1902
Sök

Aerodynamiks 200sx S13

Världens sämsta och bästa bil!

618 118 Visningar
Uppdaterades senast 7 februari 2019
7 120 Inlägg
2 juli 2010
Trådstartare
#741
Elda skrev:
Aerodynamik skrev:
Fick ett paket från Japtuning idag... wink

På Lördag finns bilen till allmän beskådan på Gatebil på Mantorp Park.. Titta inte för nära och för noggrant bara big_smile

kul! synd att man inte ska dit, får bli nästa år smile

Jag missar aldrig Gatebil så nästa år får du pallra dig upp wink

122 Inlägg
2 juli 2010
#742
denna måste ju följas

Ensak.se - Gratis annonsering på Sveriges nya Köp&sälj sajt

7 120 Inlägg
2 juli 2010
Trådstartare
#743
Tändstift monterade, frontpipe och downpipe kommer lite senare.. Bilder likaså tongue

leifiuz skrev:
denna måste ju följas

Tycker jag allt smile

7 120 Inlägg
5 juli 2010
Trådstartare
#744
Hur mycket kylarvätska går det i CA18? Tråkigt om man köper för lite/för mycket  big_smile

Sen funderar jag på att sälja av basen och steget om man nu får något för sånt? Tänkte investera i bättre högtalare bak istället för original och sen riva ut allt i bagagen för att lacka och dit med fjäderbenstag eller halvbur.. smile

220 pounds of crazy
1 418 Inlägg
5 juli 2010
#745
Bättre att du köer med kylarvätska än du behöver, kan alltid va bra att ha en flaska med sig utifall att smile

Chevrolet Racing
Camaro: a small vicious animal that eats mustangs
Citat av en grabb som såg en Lingenfelter LS1; -That thing pulls like a raped ape!

7 120 Inlägg
5 juli 2010
Trådstartare
#746
Jo, men hur många liter på ett ungefär då? Har inte en aning om jag ska ha 1L, 5L, 10L, 50L? big_smile

59 Inlägg
5 juli 2010
#747
köp 5 liter. Den späs ju=)

En man med hjärna kör bil med stjärna.
[img]http://www.garaget.org/images/small_logo.gif[/img]

7 120 Inlägg
6 juli 2010
Trådstartare
#748
En liten update nu då, är rätt segt att ladda upp bilder nu så det har tagit lite tid.. tongue


Fick mina NGK BCPR7ES tändstift, kan vara bra med kallare stift till nya turbon sen!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/40970/959685_26ul07.jpg


Jämförelse mot original. tongue

https://www1.garaget.org/gallery/archive/40970/959686_mzj5i8.jpg


Sen kapade jag till S14's original inloppsadapter till turbon, blev lite snett men röret är så j*vla krokigt och dumt. Får hoppas det funkar ändå smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/40970/959687_049z8m.jpg


Såhär blev det med nya dekalen i rutan, köpte även en EAT SLEEP RACE på Gatebil och satte den i bakrutan för det passade så bra mot övningskörskylten. smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/40970/959682_qgg964.jpg


Nytvättad inför Gatebil! cool

https://www1.garaget.org/gallery/archive/40970/959683_yc6h94.jpg
Senast redigerat av Aerodynamik (6 juli 2010)

Got VTEC?
1 593 Inlägg
7 juli 2010
#749
Vad har hänt med lacken under tanklocket?

JDM - can't beat that with a baseball bat
http://www.hondaklubben.com/forum/

7 120 Inlägg
7 juli 2010
Trådstartare
#750
Takashi skrev:
Vad har hänt med lacken under tanklocket?

Var så nöjd med tvätten så gav den en lyckospark cool

7 120 Inlägg
7 juli 2010
Trådstartare
#751
Vridit kompressorhuset idag så turbon passar mot CA18's grenrör. smile


https://www1.garaget.org/gallery/archive/40970/960184_dllrf8.jpg


Hoppas det blir bra smile


https://www1.garaget.org/gallery/archive/40970/960185_k9mrw4.jpg

Got VTEC?
1 593 Inlägg
10 juli 2010
#752
Aerodynamik skrev:
Takashi skrev:
Vad har hänt med lacken under tanklocket?

Var så nöjd med tvätten så gav den en lyckospark cool

Haha jaa det är ju också ett sätt wink

JDM - can't beat that with a baseball bat
http://www.hondaklubben.com/forum/

Meister
6 763 Inlägg
10 juli 2010
#753
Elda skrev:
kul med turbo, men jäklar vad dassig den såg ut, du får ju ha lite puts på sktien wink
såhär ska det se ut!
http://www.geting.se/image.php/239622-IMG_4176.JPG

Syns ju ändå inte. big_smile Ska ju bara gå som fan. nu får du köpa en ordentlig diff eller svetsa den som sitter så du kan åka på tvären! Det är ju de som de som 200:orna är byggda för! big_smile


7 120 Inlägg
10 juli 2010
Trådstartare
#754
camaro67 skrev:
Elda skrev:
kul med turbo, men jäklar vad dassig den såg ut, du får ju ha lite puts på sktien wink
såhär ska det se ut!
http://www.geting.se/image.php/239622-IMG_4176.JPG

Syns ju ändå inte. big_smile Ska ju bara gå som fan. nu får du köpa en ordentlig diff eller svetsa den som sitter så du kan åka på tvären! Det är ju de som de som 200:orna är byggda för! big_smile

