Volvo 855 t5 - trimma å frächa upp

PatrikLundqvist
29 oktober 2009 · 130 Inlägg

jip skrev:

PatrikLundqvist skrev:
Ses ju när man ska sova big_smile

Exakt så resonerar jag också med min sambo, men hon håller inte med för fem öre. Ger henne lite lavetter och säger att jag älskar henne så är hon tyst några dygn lol

Var du sugen på LMM-huset?

haha äh dom får ju itne vara så känsliga wink
Hmm jo kanske. håller på jagar runt lite efter en om kanske kan ordna till ett lite billigare pris smile

PatrikLundqvist>,
E85 för miljöns skull.
Xoyz
30 oktober 2009 · 17 Inlägg

Skönt att de rullar på! Får nya garaget i helgen, så de blir att towa bilen dit å sätta igång..

BMW 535 Turbo "Tysken" (1988)
PatrikLundqvist
30 oktober 2009 · 130 Inlägg

30 okt -

Skönt med helg.
Funderar på att skippa alla jävla haloween partyn å vara i garaget istället.
Har fått tag på en motorlyft som jag ska få låna i slutet på nästa vecka.. Så till nästa helg kanske motorn åker ut. Har ju endel annat att göra också. Ska riva ur all inredning och lägga i fina R inredningen smile
Har även en ny matta liggandes, ska spola å tvätta så de blir fint sen!

Aja, bilder kommer förmoderligen senare.

Senast redigerat av PatrikLundqvist (30 oktober 2009)

PatrikLundqvist>,
E85 för miljöns skull.
pippz w.b garage
31 oktober 2009 · 12 Inlägg

varför linda du de med svart bandage? de blir skit fult när de blir varm..
-kanon annars (y) big_smile

Volvo 855R "xc85" (1997)
PatrikLundqvist
31 oktober 2009 · 130 Inlägg

pippz skrev:
varför linda du de med svart bandage? de blir skit fult när de blir varm..
-kanon annars (y) big_smile

Varför heter du jimmy?

PatrikLundqvist>,
E85 för miljöns skull.
jip
31 oktober 2009 · 272 Inlägg

lolbig_smilelollol

http://www.fartverket.se - Sveriges snabbaste myndighet!
_Fredrik
31 oktober 2009 · 2 788 Inlägg

Ser bra ut smile Downpipen blev ju hur jävla snygg som helst! Fortsätt i samma stil, lycka till med allt smile

Volkswagen Polo 9N3 "Polo-Yolo" (2005)
bbosse Mur&Kakel
1 november 2009 · 332 Inlägg

Ska följa denna trådsmile verkar intressant och ser riktigt bra ut!! kolla gärna min projekt tråd ocksåsmile

MVH

PatrikLundqvist
2 november 2009 · 130 Inlägg

1 nov-

Helgen har gått bra. Fick mer gjort än vad jag hade förväntat mig..
Har itne tid å skriva då jag ska te jobbet snart. Men lite bilder kommer!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/47050/794153_d31xhs.jpg
Nya el härvan !

https://www1.garaget.org/gallery/archive/47050/794154_6s9t6t.jpg
Fick tag i ett slutsteg med.. Inte för att jag vet om jag ska använda de haha. men .. "bra att ha" :p

https://www1.garaget.org/gallery/archive/47050/794155_ggfspv.jpg
En uppsättning tryckrör! 1 i Alu och 1 i rostfritt. Har kompletta tryckrör över motorn (de i rost fritt) om någon vill köpa. Passar dock K24an.. de i alu kan ja kapa till så de passar typ 19T. Aja annons kommer upp på Tpc!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/47050/794156_5patlc.jpg
Farsgubben ordna fram en lyft, fan va skönt att den är ur nu smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/47050/794157_0gka5d.jpg
ingen som behöver en rasad gt28 ?

Nu måste man jobba också, skulle fan ta ut semester så man kan skruva! haha

More to come...

Senast redigerat av PatrikLundqvist (2 november 2009)

PatrikLundqvist>,
E85 för miljöns skull.
Joas_86
2 november 2009 ·

Detta såg ju underbart ut !


