roliga va att de nämnde på nyheterna idag att de gjorde ingen skillnad utan dubbdäcken då bromsarna gjorde ifrån sig samma farliga partiklar. så ska de snart börjar förbjuda bromsar med då?

Skulle tyvärr inte ens lyfta på ögonbrynen om det blev så smile Allt för miljön!!

Nissan Skyline R33 GTS-T "Drifting" (1994)
IceEyes Varningar: För många..
11 maj 2010 · 2 552 Inlägg

Patetiskt. Ytterligare en "reta-upp-folket-kampanj" från Mp:s sida roll

Jag hoppas verkligen att den här miljöhysterin torkar ut och självdör inom en snar framtid.

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
Slash Saabifierad
11 maj 2010 · 2 026 Inlägg

Testade här i vintras att köra med både dubbdäck och odubbat och jag måste säga att odubbade däck är som ett skämt, trots att jag hade antispinn så lyckades jag få spinn vid varje rödljus, det läskiga var när bilen letade grepp och spann åt sidan in mot trottoarkanten hmm Så fort man skulle parkera någonstans med 10 centimeter snö fastnade bilen (däcken var helt nya). Så gick jag över till dubbdäck och genast försvann allt detta. Dom som säger att det går utmärkt att köra i Stockholm utan dubbdäck kör inte många meter varje vinter.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang