2818
Sök

Peugeot

Rally Mupp
300 Inlägg
3 april 2011
#141
Vart köpte du brembo oken?
Snyggt jobbat annars. Kikar i tråden lite då och då och blir lika "impad" varje gång.

Dubbla Webrar är ljuv musik i mina öron!!
Projekttråd! http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 69&p=1

33 Inlägg
3 april 2011
#142
Det sitter brembo-ok original på Peugeot 406 V6 samt 607 V6, förmodligen kommer dessa från en sådan, ser så ut, men kan vara andra.

"Fuck, inte dom igen!"- Polly 2 år

Rally Mupp
300 Inlägg
3 april 2011
#143
Tobbi3 skrev:
Ludecris skrev:
Det sitter brembo-ok original på Peugeot 406 V6 samt 607 V6, förmodligen kommer dessa från en sådan, ser så ut, men kan vara andra.

Vet inte om de sitter på 607 med våra kommer ifrån 406 v6 coupe 1997-04 (Fas2) tror inte att de sitter på de äldre fas1. Finns att köpa begagnade på bla. www.laga.se smile

Mvh

Okej, tack tack!

Dubbla Webrar är ljuv musik i mina öron!!
Projekttråd! http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 69&p=1

33 Inlägg
3 april 2011
#144
Nävisstfan, det sitter nog Lucas på dom.

"Fuck, inte dom igen!"- Polly 2 år

149 Inlägg
8 april 2011
#145
Mycket sjukt arbete tongue på de bra hållet då såklart big_smile

Sm Mästare I Experienced 2007
Medlem i TEAM LJUDBYGGAREN, kallas för Prao`N

42 Inlägg
29 maj 2011
#146
Har varit tyst här ett tag nu smile Går det nå framåt? Vill se motorbygge!


Osponsrad
1 631 Inlägg
3 juni 2011
#147
Vad är skillnaden på automat och manuell huv ??

Roger Rodas 19751031 - 20131130. (Han dog samtidigt som PW)

536 Inlägg
3 juni 2011
#148
BudgetDunkaren skrev:
Vad är skillnaden på automat och manuell huv ??

Chansar på att han menar en som man behöver lyfta sj(manuell) sen automat är la sådan man har gasfjädrar som lyfter upp den som på de flesta nya bilarna smile

42 Inlägg
3 juni 2011
#149
Kalle_Finnen skrev:
BudgetDunkaren skrev:
Vad är skillnaden på automat och manuell huv ??

Chansar på att han menar en som man behöver lyfta sj(manuell) sen automat är la sådan man har gasfjädrar som lyfter upp den som på de flesta nya bilarna smile

Nej, det är en speciell huv som bara automat bilarna har som är lite upphöjd i mitten. Andra är nästan helt jämna.


536 Inlägg
3 juni 2011
#150
TomasHogback skrev:
Kalle_Finnen skrev:
BudgetDunkaren skrev:
Vad är skillnaden på automat och manuell huv ??

Chansar på att han menar en som man behöver lyfta sj(manuell) sen automat är la sådan man har gasfjädrar som lyfter upp den som på de flesta nya bilarna smile

Nej, det är en speciell huv som bara automat bilarna har som är lite upphöjd i mitten. Andra är nästan helt jämna.

Aaah okey smile det fixade jag sj på min tongue

536 Inlägg
7 juni 2011
#151
Tobbi3 skrev:
Kalle_Finnen skrev:
TomasHogback skrev:

Nej, det är en speciell huv som bara automat bilarna har som är lite upphöjd i mitten. Andra är nästan helt jämna.

