Kolfiberdrapering - Att drapera någon del på bilen med kolfiber

davzan
15 januari 2010 · 141 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/104022/838510_gat74k.jpg
nästa del som skall läggas kolfiber på plattan skall fräsas ner i bagaget kolla in min sida så fattar ni nog typ

davzan
15 januari 2010 · 141 Inlägg

har nu lakt på kolfibern men det var piss svårt får se hur det blir när epoxyn kommer på fick skära med bladkniv på sina ställen men man kan ju hoppas de blir bra har en rätt cool plan med denna

Fellow
15 januari 2010 · 1 581 Inlägg

Ser bra ut de där! Du har lyckats med hålet där. Riktigt bra kapat o slipat:)
Nu längtar man till på måndag så man får fortsätta med sin egna kolfiberinredning:D

Studd
15 januari 2010 · 20 Inlägg

Ser riktigt nice ut davsan! Mitt råd, klarlacka upp ytan så får du ett bra uv skydd också. epoxyn gulnar gärna efter ett antal år annars... Plus att du får mer djup med lack... snyggt jobbat annars. smile

davzan
20 januari 2010 · 141 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/104022/842239_a1ox7s.jpg
så då var den ena på platts blev rätt bra kommer dock inte ihåg vilket håll styrspaken skall sitta på men altid retar det nån om den sitter fel

davzan
20 januari 2010 · 141 Inlägg

andra sidan blir nog klar i morgon!
har funderat lite på A stolparna men det kan nog lätt bli förmycket så de ser konstigt ut eller vad tror ni?
en annan het kandidat är ju en liten del av dörrklädseln de hadde nog varit ball

Vispen_
26 januari 2010 · 317 Inlägg

riktigt bra tutorial får jag säga! smile

Låg och slö....
Volkswagen Golf IV GTI "liquorice low" (1998)
Nissan 200sx s13 "the opposite" (1992)
davzan
26 januari 2010 · 141 Inlägg

nu är bägge sidorna färdiga kommer en bild snart blev faktiskt nöjd men när jag skulle knäppa dit den i -10grader så var inte clipsen så samarbets villiga men det fixade sig

Tangen_93
26 januari 2010 · 185 Inlägg

Hur gör man om man har en "plugg" som är gjord i glasfiber och vill göra en avgutning i kolfiber? Går det att göra samma som när man draperar?

Saab 900 2,5 "Elmia 2011" (1989)
Studd
26 januari 2010 · 20 Inlägg

Om du har en "plugg" redan så gör man en ny glasfiberform utan på den som man sedan plastar upp invändigt med kolfiber om man vill ha hela detaljen i kolfiber. Man vill ju inte ha en tung glasfiber detalj på bilen när det finns kolfiber...  big_smile

Fellow
27 januari 2010 · 1 581 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/92228/847529_8yuqu5.jpg
Var de så här ett handsfack skulle se ut?. Sista lagret laminering. Imorgon kväll blir det våtslip som bara den och klarlack på kvällen:)


https://www1.garaget.org/gallery/archive/92228/847531_ypuaoj.jpg
Kåpan där ratten sitter. Takkåpan för larmdosan. Kan ju inte bli bättre! Våtslip imorgon och klarlack på kvällen. Monteras fredag eftermiddag eller lördag/söndag med nya bilder.

MrJAM
27 januari 2010 · 1 464 Inlägg

Ser kanon ut. Allas arbete är imponerande.

Får man fråga hur många som får problem med passformen efteråt? Allt byggs ju på och det mesta kan ju bara bli 'så' mycket större för att funka sedan. Exempel på problem och lösningar eftersökes.

Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)
Fellow
27 januari 2010 · 1 581 Inlägg

MrJAM skrev:
Ser kanon ut. Allas arbete är imponerande.

Får man fråga hur många som får problem med passformen efteråt? Allt byggs ju på och det mesta kan ju bara bli 'så' mycket större för att funka sedan. Exempel på problem och lösningar eftersökes.

Tackar:) Jadu, jag kommer ha problem med rattkåpan men inte pga storleken. Den har blivit så pass styv och manvinklar o böjer in kåpan o som de ser ut får jag riva ut det mesta runtom där sen för att få tillbaka den på plats:P

jsonracing
27 januari 2010 · 95 Inlägg

var får jag tag i materialet som behövs? PM?

Ska man få lite stük på skiten får man riskera lite skrap
Studd
28 januari 2010 · 20 Inlägg

Ser riktigt bra ut Fellow, ska bli kul o se allt färdigt. Du ställer väl ut bilen på elmia? smile

Nafets86
28 januari 2010 · 821 Inlägg

jsonracing skrev:
var får jag tag i materialet som behövs? PM?

Om du läser i början av denna tråd så får du reda på allt du behöver!

Volvo V60 "Rebel Blå" (2013)
Fellow
28 januari 2010 · 1 581 Inlägg

Studd skrev:
Ser riktigt bra ut Fellow, ska bli kul o se allt färdigt. Du ställer väl ut bilen på elmia? smile

Tackar:) Mkt slip o klarlackande kvar men ska nog som sagt få det monterat de närmsta dagarna!
Näe det gör jag inte.. Blir aldrig klar med allt jag ska ha gjort och sen måste delar på bilen lackeras om pga skador innan jag vågar visa upp den:P

jsonracing
28 januari 2010 · 95 Inlägg

tack, Nu klarar jag mig iaf smile

Ska man få lite stük på skiten får man riskera lite skrap
davzan
29 januari 2010 · 141 Inlägg

märkt att kolfibern har släppt på motorkåpan någon som vet vad detta beror på var ganska noga med att rugga upp ytan innan jag la på kolfibern hur mycket bör man slipa innan? körde med 120 papper

criller Aktiv Medlem
29 januari 2010 · 1 303 Inlägg

davzan skrev:
märkt att kolfibern har släppt på motorkåpan någon som vet vad detta beror på var ganska noga med att rugga upp ytan innan jag la på kolfibern hur mycket bör man slipa innan? körde med 120 papper

Kan ha blivit luft i kanske?

Eller dåligt slipat..annars vet jag inte.

Mvh Christian
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang