HAHA "gammal" min har gått 26 år och 23k mil varav 10k som förstabil (jag är 3dje ägaren som har den som förstabil) och min orginalkoppling från 1984 var nere på nitarna när jag plockadeisär den nu i vintras. Man märker ju om kopplingen strular, då är det vara o byta den.
Fast alla har ju inte turen att äga en Saab 900 där kopplingsbyte sker på fikarasten.
nej det är sant. Och jag har inte turen att ha en.. Ja vadfan som helst där man slipper lyfta ur hela jävla motorn för o byta lådan. lådor e bruksvara, kopplingar håller ju skitlänge
Det är därför man ska ha en klen koppling, det har räddat många dåliga växellådor...
bra du kör med fjäder/kula ventil Sj tänkte jag fuska och bygga det hela elektronsikt på samma sätt.. men sen är jag elektrioniknör går att komma undan på en 100lapp för ett komplett ställbart elektroniskt laddtrycksstyrning. och det bästa med det är att man kan bygga det så att man kan köra på GLT med enbart ett knapptryck från kupén. men snäppet efter det kommer fjäder/kulvetnilen.. Elr dawes device som dom kallar det.
Ja, pysventiler är ju bara skräp och ett elektroniskt är för dyrt. Tyvärr är jag för dum för att bygga något eget så det blir nog fint med ett Dawes Device