3485
Sök

740 med 98ans 940 motor. turbo.dog på motorvägen TILLBAKA!

237 Inlägg
15 oktober 2009
Trådstartare
Tja för en tid sen så skrev ja om min bil som bara dog..
ja har laddat batteri för att kolla och bilen startar... dock återstår ett problem..

Bilen hackar och går precis som det vore soppatorsk men soppa finns...
är det någon som kan ha någon ide..
bilen går ryckigt då jag ligger på jämn gas oavsätt växel och går mindre ryckigt dock inte bra på ladd.. varm som kall...

Volvoskadad
6 017 Inlägg
15 oktober 2009
Inte så att det är dåligt med soppa och tex förpumpen är dålig så huvudpumpen inte riktigt orkar dra ur det sista?

Jonas

237 Inlägg
15 oktober 2009
Trådstartare
Volvo_Mannen skrev:
Inte så att det är dåligt med soppa och tex förpumpen är dålig så huvudpumpen inte riktigt orkar dra ur det sista?

möjligheten finns.... men går ju endå ganska bra då ja kör på full gas.. men laddet vajjar då mellan 04.05 men de kan ju ha med soppan att göra då med...

Webbutvecklare
2 369 Inlägg
15 oktober 2009
LMM? Min Audi gick som om den hade dåligt med bränsle när min LMM gick åt helvete. Prova dra ur den och se om bilen går bättre. Vet inte om det funkar så med Volvosar, men Audin gick ju bättre utan LMM inkopplad eftersom jag antar att den går på några förinställda värden eller något. smile

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087

237 Inlägg
15 oktober 2009
Trådstartare
rickylicious skrev:
LMM? Min Audi gick som om den hade dåligt med bränsle när min LMM gick åt helvete. Prova dra ur den och se om bilen går bättre. Vet inte om det funkar så med Volvosar, men Audin gick ju bättre utan LMM inkopplad eftersom jag antar att den går på några förinställda värden eller något. smile

så ja ska dra ur kabeln så den inte kan ställa sina instälda värden och se om den funkar bättre helt enkelt...
de låter som något som faktist kan stämma då den börja efter ja skaffa ny turbo och mer luft va ett plus

Webbutvecklare
2 369 Inlägg
15 oktober 2009
Så gjorde jag på min Audi och bilen gick bättre utan LMM ikopplad, så jag köpte en ny LMM och sen gick bilen som den skulle igen. Är inte helt säker på att din bil går "rätt" utan LMM inkopplad dock. Vill minnas att drar du ur den på en 740 så går den väääldigt hackigt och konstigt så du kanske inte märker någon skillnad smile Men kan ju vara värt ett försök. Din motor är ju ändå lite nyare än en 740. Någon annan här kanske även kan svara på om din bil går bra utan LMM?
Har du även ett öppet luftfilter i så kan man ju ha otur att LMM slits mer (så var det i mitt fall troligtvis).
Lycka till smile

Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087

237 Inlägg
15 oktober 2009
Trådstartare
rickylicious skrev:
Så gjorde jag på min Audi och bilen gick bättre utan LMM ikopplad, så jag köpte en ny LMM och sen gick bilen som den skulle igen. Är inte helt säker på att din bil går "rätt" utan LMM inkopplad dock. Vill minnas att drar du ur den på en 740 så går den väääldigt hackigt och konstigt så du kanske inte märker någon skillnad smile Men kan ju vara värt ett försök. Din motor är ju ändå lite nyare än en 740. Någon annan här kanske även kan svara på om din bil går bra utan LMM?
Har du även ett öppet luftfilter i så kan man ju ha otur att LMM slits mer (så var det i mitt fall troligtvis).
Lycka till smile

jo ja har ju 98ans 940 motor i så frågan är hur 940 mår utan lmm big_smile... men ja tackar o ska ut och pröva de..får alltid hoppas på de lättaste..big_smile

Webbutvecklare
2 369 Inlägg
15 oktober 2009
Mina är ju -97:a så din motor är ju nyare än min smile
Jag frågade en kompis precis och han hade för sig att 940 inte alls går bra om du drar ut LMM. Så räkna inte med några underverk där... Min Audi går "bra" utan LMM. Dock så skickar den nog inte på så mycket bränsle som den gör när en fungerande LMM är ikopplad, men den går att köra i alla fall. Men på min kompis så lät det som att 940 inte alls går så bra. Om du känner någon annan som har en 940 så kan du ju prova att byta LMM. Är ju ganska lätt att skruva loss och prova.

237 Inlägg
15 oktober 2009
Trådstartare
rickylicious skrev:
Mina är ju -97:a så din motor är ju nyare än min smile
Jag frågade en kompis precis och han hade för sig att 940 inte alls går bra om du drar ut LMM. Så räkna inte med några underverk där... Min Audi går "bra" utan LMM. Dock så skickar den nog inte på så mycket bränsle som den gör när en fungerande LMM är ikopplad, men den går att köra i alla fall. Men på min kompis så lät det som att 940 inte alls går så bra. Om du känner någon annan som har en 940 så kan du ju prova att byta LMM. Är ju ganska lätt att skruva loss och prova.

haha tack va nyss ute o prova bilen gick inte alls haha big_smile den puttra sig fram som nån pensionär... men satt dit den o samma problem kvarstår ju dock :S.. såg att ALLA mina röda varningslampor sken lite.. inte lysande för varning utan sken lite som om de vore nå jordning... kan den möjligheten finnas att en jordning gör hela spelet???

1 004 Inlägg
15 oktober 2009
du sa att bilen bara dog underkörning? och konstaterade att batteriet var tomt? laddade det igen och den dog på samma sätt? då är fortfarande min fråga... genererar bilen spänning till batteriet? generator/jordning m.m?

"Det är ingen som kommer ihåg en fegis"

237 Inlägg
15 oktober 2009
Trådstartare
262turbo skrev:
du sa att bilen bara dog underkörning? och konstaterade att batteriet var tomt? laddade det igen och den dog på samma sätt? då är fortfarande min fråga... genererar bilen spänning till batteriet? generator/jordning m.m?

ja den laddar som den ska.. allt detta är kollat.. denna gång DÖR INTE bilen utan är fast i ett jädrans hackande hela tiden bara :S

Whatever :)
1 652 Inlägg
15 oktober 2009
hmm går den på alla cylindrar då? låter ju väldigt konstigt att den ska hacka på de sättet... ?

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser

2 Inlägg
15 oktober 2009
Låter nästan som att du ska kolla igenom din generator, kolbryggan i den kan vara slut. En polare hade de felet på sin 745:a de där med att motorn kan kan bluddra och ha sig för att elkomponenterna får på gränsen till för lite ström. Hans varningslampor glödde också likadant som du skrev att dina gjorde... Alltså ditt nya batteri håller på att ta slut eftersom generatorn inte laddar som den ska. De är vad jag tror iaf.
Lycka till!

237 Inlägg
15 oktober 2009
Trådstartare
R1hjulsdrift skrev:
Låter nästan som att du ska kolla igenom din generator, kolbryggan i den kan vara slut. En polare hade de felet på sin 745:a de där med att motorn kan kan bluddra och ha sig för att elkomponenterna får på gränsen till för lite ström. Hans varningslampor glödde också likadant som du skrev att dina gjorde... Alltså ditt nya batteri håller på att ta slut eftersom generatorn inte laddar som den ska. De är vad jag tror iaf.
Lycka till!

har kollat laddningen o den laddar som den ska.. dock aldrig kollat kolen.. blir o göra de i morgon o funkar de efter nya om dom är slut så tackar ja för hjälpen big_smile

Sök