Tänkte på turbon gt28 vad tror den pallar, vad är det som är fel på den ?

jip
2 november 2009 · 272 Inlägg

Vad ska du ha för den i alu? Byta mot LMM? smile

Varför införskaffade du dig ny kabelhärva förresten?

Senast redigerat av jip (2 november 2009)

http://www.fartverket.se - Sveriges snabbaste myndighet!
PatrikLundqvist
2 november 2009 · 130 Inlägg

jip skrev:
Vad ska du ha för den i alu? Byta mot LMM? smile

Varför införskaffade du dig ny kabelhärva förresten?

Hmm vetifan, måste fundera lite haha.
jo min andra härva var från en automat!! 201234st kablar som inte behövs, sen hade dom gjort skit många fula skarver på härvan. Smidigare att handla ny smile

PatrikLundqvist>,
E85 för miljöns skull.
jip
2 november 2009 · 272 Inlägg

Jaså har det suttit en gammal jänkelåda i den innan smile

http://www.fartverket.se - Sveriges snabbaste myndighet!
PatrikLundqvist
2 november 2009 · 130 Inlägg

2 November-
Någon som kanske har en bättre beggad 707 tryckplatta?

https://www1.garaget.org/gallery/archive/47050/794622_pgow7v.jpg
Var ner en snabbis idag efter jobbet. plockade bort lådan.. Konstaterade att jag måste inhandla annan tryckplatta plus lamell. Orginal pallar ju inte ett jota smile Bra att pengarna får rulla HAHA -.-

Aja, gör så mkt man orkar vill ha helg igen. Så man hinner göra lite!

PatrikLundqvist>,
E85 för miljöns skull.
Joas_86
2 november 2009 ·

Tråkigt att jag har min 707 tryckis i S4an wink

Tänkte höra, är det enkelt massvigt svänghjul du har eller ? Kolla på nordicaudi.com om du har en tryckplatta eller så smile




Mvh

Hammarslag Inläggskritiker
3 november 2009 · 990 Inlägg

Brukar kosta mer än det smakar men har du varken flickvänn, super inte knarkar inte, tjänar bra, bor hemma och brinner hejdlöst för bilar så trimma på, du verkar ju göra ett bra jobb för att inte ha mekat förut ?!
Själv hade ja turen o bli sponsrad med jobbet så slapp meka själv (saknar mekgarage + verktyg) även om ja gillar att meka o pilla, men kände inte riktigt för att chansa o riskera felmontering eller ras bara för att kunna meka själv.
Och vips 160,000kr senare på en bil som ja köpte för 53 tusen med 13tusen mil på mätaren blev en 515hk/607nm 6 växlad saab 9000 Aero. (motorn var byggd för 600hk men WG klarade inte hålla tätt över 1,8bar så blev "bara" 515hk)
Visst var det skoj men ja vet inte hur gammal du är men jag är snart 28år och ja nöjesåker inte bil på samma sätt som förr när man åkte runt runt runt.
Och visst var det skoj när man fick tummen upp av en dyr STI Subaru som var trimmad tex, eller när man chockade en 50åring som stekte bakom ratten på sin Mustang V8 (vet ej vad det var för modell, men var inga problem o köra ifrån han på motorvägen iaf.)

Men nu så har ja sålt bilen i delar, körde bara 250mil med den i trimmat tillstånd o den gick grymt o det var skoj att se småungarna med sina volvo 740is och ford sierraor glo ögonen ur sig när man kom med rakskuren låda och modell XL turbo som skrek efter mer luft än ett stryp offer.

Ja tröttnade på bilen efter alla småfel som avlöste varandra, vilket nog hör till alla bilar som är trimmade mer än 100% mot vad de lämnar ifrån fabrik orginal.

Så ta dig en funderare, är det värt pengarna? det är som sagt skoj o dra folk och man känner sig inte så lite kartig med 500hk under huven, speciellt i en sleeper.
Men summa sumarium, ångrar att ja trimmade en bil spec en svensson bil som saab. (dåligt värde)
Och du som har en 855 som inte är en äkta R heller, dvs värd mindre fundera lite till.