Aaah okey smile det fixade jag sj på min tongue

Stämmer bra. Det blir en glasfiber variant kanske även mer höjd än automat huven är original. Plus att det nog blir ett scoop @ t16. Så spjällen får bra med luft. Man ska dock tänka på att solen inte alltid skiner och att motorn inte gillar för mycket vatten.. Men det ska lösas när vi håller på med den biten.

http://www.wspr-racing.com/rally/205t16new/car1.jpg

Mvh

Vet exakt hur ett t16 scoop ser ut tongue stått precis bre vid en original ^^ Sjukt vackra! big_smile
Men det borde ju funka med typ något drenerings hål, men då kanske motorn inte får all luft dock, hmmm... Men ni kommer nog på ngt smart!! big_smile

Burn rubber! not your soul..
538 Inlägg
7 juni 2011
#152
Inte för att vara sån men om ni pratar om hålet i huven på bilden så är de byggt för å släppa ut luft från motorrummet så är nog inte så optimalt å försöka få in friskluft där. Bättre å ta luft till motorn nånstans i fronten då smile


536 Inlägg
7 juni 2011
#153
_aero skrev:
Inte för att vara sån men om ni pratar om hålet i huven på bilden så är de byggt för å släppa ut luft från motorrummet så är nog inte så optimalt å försöka få in friskluft där. Bättre å ta luft till motorn nånstans i fronten då smile

Sant, och man slipper vattnet tongue motorn sitter ju ibak på T16 bilarna och får samt in sin luft där bak

Burn rubber! not your soul..
538 Inlägg
8 juni 2011
#154
Kalle_Finnen skrev:
_aero skrev:
Inte för att vara sån men om ni pratar om hålet i huven på bilden så är de byggt för å släppa ut luft från motorrummet så är nog inte så optimalt å försöka få in friskluft där. Bättre å ta luft till motorn nånstans i fronten då smile

Sant, och man slipper vattnet tongue motorn sitter ju ibak på T16 bilarna och får samt in sin luft där bak

Jaha de var mer än jag visste smile men du ska ha motorn fram på din fast t16 huv? fint å ha sånt där utsläpp i huven iaf så man får ut massa varmluft smile


536 Inlägg
8 juni 2011
#155
_aero skrev:
Kalle_Finnen skrev:
_aero skrev:
Inte för att vara sån men om ni pratar om hålet i huven på bilden så är de byggt för å släppa ut luft från motorrummet så är nog inte så optimalt å försöka få in friskluft där. Bättre å ta luft till motorn nånstans i fronten då smile

Sant, och man slipper vattnet tongue motorn sitter ju ibak på T16 bilarna och får samt in sin luft där bak

Jaha de var mer än jag visste smile men du ska ha motorn fram på din fast t16 huv? fint å ha sånt där utsläpp i huven iaf så man får ut massa varmluft smile

Jag ska nog inte ha det på min, sen vet jag inte med han hära tongue haha

175 Inlägg
20 augusti 2011
#156
jag skulle gå och lägga mig och kom in på detta projekt och har läst igenom hela! yikes detta ska följas!


Besserwisser
4 juni 2012
#157
Gött med lägesuppdatering. 205 GTI är det snyggaste Peugeoten, enligt mig, och du gör jobbet grundligt (vilket är precis vad jag gillar). Så naturligtvis kommer jag fortsätta följa projektet. Den som väntar på nåt gott han kan gott vänta. smile

155 Inlägg
4 juni 2012
Trådstartare
#158
Mannenmyten skrev:
Gött med lägesuppdatering. 205 GTI är det snyggaste Peugeoten, enligt mig, och du gör jobbet grundligt (vilket är precis vad jag gillar). Så naturligtvis kommer jag fortsätta följa projektet. Den som väntar på nåt gott han kan gott vänta. smile

Alla bilar har sina för och nackdelar. 205an är en trevlig bil som kan bli ännu bättre! Kan ju säga att jag träffar mina gamla lärare ibland som frågar hur det går med peugeoten. Dom ska få en rejäl åktur sen när bygget är klart! smile

Industridesigner
324 Inlägg
4 juni 2012
#159
Äntligen!! tongue

– ––– -–- ––- -- -–--
Mitt projekt (bilen)
Min hemsida (industridesign)

2 164 Inlägg
5 juni 2012
#160
Detta har man väntat på!! Jag ger inte upp!!

"Life´s too short to drive a boring car"


Sök