En liten update nu i väntan på min downpipe som antagligen kommer på tisdag! Då jag rivit ut bas och slutsteg men ändå vill ha lite ljud så köpte jag ett par nya Audiobahn 4x6 att ha där bak. Så idag rev jag ut dem gamla högtalarna för att förbereda lite och då det varit tyst från den ena högtalaren så fick jag felsöka lite och det var en kabel som hoppat ur en kabelsko. Skönt med enkla fel ibland.
Sen har jag lite planer på att testa på bana(nä, inte drifting) nästa år så ska investera i fyra R-däck(205/50-15) till originalfälgarna och lacka om fälgarna i någon ball färg. Någon som har något förslag på färg?
vita fälgar på svart bil är najs, men jag är dock lite av ett rally-freak, älskar rallystuket ska du ha däck rekomenderar jag dig o kolla på Rejsas säljes forum, där finns det ofta R-däck i runt den dimensionen, beggade och nya för bra priser.
vitt är snyggt men kommer bli skitiga med allt bromsdamm och sånt. :p har reggat mig men finns inga bra däck nu.
kör på advan guld , samma färg som subaru använder , skulle funka bra på en svart bil , alt biltemas guld färg på burk (för fälgar) om du inte vill lägga ut så mycket .
Nu har min downpipe kommit, ska bara köra lite på körskolan sen hämta den och börja skruva! (håll tummarna för att den har passform) Tyvärr har jag inte fått min de-cat så får köra med org. kat på ett tag, men den kommer väl rulla för det
Frontpipen tar emot lite... Bara att kapa och vinkla sen men fan va tråkigt det är när skiten inte passar..
Startade bilen en lite längre stund och körde lite försiktigt med downpipen monterad för att se om allt var okej, MEN det började för det första läcka vid olja-in anslutningen vid turbon. Sen började kylaren ryka som fan så körde in den och stängde av men det rykte säkert 10min efteråt. Tempen var inte hög och fläkten gick aldrig igång, så det var jävligt mysko tycker jag.
Startade bilen en lite längre stund och körde lite försiktigt med downpipen monterad för att se om allt var okej, MEN det började för det första läcka vid olja-in anslutningen vid turbon. Sen började kylaren ryka som fan så körde in den och stängde av men det rykte säkert 10min efteråt. Tempen var inte hög och fläkten gick aldrig igång, så det var jävligt mysko tycker jag.
Bara riva igen nu då...
Lufta ur systemet, fyll på osv. Bilen kokade troligtvis!!!