Jag må låta tjurig avund saabbög whatever, men bara ett tips.
Jag mår så mycket bättre nu när bilen är borta och man slipper lägga 5000kr i månaden på den konstant och inte få så mycket pengar över till annat.

Fast en trimmad 855a med 5ans vrål är svårslaget, köp en quaife diff isf så du får ner kraften i marken o lådan håller. (m56 håller väl grymt med quaife diff?)

Lycka till med ditt bygge, kommer bli jävligt grymt hoppas du slipper fel som avlöser varandra bara, det får en o tröttna till slut.
Att varjegång man gasade på hade man en liten sten på bröstet (vad kan paja nu?) fick aldrig nån direkt ro.

Ska följa bygget hur som helst, blir intressant! lycka till som sagt

// Saab anhängare som är sugen på en 855R eller V70R 04a smile

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed
PatrikLundqvist
3 november 2009 · 130 Inlägg

Långt inlägg dära smile
Har flickvänn lägenhet 3st crossar och min 855a. är 20 nu så.. fan måste ju leva livet. (medan man kan)
Bilar har alltid varit ett stort intresse då farsan alltid hållt på (antar att de är därifrån). Får vel se OM jag blir less på bilen eller inte det visar sig sen när jag får fram bilen ur garaget. Hade en saab 900 turbo förut som jag rasade 3 lådor på och den bilen va i storsett original med typ steg 1.. den blev jag less på. Men den va inte ens "trimmad" :p Haft 2 st volvos nu en 850 och en 855a kört utan några som helst problem smile
Sen när man har trimmat måste man ju inte ligga på 7k varv hela tiden med 2bar i ladd wink
Men ja. Kul med ditt långa inlägg. Kan som sagt inte svara på hur detta slutar, ännu.
Vi får la se helt enkelt! hoppas ju givetvis på att det ska gå bra

Mvh Patrik

PatrikLundqvist>,
E85 för miljöns skull.
Joas_86
3 november 2009 ·

Vad är det för predikan här inne på garaget ? Fan grannen är snart 70 år gammal och kör strippen körning fortfarande, så mot dina 28 år är ju ingenting ju ! wink


Ja Saab är ju inte hållbarste sakerna, kolla på mantorp på strippen lådor lådor lådor går sönder, tackar fan att man inte vill hålla på då ! big_smile


Så Patrik kör ditt race du håller på med ! Fixa du bara en rejäl diff till lådan så kommer du köra hur länge som helst, sedan om motor krånglar så finns jag eller många andra här inne på garaget som kan !

Det var mitt ord.......

D_Carlsson Bonntrimmare
3 november 2009 · 620 Inlägg

Joas_86 skrev:
, sedan om motor krånglar så finns jag eller många andra här inne på garaget som kan !

Det var mitt ord.......

Kan vadå köpa en ny motor till honom??? vad jag tror "hammarslag" försökte säga är att med mycket effekt följer mycket bekymmer finns ju mer saker som slits hårt förutom motorn när man kör trimmat.
Men orginal e för gubbjävlar:lol: så trimma på och bit i hop ifall det jävlas

MVH Daniel

Ingen minns tusen hk på pallbockar eller på ett papper för det är på gatan som respekten vinns! FiveStarRacing
Tack till
StreetPerformance
SpecialSvarv
Joas_86
3 november 2009 ·

D_Carlsson skrev:

Joas_86 skrev:
, sedan om motor krånglar så finns jag eller många andra här inne på garaget som kan !

Det var mitt ord.......

Kan vadå köpa en ny motor till honom??? vad jag tror "hammarslag" försökte säga är att med mycket effekt följer mycket bekymmer finns ju mer saker som slits hårt förutom motorn när man kör trimmat.
Men orginal e för gubbjävlar:lol: så trimma på och bit i hop ifall det jävlas

MVH Daniel

För att man har mkt effekt så behöver det inte krånga för mkt ? Rätt saker så ska det klaffa helt, visst misständningar och dyligt kan ju upp stå, men dagens teknik har blivigt mkt bättre mot det var för 15 år sedan !

Gubben har inte lite effekt närme än 900 hk på driven !



Mvh

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang