1816
Sök

Aerodynamiks 200sx S13

Världens sämsta och bästa bil!

618 091 Visningar
Uppdaterades senast 7 februari 2019
Jlmmy
18 april 2010
Ser fint ut, synd att den drar tjuvström någonstans nu bara då...
Var samma med min för inte så länge sen, fick felsöka lite här och där, och då visade det sig att det var min lampa på höger sida i bagaget utrymmet som drog ström "den som tänds när bakluckan öppnas"^^ tongue

Så har plockat bort den, får kolla igenom kablarna där osv smile

PM Competition Team
711 Inlägg
18 april 2010
Är generator ok?
Har du mätt upp batteriet direkt efter du kört?
Låter lite konstigt att ett fulladdat batteri skulle vara slut på en kvart för att något tjuvdrar ström.

www.bilstereoforbundet.se för dig som vill tävla i billjud

7 120 Inlägg
18 april 2010
Trådstartare
Om generatorn var kass så skulle väl bilen dö när man körde? Var ju inga problem när den väl var igång tongue
Men iallafall, åkte en sväng nyss och bilen har stått still sen inatt och den startade! :S
Dock lite skumt för första gången jag vred om nyckeln hände inget, så väntade jag bara ett litet tag, ställde in mina lysen och lite sen provade igen och då startade den direkt. tongue Helskumt

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
18 april 2010
inte så att de är jordfel med tanke på först händer de inget vips funkar de?

varit med om gammla ´piss volvos som gjort så de hade dålig jord

nått och kolla upp kankse?

7 120 Inlägg
18 april 2010
Trådstartare
Kan så vara, får ta ner den till skolan nån dag och mäta upp och kolla lite! Tack för svaren smile

1 051 Inlägg
18 april 2010
Gillar verkligen stuket på din, så stilrent och fint smile

7 120 Inlägg
18 april 2010
Trådstartare
Tack du! smile

7 120 Inlägg
20 april 2010
Trådstartare
Glasfiberväv och epoxy införskaffat nu, så ska bilen ner till jobbet 3 Maj så ska vi se om det går att reda ut sidokjolarna.. smile

Har ev. en annan liten rolig grej på G nu också. Vi får se vad som händer wink

Meister
6 763 Inlägg
20 april 2010
Aerodynamik skrev:
http://www1.garaget.org/archive/41/40970/159233/159233-1853463.jpg

Så fin blev fronten efter lite gnuggande.. big_smile
Men det kan ju inte gå bra allt för länge, nu är det något som drar tjuvström och kan inte starta bilen efter att ha haft den avstängd i typ en kvart. Har nytt batteri.. sad

Den ser lite trött(sleepy) ut. tongue

7 120 Inlägg
20 april 2010
Trådstartare
Det är najs smile

7 120 Inlägg
26 april 2010
Trådstartare
Drar fortfarande tjuvström, har felsökt lite men inte hittat något så under tiden har jag bara tagit bort ena kabeln från en pol på batteriet. MEN klantig som jag är så slant jag med nyckeln som sjääälvklart la sig så fint mellan polerna och kortslöt skiten.. sad

Nytt batteri som gäller va?

534 Inlägg
26 april 2010
Aerodynamik skrev:
Drar fortfarande tjuvström, har felsökt lite men inte hittat något så under tiden har jag bara tagit bort ena kabeln från en pol på batteriet. MEN klantig som jag är så slant jag med nyckeln som sjääälvklart la sig så fint mellan polerna och kortslöt skiten.. sad

Nytt batteri som gäller va?

Har du provat att ta bort minuskabeln och bara nuddat polen?
Gnistrar det en massa så är det nått som drar ström.
alltså allt ska ju vara avstängt under tiden du gör det självklart.
kolla alla lysen som finns i bagage utrymme o ev motorhuv osv små skitlampor.

7 120 Inlägg
29 april 2010
Trådstartare
Batteriet funkar nu med lite laddning! Puh.. Har provat koppla ur och i stereon också. Får se om det hjälper tongue

Förresten, någon som vet om det går att svetsa rostfritt på icke rostfritt? Tänkte dra dit en racekat på mitt "nya" avgas smile

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
29 april 2010
Aerodynamik skrev:
Batteriet funkar nu med lite laddning! Puh.. Har provat koppla ur och i stereon också. Får se om det hjälper tongue

Förresten, någon som vet om det går att svetsa rostfritt på icke rostfritt? Tänkte dra dit en racekat på mitt "nya" avgas smile

äh klämmor och avgaspasta is the shit wink

7 120 Inlägg
29 april 2010
Trådstartare
Hur ska jag få på katten på avgaset när båda är 3", lär ju behöva någon grövre adapter av något slag då. tongue

Ska se efter vad folk på lite metallindustrier säger. smile

220 pounds of crazy
1 418 Inlägg
29 april 2010
Går alltid att pressa ut kanterna på röret lite så att den går över de andra smile.

Chevrolet Racing
Camaro: a small vicious animal that eats mustangs
Citat av en grabb som såg en Lingenfelter LS1; -That thing pulls like a raped ape!

Gotlänning på drift.. Konstant!
1 325 Inlägg
29 april 2010
Aerodynamik skrev:
Hur ska jag få på katten på avgaset när båda är 3", lär ju behöva någon grövre adapter av något slag då. tongue

Ska se efter vad folk på lite metallindustrier säger. smile

Mät och kapa av på avgaset, svetsa sedan ihop kissen med resten av systemet.
Lätt och billigt, inga jäkla adapters, duger gott och väl med att svetsa ihop kissen med avgaset bara istället för att använda sig utav klämmor och adapters som måste svetsas på!

Bild på hur jag menar ^^

https://www1.garaget.org/gallery/archive/36400/917300_sdofem.jpg

Meister
6 763 Inlägg
1 maj 2010
Elda skrev:
Aerodynamik skrev:

Det går, men du måste ha rätt tillsatsmaterial smile bäst är att låta ett proffs göra det, fort o bra.

Jag brände ihop mitt med vanlig mig och det var inga problem

7 120 Inlägg
1 maj 2010
Trådstartare
Får bli så! Tack för bilden och tipset LINGSTROM big_smile

smurfidunder
327 Inlägg
5 maj 2010
Det är bara att ösa på med mag svetsen. Kommer funka så fint så.

Mappar bilar med eftermarknadssprut billigt i bromsbänk

Sök