1474
Sök

Aerodynamiks 200sx S13

Världens sämsta och bästa bil!

618 415 Visningar
Uppdaterades senast 7 februari 2019
487 Inlägg
12 september 2010
Låter konstigt att han lyckades slita ner den så fort!
Gillar projektet iallafall, detta har du lyckats med mannen smile

7 120 Inlägg
12 september 2010
Trådstartare
_NeeX_ skrev:

Mm, trodde inte det heller men han stod t.ex. i en uppförsbacke i dragläge i kanske 3-4min.
Sen skulle han gasa på lite så då slirade han i 3an och hade fullgas samtidigt som kopplingen halvt intryckt igenom hela 3an och lite genom 4an.. Liksom wtf.. neutral

247 Inlägg
12 september 2010
Aerodynamik skrev:
_NeeX_ skrev:

Mm, trodde inte det heller men han stod t.ex. i en uppförsbacke i dragläge i kanske 3-4min.
Sen skulle han gasa på lite så då slirade han i 3an och hade fullgas samtidigt som kopplingen halvt intryckt igenom hela 3an och lite genom 4an.. Liksom wtf.. neutral

Får hoppas du kör bättre när du tar ditt kort då:) Annars blir det många kopplingar åt helvete:lol:

Mvh Jocke
Hatar dryga personer.

7 120 Inlägg
12 september 2010
Trådstartare
J0ck3e skrev:
Aerodynamik skrev:
_NeeX_ skrev:

Får hoppas du kör bättre när du tar ditt kort då:) Annars blir det många kopplingar åt helvete:lol:

Nya kopplingen klarar ca 600Nm, men jag är inte mycket för att slira koppling big_smile

7 120 Inlägg
12 september 2010
Trådstartare
Elda skrev:
Aerodynamik skrev:
J0ck3e skrev:

Nya kopplingen klarar ca 600Nm, men jag är inte mycket för att slira koppling big_smile

Skaffa sinter så kommer du undan problemet helt wink

Har en stum 4-puck sinterlamell liggandes, men det känns väldigt overkill när jag kan köra organisk.. smile

360 Inlägg
12 september 2010
Aerodynamik skrev:
Elda skrev:
Aerodynamik skrev:

Har en stum 4-puck sinterlamell liggandes, men det känns väldigt overkill när jag kan köra organisk.. smile

Släng dit den på en gång, man vet aldrig vad man plötsligt får för sig att göra med motorn! big_smile

7 120 Inlägg
12 september 2010
Trådstartare
Selleen skrev:
Aerodynamik skrev:
Elda skrev:

Släng dit den på en gång, man vet aldrig vad man plötsligt får för sig att göra med motorn! big_smile

Känns som att jag skulle orka byta lamell om jag skulle få för mig att bygga en CA18 med ca 6-700hk.. wink

873 Inlägg
12 september 2010
håller med dig om att inte byta till 4 puckad i dagsläget , mycket mer körglädje med organiska ,

mitt nissan 200sx projekttråd www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=177432

Skyline User
187 Inlägg
13 september 2010
Elda skrev:
Aerodynamik skrev:
J0ck3e skrev:

Det är inte så nyttigt för en sinterlamell att sliras heller och även den dör vid för mycket slir.

Meister
6 763 Inlägg
13 september 2010
Aerodynamik skrev:
Selleen skrev:
Aerodynamik skrev:

Känns som att jag skulle orka byta lamell om jag skulle få för mig att bygga en CA18 med ca 6-700hk.. wink

Ja de är ju ganska mycket annat som du sms byta innan du är där. Typ allt. Ca duger endast som bojsänke smile

7 120 Inlägg
13 september 2010
Trådstartare
camaro67 skrev:
Aerodynamik skrev:
Selleen skrev:

Ja de är ju ganska mycket annat som du sms byta innan du är där. Typ allt. Ca duger endast som bojsänke smile

Hehe, den startar och går på 4 cylindrar iaf. cool

7 120 Inlägg
13 september 2010
Trådstartare
Uppkörning och uppskrivning bokat den 6e Oktober. Längtar nåt enormt! big_smile

220 pounds of crazy
1 418 Inlägg
13 september 2010
Aerodynamik skrev:

Hoppas de går bra då smile Klarar du de får du fira genom att leta fram en kamera å ett avskillt område å lägga en rejäl rökare å visa oss tongue

Chevrolet Racing
Camaro: a small vicious animal that eats mustangs
Citat av en grabb som såg en Lingenfelter LS1; -That thing pulls like a raped ape!

7 120 Inlägg
13 september 2010
Trådstartare
_night_stalker_ skrev:
Aerodynamik skrev:

Hoppas de går bra då smile Klarar du de får du fira genom att leta fram en kamera å ett avskillt område å lägga en rejäl rökare å visa oss tongue

Åh yez! cool

Meister
6 763 Inlägg
13 september 2010
Aerodynamik skrev:
camaro67 skrev:
Aerodynamik skrev:

Hehe, den startar och går på 4 cylindrar iaf. cool

Hehe Sr20 duger knappt till bojsänke ens eftersom att det är alu-block. Så vad de är bra till de vete fan

7 120 Inlägg
22 september 2010
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/archive/40970/997956_pus7xq.jpg

Köpte på mig ett fjäderbenstag fram smile
Senast redigerat av Aerodynamik (3 oktober 2010)

7 120 Inlägg
28 september 2010
Trådstartare
Jahopp, då har man fyllt 18 och körkortet är inte långt borta nu. smile

Var och reg.besiktigade vinterbilen, fick åtta tvåor. Dock var det bara avgasvärdena(turbo och kat-ras) och tre rostiga bromsrör. Så det ska fixas.. smile
Stort tack till 'Assgrass' som bidrog med turbo!! big_smile

Men först ska kopplingen bytas på finbilen på måndag!
Senast redigerat av Aerodynamik (28 september 2010)

smurfidunder
327 Inlägg
28 september 2010
du kommer få grovt vänsterben efter några veckor med 618 plattan wink

Mappar bilar med eftermarknadssprut billigt i bromsbänk

7 120 Inlägg
28 september 2010
Trådstartare
dundersmurfen skrev:
du kommer få grovt vänsterben efter några veckor med 618 plattan wink

Även med originallamell?  Aja, kommer ändå bara köra bilen typ 3 veckor till i år.. smile

smurfidunder
327 Inlägg
28 september 2010
ja såklart, det är ju solfjädern i tryckplattan som du måste tryck ihop för att frikoppla. spelar ingen roll alls vilken lamell som sitter i.

anledningen till att sintern "hugger" är väldigt enkel. den har få punkter att greppa på. min egentillverkade 8pucks är nästan lika len som en "organisk". fast det är ju svårt ändå att göra mjuka starter med hård jäkla tryckplatta och bettig lamell. kika på min sida är säker på att jag har bilder på lamellen. dock så tappar man lite av poängen med den lamellen då, den bli svårväxlad då det är mycket roterande massa i den. (synkarna får jobba hårdare)

edit, hittade bilden:
https://www1.garaget.org/gallery/archive/87810/407147_8qaygj.jpg

huggen i sintern beror egentligen på att tryckplattan inte rör sig helt parallellt mot svänghjulet utan är lite sne. när då en "puck" kommer in i området som är lite trångare än resten så resulterar det i ett "hugg"
Senast redigerat av dundersmurfen (28 september 2010)

Mappar bilar med eftermarknadssprut billigt i bromsbänk

Sök