3209
Sök

Volvo 745. 89A svajande lysen!

9 Inlägg
6 oktober 2009
Trådstartare
tjena! tänkte höra om de är nån som vet vad de kan vara för fel
på lyserna när dom först är starka sen blir dom svaga och så håller dom på hela tiden när man kör. hoppas att de är nån som vet!

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
6 oktober 2009
Prova göra rent kontakterna, plus jordplattan på innerskärmen.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

9 Inlägg
6 oktober 2009
Trådstartare
okej de ska jag prova. tack så mycke för tipset

511 Inlägg
6 oktober 2009
Hur har du med ström? låter som om att generatorn inte laddar riktigt att du får dålig ström?
va min första tanke,

Projekt, BMW 328 e46 Schmiedmann Black Edition
Projekt Fort Sierra med 9000TurboX

21 761 Inlägg
6 oktober 2009
Ja, en liten mätning av laddspänningen med multimeter är inte helt fel. Då är det ju enkelt att fortsätta felsökandet ifall det verkar vara något annat fel. smile

9 Inlägg
6 oktober 2009
Trådstartare
okej. men ström finns de så jag tycker vore konstigt att de kan vara de.
för fläkten håller på liadant :S

510 Inlägg
6 oktober 2009
Jordfel .. Som vanligt när elen spökar ;D Men var felet är får någon annan hitte

9 Inlägg
6 oktober 2009
Trådstartare
ja de finns ju en hel del där felet kan vara tongue

510 Inlägg
6 oktober 2009
Grimzo skrev:
ja de finns ju en hel del där felet kan vara tongue

men som sagt .. Det sitter en jordfläta från ventillocket till chassit bakom fördelarlocket .. Testa rengör bägga sidor så dom blir plåtrena .. (kanske flätan är av?), hjälper inte det har du en annan vanlig punkt på jordsladden som sitter fäst i batteriet som sedan går ner i ramen, höjd med grenröret .. Värt att kolla iaf, sitter med 10a på ventillock och chassie, och 12,13 i ramen roll

21 761 Inlägg
6 oktober 2009
Grimzo skrev:

Men har du mätt spänningen med multimeter? smile

9 Inlägg
6 oktober 2009
Trådstartare
okej jag får göra de, man får tacka så mycke för tipset och hoppas på att de blir bra tongue.

9 Inlägg
6 oktober 2009
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Grimzo skrev:

Men har du mätt spänningen med multimeter? smile

ne de har jag inte gjort, vet knappt va de är tongue hehe

21 761 Inlägg
6 oktober 2009
För att kunna göra en ordentlig felsökning så är en enkel multimeter ett bra mätredskap, den kostar inte skjortan men ger ändå tillräckligt exakta värden för att vara pålitlig. smile

9 Inlägg
6 oktober 2009
Trådstartare
Drönirettab skrev:
För att kunna göra en ordentlig felsökning så är en enkel multimeter ett bra mätredskap, den kostar inte skjortan men ger ändå tillräckligt exakta värden för att vara pålitlig. smile

okej. jag ska höra mig för lite om de är nån jag känner som har en sån. tack för tipset;P

4 001 Inlägg
6 oktober 2009
skulle tro att det är kolen i generatorn som är slut, min betedde sig precis likadant och när jag bytte kol så försvann problemet.

Det gick inte å mäta med en biltema-multimeter för pulserna var för korta för att den skulle reagera.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

9 Inlägg
6 oktober 2009
Trådstartare
kolvas skrev:
skulle tro att det är kolen i generatorn som är slut, min betedde sig precis likadant och när jag bytte kol så försvann problemet.

Det gick inte å mäta med en biltema-multimeter för pulserna var för korta för att den skulle reagera.

jag har kollat kolen och dom va som nya:S

4 001 Inlägg
6 oktober 2009
Grimzo skrev:
kolvas skrev:

dom kan se nya ut men det sitter ju en diodbrygga där också å det var den som gett upp på min.

skrev kolen eftersom dessa sitter ihop med diodbryggan

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

9 Inlägg
6 oktober 2009
Trådstartare
kolvas skrev:
Grimzo skrev:
kolvas skrev:

dom kan se nya ut men det sitter ju en diodbrygga där också å det var den som gett upp på min.

skrev kolen eftersom dessa sitter ihop med diodbryggan

okej. de blir ju en heldag imorgonoch kolla läget så då kan jag väl kolla där igen då big_smile hehe

Sök