Såååå äntligen är pickisen lackad.. nu återstår det bara att vattenslipa ner hela bilen med alla delar.. sen montera på dörrar skärmar med mer för motivlackeringen. Bilder kan ordnas om någon är intresserad...
Ser riktigt fint ut! Du mattar ner färgen, är det för att få fram djupet sen när det är dags för klarlack, eller är det för att motivlackeringen ska fästa bättre?
Ser riktigt fint ut! Du mattar ner färgen, är det för att få fram djupet sen när det är dags för klarlack, eller är det för att motivlackeringen ska fästa bättre?
Både och... får mer djup & man måste matta ner om man ska lägga motivlack. Sen två lager klarlack.. å sen vattenslipas igen & poleras.. (om då inte klarlacken blir riktigt bra så slipper man slipa igen å polera)
Kommer bli grym! hoppas du kör på något udda motiv
Tack du... jajo hoppas den kan bli lite udda... med skräcktema.. freddy, jason, myers med fler... Ska väl börja med motivlackningen i helgen om jag hinner matta ner bilen & motera skärmar, dörrar, baklem & huv.
Både och... får mer djup & man måste matta ner om man ska lägga motivlack. Sen två lager klarlack.. å sen vattenslipas igen & poleras.. (om då inte klarlacken blir riktigt bra så slipper man slipa igen å polera)
Kommer att bli kul och se hur det här löper Lycka till
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=198980 <--- Min projekt tråd
Bara för att jag inte är paranoid längre så betyder inte det att dom inte är ute efter mig.
Ur en lögnares mun kommer inga sanningar..
sprayade på halvblank på flaket ovanpå boddyn... för att slipa damm å skit som fasnade på den.
Sen så har jag hunnit sprayat halvblank inne i kupens bakvägg.. blev helt OK. Imonn ska ja upp å slipa klart det sista... sen blir det kanske börja montera dörrar, baklem, framskärmar... efter det så ska jag nog plocka fram airbrushen å kladda lite... ska nog börja med huven..
Kul med framsteg! Ska bli spännande att se motivlackeringen!
Tack du.. ja det ska bli spännande å lägga den med.... men tyvärr har ja inte motivlackerat på några månader nu.. så jag hoppas jag får in skilsen rätt så fort..
Kul med framsteg! Ska bli spännande att se motivlackeringen!
Tack du.. ja det ska bli spännande å lägga den med.... men tyvärr har ja inte motivlackerat på några månader nu.. så jag hoppas jag får in skilsen rätt så fort..
Om du har sprayat länge, så borde det ju komma ganska snabbt igen tycker man ju!