Det sitter brembo-ok original på Peugeot 406 V6 samt 607 V6, förmodligen kommer dessa från en sådan, ser så ut, men kan vara andra.
Vet inte om de sitter på 607 med våra kommer ifrån 406 v6 coupe 1997-04 (Fas2) tror inte att de sitter på de äldre fas1. Finns att köpa begagnade på bla. www.laga.se
Chansar på att han menar en som man behöver lyfta sj(manuell) sen automat är la sådan man har gasfjädrar som lyfter upp den som på de flesta nya bilarna
Chansar på att han menar en som man behöver lyfta sj(manuell) sen automat är la sådan man har gasfjädrar som lyfter upp den som på de flesta nya bilarna
Nej, det är en speciell huv som bara automat bilarna har som är lite upphöjd i mitten. Andra är nästan helt jämna.
Nej, det är en speciell huv som bara automat bilarna har som är lite upphöjd i mitten. Andra är nästan helt jämna.
Aaah okey det fixade jag sj på min
Stämmer bra. Det blir en glasfiber variant kanske även mer höjd än automat huven är original. Plus att det nog blir ett scoop @ t16. Så spjällen får bra med luft. Man ska dock tänka på att solen inte alltid skiner och att motorn inte gillar för mycket vatten.. Men det ska lösas när vi håller på med den biten.
Vet exakt hur ett t16 scoop ser ut stått precis bre vid en original ^^ Sjukt vackra! Men det borde ju funka med typ något drenerings hål, men då kanske motorn inte får all luft dock, hmmm... Men ni kommer nog på ngt smart!!
Inte för att vara sån men om ni pratar om hålet i huven på bilden så är de byggt för å släppa ut luft från motorrummet så är nog inte så optimalt å försöka få in friskluft där. Bättre å ta luft till motorn nånstans i fronten då
Inte för att vara sån men om ni pratar om hålet i huven på bilden så är de byggt för å släppa ut luft från motorrummet så är nog inte så optimalt å försöka få in friskluft där. Bättre å ta luft till motorn nånstans i fronten då
Sant, och man slipper vattnet motorn sitter ju ibak på T16 bilarna och får samt in sin luft där bak
Sant, och man slipper vattnet motorn sitter ju ibak på T16 bilarna och får samt in sin luft där bak
Jaha de var mer än jag visste men du ska ha motorn fram på din fast t16 huv? fint å ha sånt där utsläpp i huven iaf så man får ut massa varmluft
Jaha de var mer än jag visste men du ska ha motorn fram på din fast t16 huv? fint å ha sånt där utsläpp i huven iaf så man får ut massa varmluft
Jag ska nog inte ha det på min, sen vet jag inte med han hära haha
Gött med lägesuppdatering. 205 GTI är det snyggaste Peugeoten, enligt mig, och du gör jobbet grundligt (vilket är precis vad jag gillar). Så naturligtvis kommer jag fortsätta följa projektet. Den som väntar på nåt gott han kan gott vänta.
Gött med lägesuppdatering. 205 GTI är det snyggaste Peugeoten, enligt mig, och du gör jobbet grundligt (vilket är precis vad jag gillar). Så naturligtvis kommer jag fortsätta följa projektet. Den som väntar på nåt gott han kan gott vänta.
Alla bilar har sina för och nackdelar. 205an är en trevlig bil som kan bli ännu bättre! Kan ju säga att jag träffar mina gamla lärare ibland som frågar hur det går med peugeoten. Dom ska få en rejäl åktur sen när bygget är klart!