Exakt, turbon sitter ju så långt ner så varför putsa. smile Bara den funkar så är jag mer än nöjd!
Jag hade tänkt köra lite vanlig bankörning först, håller på att kika lite på 300zx ok och Koni stötdämpare nu. tongue Men en S14 diff kommer väl på så småningom.. cool

7 120 Inlägg
10 juli 2010
Trådstartare
#755
Nu börjar min semester så drar till Öland ett tag och chillar lite, blir stor-mek när jag kommer hem igen! cool

7 120 Inlägg
14 juli 2010
Trådstartare
#756
Planerar att sälja min bas och steg för att lacka om i bagagen och sen sätta dit ett fjäderbenstag där.. smile
Någon som är sugen på att köpa? big_smile

Meister
6 763 Inlägg
14 juli 2010
#757
Aerodynamik skrev:
camaro67 skrev:
Elda skrev:
kul med turbo, men jäklar vad dassig den såg ut, du får ju ha lite puts på sktien wink
såhär ska det se ut!
http://www.geting.se/image.php/239622-IMG_4176.JPG

Syns ju ändå inte. big_smile Ska ju bara gå som fan. nu får du köpa en ordentlig diff eller svetsa den som sitter så du kan åka på tvären! Det är ju de som de som 200:orna är byggda för! big_smile

Exakt, turbon sitter ju så långt ner så varför putsa. smile Bara den funkar så är jag mer än nöjd!
Jag hade tänkt köra lite vanlig bankörning först, håller på att kika lite på 300zx ok och Koni stötdämpare nu. tongue Men en S14 diff kommer väl på så småningom.. cool

Skippa både konidämparna och s14diffen. Köp coilovers direkt iställt. S14diffen är ingen höjdare om man ska åka på tvären. Den orkar inte hålla emot. Sen har den lägre(?) utväxling än s13 så du kommer få sämre ork. Satsa hellre på att köpa en riktig eller svetsa den du har. Annars rekomenderar jag cusco-diffen som jag har. Brutal!


7 120 Inlägg
14 juli 2010
Trådstartare
#758
camaro67 skrev:
Aerodynamik skrev:
camaro67 skrev:

Syns ju ändå inte. big_smile Ska ju bara gå som fan. nu får du köpa en ordentlig diff eller svetsa den som sitter så du kan åka på tvären! Det är ju de som de som 200:orna är byggda för! big_smile

Exakt, turbon sitter ju så långt ner så varför putsa. smile Bara den funkar så är jag mer än nöjd!
Jag hade tänkt köra lite vanlig bankörning först, håller på att kika lite på 300zx ok och Koni stötdämpare nu. tongue Men en S14 diff kommer väl på så småningom.. cool

Skippa både konidämparna och s14diffen. Köp coilovers direkt iställt. S14diffen är ingen höjdare om man ska åka på tvären. Den orkar inte hålla emot. Sen har den lägre(?) utväxling än s13 så du kommer få sämre ork. Satsa hellre på att köpa en riktig eller svetsa den du har. Annars rekomenderar jag cusco-diffen som jag har. Brutal!

Koni stötdämpare på hårdaste läget ska vara lika bra som ett par billigare coilovers. Att dem inte är ställbara i höjd gör mig inget.. smile
Svetsa kommer inte på tal öht så får väl vänta tills jag hittar en bra deal på någon vettig diff, typ 1,5vägs.. smile

Meister
6 763 Inlägg
14 juli 2010
#759
Aerodynamik skrev:
camaro67 skrev:
Aerodynamik skrev:

Exakt, turbon sitter ju så långt ner så varför putsa. smile Bara den funkar så är jag mer än nöjd!
Jag hade tänkt köra lite vanlig bankörning först, håller på att kika lite på 300zx ok och Koni stötdämpare nu. tongue Men en S14 diff kommer väl på så småningom.. cool

Skippa både konidämparna och s14diffen. Köp coilovers direkt iställt. S14diffen är ingen höjdare om man ska åka på tvären. Den orkar inte hålla emot. Sen har den lägre(?) utväxling än s13 så du kommer få sämre ork. Satsa hellre på att köpa en riktig eller svetsa den du har. Annars rekomenderar jag cusco-diffen som jag har. Brutal!

Koni stötdämpare på hårdaste läget ska vara lika bra som ett par billigare coilovers. Att dem inte är ställbara i höjd gör mig inget.. smile
Svetsa kommer inte på tal öht så får väl vänta tills jag hittar en bra deal på någon vettig diff, typ 1,5vägs.. smile

Okej. Om du nu skulle ramla över en s14 diff så kan du ju hoppas på att de är från en automat då de har högre(?) utväxling än de manuella. Men 2-vägs är vägen att gå tongue


7 120 Inlägg
20 juli 2010
Trådstartare
#760
Hemma från semestern och nu ska det bli lite fart på turbo bygget framöver. smile
Hämtade ut en sprojlans 3" frontpipe! cool

https://www1.garaget.org/gallery/archive/40970/966931_n0adbz.jpg

Sen fick jag hem lite mer avgaspackningar, för har tänkt göra ett de-cat rör. smile


https://www1.garaget.org/gallery/archive/40970/966932_ht75oc.jpg

More to come.. smile


Sök